הבית הזה מוכיח שבשימוש נכון ובמינונים מדויקים של צבע וחומר – הכל מתחבר לכדי תמונה מרהיבה

 

בעסקים, יש שיגידו ששיטת השיווק הטובה ביותר היא "מפה לאוזן". בעולם העיצוב, כשלקוח מתלהב מפרויקט שראה ומבקש מבעלי הבית את פרטי המעצבת כדי לשכור את שירותיה, זו בוודאי מחמאה גדולה. "הלקוחה ראתה בית תעשייתי שעיצבתי בעבר והגיעה אליי בעקבותיו", מתחילה את השיחה מעצבת הפנים אודליה ברזילי. "היא רצתה בית עם אופי, לא בית עם מראה נקי ומינימליסטי. היא אהבה את הסגנון התעשייתי אבל לא רצתה שהבית יהיה תעשייתי מידי ולא מודרני מידי, אלא שילוב של הדברים, קצת בהיר וקצת כהה. היה חשוב לה שנפגין יצירתיות בעיצוב ולכן יצרנו בית אקלקטי המשלב מגוון סגנונות יחדיו. לקחנו את הטוב ואת מה שהתאים ללקוחה ולבית מכל סגנון".

 

 

למעשה, כשהתחילה את העבודה על הפרויקט, הוא היה משותף ללקוחה ולאחותה, שהחליטו לבנות בית דו-משפחתי, בתכנון דומה ועיצוב שונה. "הן בנו את הבית כמראה אחד של השני, אבל בסגנונות שונים – אחת בסגנון הנ"ל והשנייה רצתה סגנון כפרי", ממשיכה ברזילי. "עבדתי על התכניות במקביל, מצד אחד זה היה קל כי הכל היה דומה ומצד שני גם מאוד מבלבל כי כל הזמן צריך להפוך את הצדדים. התהליך עצמו היה מאוד מהנה, דווקא בגלל שאלו שני בתים שכל אחד מהם שונה מהשני, למעט התכנון האדריכלי שהיה זהה לחלוטין. ההבדלים היו בעיצוב, מטבח אחד שחור ומודרני והמטבח השני בהיר וכפרי".

 

 

 

 

 

עם פרוץ מגפת הקורונה ושינויים בעסק הפרטי של האחות, היא נאלצה להפסיק את תהליך העיצוב והשלימה את כל הנדרש עד לכניסתה לבית. "יש עוד עבודה בבית של האחות. יצרנו תשתית טובה שעם הזמן נסיים אותה", מבטיחה המעצבת.

 

 

בחזרה לבית שמולנו – ולצבעים השולטים בו. "הלקוחה מאוד אוהבת זהב וכבר בהתחלה היא שאלה אותי אם זה מבהיל אותי", מספרת ברזילי. "עניתי לה שממש לא! הסברתי לה שאני יודעת להסתדר עם כל צבע וחומר. צריך לדעת להשתמש במינונים הנכונים והכל מתחבר. את השילוב של הזהב אנחנו רואים כבר בדלת הכניסה, דלת מרשימה ושחורה עם ידית זהב. עם הכניסה לבית נחשפים לקיר המדרגות, שלבקשת הלקוחה, מייצר דרמה ועניין. זה קיר מאוד גדול עם אריחים שחורים שיוצרים גריד, עליו מיקמנו את המדרגות המרחפות. מה שמייצר את הדרמה זה שילוב של חומר, תאורה ומיקום ורטיקלי. רציתי שהמבט הראשון של מי שיכנס לבית יהיה מעניין. זה משהו שהיא אהבה מאוד בפרויקט הקודם שלי שגם בו היה קיר דרמטי וכהה שמשך אותה".

 

 

"שילוב הצבעים נמשך גם בפרוז'קטור שחור בסגנון מעט תעשייתי, שבפנים צבוע בזהב והוא מקרין על הקיר המשמעותי. בצדדים חיפיתי את הקירות בעץ ויחד עם מדרגות העץ, הרצפה האפורה דמוית הבטון והאריחים השחורים יצרנו שילוב מאוד מוצלח שמכניס הביתה המון חום. כל הבית עוצב בפלטת צבעים של חום-כאמל, שחור ואפור. למשל הספה שבצבע חום-כאמל המייצרת קונטרסט עם הקיר השחור שברקע שלה".

 

 

את הייחודיות בפרויקט ניתן לראות גם בקיר הטלוויזיה. "בקיר יש חלונות מאוד יפים וחיפשתי לעשות משהו מעניין ולא להשתמש במזנון שגרתי. החלונות בקיר מחלקים אותו לשניים ובצד שמאל הצבתי ספריה צרה וארוכה, כשלצידה סולם ומראה עגולה. בצד ימין הצבתי את הטלוויזיה על שידה המשלבת עץ וברזל, כשמעליה מדף מברזל לא מעובד. בעצם כל הקיר הזה הוא מחומרים לא מלוטשים או גמורים עד הסוף. בגובה תלינו מוט ארוך שמחבר בין שני החלקים ועליו צמחיה. השימוש בחומרים לא מעובדים מקנה לנו את המראה שרצינו לקבל", לדברי ברזילי.

 

 

הסגנון העיצובי נמשך גם במטבח כמובן, עם שימוש בצבעים ובחומרים דומים. "את המטבח התחלנו בסגנון מודרני וכהה וצבענו את הקיר בגוון גרפיט", היא משתפת. "כדי להוסיף חמימות הוספנו עץ גם ביחידה התלויה וגם בדלפק. הלקוחה ביקשה שאתכנן אזור ישיבה קטן ליום יום עם טלוויזיה מולו. בקיר השני רציתי לעשות משהו תעשייתי אבל לא יותר מידי ויצרתי קיר רשת שעליו מונחת הטלוויזיה וממנו יוצאים ווים עם צמחיה ומקום לתליית קרשי חיתוך ואקססוריז אחרים. המטבח מאוד מואר, כמו כל החלל שנהנה מהאור שנכנס מבעד לחלונות הרבים".

 

 

אחד הדברים הבולטים בבית המיוחד שלפנינו הוא השימוש באביזרים מיוחדים וייחודיים שמעידים על הלקוחה והבחירות העיצוביות שלה. "הייתי צריכה להבין מי הלקוחה. היא סולידית אבל זה עדיין בית מאוד אמיץ, תעשייתי אבל לא תעשייתי חזק. בחרנו באביזרים מיוחדים כמו גוף תאורה על המזנון בצורת איש קורא, עבודת יש מסטודיו של אמנים צעירים ומוכשרים מת"א. הכל מאוד יוניק ויש דברים שלא רואים במקומות אחרים כמו הספרייה שהיא רק יחידה אחת צרה וארוכה והסולם שלידה. כל אביזר נבחר בקפידה החל מכסא או שולחן הסלון שעשוי עץ בשילוב ברזל וגלגלים ועד להיפופוטם לישיבה עבור הילדים. האתגר היה לחבר את הכל למכלול מדויק של פריטים ולשמחתי הצלחתי במשימה, הלקוחות מאוד אוהבים את התוצאה הסופית", מסכמת ברזילי.
מכל מקום בבית ניתן לראות נקודת מבט אחרת ומעניינת, בכל אזור יש משהו "שתופס" את העין. קיר המדרגות המרחפות שנראה מהכניסה לבית, קיר הטלוויזיה שמשולב עם ספריה סולם, מדף מברזל מוט ארוך ומראה, והקיר רשת ברזל במטבח. יחד עם זאת הכל משולב בהרמוניה מוחלטת מבחינת קומפוזיה, צבעים וחומרים שמשלימים אחד את השני.

תכנון ועיצוב: אודליה ברזילי
מיקום: מרכז הארץ
גודל: 180 מ'
הדיירים: זוג + 3 ילדים וכלב
צלמת: עינת דקל