אחרי שנים ארוכות בהן שהו בני המשפחה בבולטימור ובשיקגו שבארה”ב, הם ביקשו לבנות את בית החלומות, הרצונות והמאוויים שלהם, שיזכיר להם יותר מכל את היבשת הרחוקה מעברם ושהפכה כבר לחלק אינטגרלי מהווייתם.

 

Marco_Polo010

 

על מגרש של למעלה מחצי דונם בפתח תקווה, הבית הפרטי בן קומה אחת רחבה ומוארת, אותה עיצבה מעצבת הפנים ורד שני, עבור בני הזוג ושלושת ילדיהם, שחיפשו בית בקרבת ההורים. לא בכדי, כשהתפנה במקרה המגרש הצמוד לביתם, מיהר הזוג לנצל את ההזדמנות, רכשו את הנכס והפכו את חצר הבתים למשותפת. במקור עמד על השטח הזה בית סוכנות ישן, אותו החליטו בני הזוג להפקיד בידיה של מעצבת הפנים. הבית עבר שיפוץ מסיבי ומקיף ובתום תהליך מורכב, הפך להיות בית אישי המשקף את אופיים וסיפור חייהם של הדיירים.
בני הזוג ביקשו מהמעצבת ליצור בית בו החלל הציבורי גדול דיו להכיל יחדיו את בני הבית, בעלי החיים הרבים (לא פחות מחמישה חתולים, שני כלבים, צבים, דגי זהב ותוכים) כמו גם האורחים הרבים, שכן, בני המשפחה בהחלט אוהבים לארח.

 

Marco_Polo016

 

Marco_Polo023
“אופיים של בני הבית הוביל אותי ליצור עיצוב שמדגיש יותר מכל את עוצמת הבית ומשדר אותה כלפי חוץ”, אומרת המעצבת. המטבח הפעיל והדינמי לדוגמה, משמש את כל בני המשפחה ובפרט את בעל הבית שמרבה לבשל ולארח בו. חלק ניכר מהאירוח הפורמלי והבלתי פורמלי מתבצע בו בבישול משותף עם האורחים. גובהו של בעלי הבית ואהבתו למטבח, גזרו התאמת ארונות מטבח בגובה לא סטנדרטי שהותאמו במיוחד עבורו. חזית המטבח הגבוהה נצבעה בשחור ודלפק האכילה שנבחר הורכבו מבוצ’ר אלון טבעי.

 

Marco_Polo044

 

Marco_Polo048

 

בני הזוג התגוררו במשך שנים ארוכות בארה”ב, כשניגשו לתהליך השיפוץ ביקשו ליצור בית שיזכיר להם את אותם אזורים אהובים שנחרטו בלבם. “ההשראה לעיצוב הבית הייתה אותן בקתות המקובלות באזורים ההם”, אומרת שני. “הדיירים ביקשו ליצור מראה ואווירה דומים ולשם שאפנו”.

 

Marco_Polo009

 

אחת הדרכים ליצור את האווירה המתבקשת הייתה התקנתו של קמין עץ במיקום מרכזי בחלל הציבורים, שהפך לאחד המוטיבים המרכזיים וחייב התקנת מערכת שאיבת ויניקת אוויר מורכבת.
החומרים הטבעיים עימם בחרה שני לעבוד’ תרמו למראה הכפרי והאותנטי של הבית. תפיסתה העיצובית במקרה זה היhתה לעבוד עם חומרים חמים וטבעיים המייצרים את אותה אווירה כפרית מתבקשת. “כל חומר קיבל טיפול ליצירת מראה בסיסי: ריצוף הטרוונטין עבר ליטוש קל בלבד והחורים האופייניים לריצוף זה נסתמו באפוקסי שקוף זאת על מנת להדגיש את הטקסטורה המקורית של האבן. קירות הפנים חופו בטיח מינרלי מגורר בגוון חול המזכיר במראהו טיח. המראה שהתקבל יצר המשכיות בין חוץ המבנה לפנים שלו. הלבנים מפירוק שהורכבו בבית וציפו את ספי החלון נבחרו בגוונים אדמדמים כמקובל בבולטימור”. שני השתמשה בפרזול פרופיל בלגי צבוע בגוון חאקי ירקרק שמשתלב היטב על צבע הקירות החולי ועם הצמחייה שעוטפת את הבית. גג העץ שהותקן יצר חלל גבוה ואוורירי. שני בחרה לשמור על קורות העץ חשופות שנצבעו בצבע בייץ שמותיר את עיניי העץ במלוא תפארתם.

 

Marco_Polo005

 

בשל אהבתם העזה לסגנון, הביאו עמם הדיירים רהיטים מקומיים אליהם נקשרו. המשמעות הייתה התאמת החלל הנתון לרהיטים עצמם. בין היתר נתלו פוחלצים שבעל הבית עצמו צד במסעותיו לאפריקה וצפון קרוליינה.

 

Marco_Polo076

 

את האווירה הטבעית שיצרה שני במעטפתה חיזקו והשלימו הרהיטים ואלמנטים משלימים כדוגמת מדפי עץ. שני והדיירים בחרו יחדיו גזע איקליפטוס ענק ופילחו אותו לארבע פלחים. האיקליפטוס מטבעו- עץ אדום המתהדר בקליפה דומיננטית ומראה גושני. המעצבת ציפתה אותו בלכה והפכך את הפלחים לשולחן כתיבה ושלושה מדפים. לצורך שינועם של המדפים, נדרשה מערכת מינוף ותלייה. ככלל, השימוש בחומרים הטבעיים חייבו לוגיסטיקה מורכבת ובחינה של המערך הקונסטרוקטיבי לאורך כל תהליך השיפוץ.
מדרגות ברזל צף מובילות לקומת הגלריה. מהלכי המדרגות עשויים עץ אלון גושני. הגלריה עצמה פתוחה ומשקיפה על החלל הציבורי כולו. היא משמשת כחלל פנאי ומשחקים ואף כוללת שולחן ביליארד וקונסולת משחקים. לדברי שני, “הגלריה עוצבה ותוכננה כחלל ציבורי המשקיף על המטבח והסלון והיא המשך ישיר לחלל הציבורי הפתוח. בצורה זו יכולים האורחים להתפצל לאזורי האירוח השונים ועדיין לשמור על קשר עין בכל החללים”. גם בסוויטת ההורים שמרה המעצבת על הלוק והאווירה הכפריים. היא בחרה לעבוד עם רצפת נרו מרקווינה בחדר הרחצה שיחודה הוא שילוב גידים לבנים בשיש השחור. את הקורות בחרה לחפות באריחים לבנים מבריקים בגימור מדורג.

 

Marco_Polo073

 

בחדר הרחצה בסוויטת השינה של הבת, הוחלט לחרוג מהעיצוב הכולל וללכת על רו רומנטי בצבעוניות ורדרדה. חדר הרחצה פונה לחדר השינה שעוצב גם הוא במראה רך ומחבק.

 

Marco_Polo058

 

Marco_Polo065
חדרי השינה כולם חופו ברצפת פרקט בגוון אלון טבעי מיושן. בכדי לעדן במעט את המראה הכפרי המחוספס שילבה המעצבת אקססוריז עדינים. על מנת להעצים את גובהן של דלתות הפנים הודבקו עליהן מסגרות בולטות המסייעות ביצירת אשליית גובה נוסף.

 

Marco_Polo055

 

גינת הבית שתוכננה בסגנון מושקע ועם זאת טבעי ופראי, מתכתבת עם הסגנון הכפרי בפנים הבית עצמו. במרכזה ננטעו שלושה עצי זית מפוסלים סביבם נשתלו שלל צמחים ועצים ארץ ישראליים כדוגמת הדרים שמקורם בפרדס ותיק שהיה לצד הבית ונעקר.

 

Marco_Polo003

 

בגינה האחורית נבנתה ברכת נוי מאבני כורכר, בתוכה דגי זהב, מצחיה ומים מפכפכים. סביב הברכה נשתלו צמחי תבלין המסייעים ביצירת תחושה של שהייה בטבע. על דק האיפאה הוצב שולחן משתה גדול ממדים המשמש לארוחות משפחתיות. את עמדת המנגל הגדולה ניתן לראות מכל פינה בחצר, על כן הושקעה בעיצובה מחשבה יתרה. היא רוצפה באריחים שמצאה שני במהלך פירוק בית ישן משנות ה-20 של המאה הקודמת.
על אף העובדה שהבית עוצב בסגנון כפרי ומחוספס, הצליחה שני לשוות לו מראה ביתי ומזמין המתאים לבני המשפחה כולם על ידי איזון מושכל ושימת דגש על כל פרט ופרט כדוגמת גופי תאורה, תמונות ואוספים של בני הבית. התוצאה המרשימה יוצרת בית במראה על זמני שנעים לחיות בו.

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
אני מאמינה בעיצוב הוליסטי / קרן ניב טולדנו
עיצוב פנים
אני מאמינה בעיצוב הוליסטי / קרן ניב טולדנו
  שפת העיצוב שלה חפה מפשרות. בפרויקטים שלה אין שחקנים ראשיים ושחקני משנה- המרחב
כשמעצב הפנים הוא “פסיכולוג” של בני הזוג
עיצוב פנים
כשמעצב הפנים הוא “פסיכולוג” של בני הזוג
  אחד התפקידים של מעצבי הפנים הוא לגשר בין התפיסות השונות ולייצר סביבת מגורים
חדר שינה כמו בבית מלון
עיצוב פנים
חדר שינה כמו בבית מלון
  “שינה תתיר את סבך הדאגה” הגה שייקספיר והשראתו נחה עליו ודאי אחרי תנומת

תגובה אחת

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*