המונח "לוח השראה", הוא הבסיס עליו מתוכנן העיצוב של הבית וממנו שואבים את הצבעוניות והחומריות של הפרויקט. בווילה הזאת אין בכלל ספק שלוח ההשראה נבנה על.. נו טוב, לוחות בטון. החיבור של בעלי הבית, שבמשך שנים עוסק ופועל בתחום הבטון בהן היה הבעלים של מפעל בטון וכיום ממשיך לפעול ולייעץ בתחום, הביאה אותו להחלטה לעצב למשפחתו בית על טהרת הבטון.

 

מי שנבחרו לתכנן ולעצב את הפרויקט הם האדריכלים דן והילה ישראלביץ’. “הלקוח מאוד אוהב את הבטון כחומר”, פותחת את השיחה הילה ישראלביץ’. “כמובן שהבית שלו מדבר באותה השפה ואנחנו החלטנו לקחת את זה לאקסטרים”.

 

 

“הבית בנוי משני מלבנים שרוכבים אחד על השני בהסטה”, ממשיכה ישראלביץ’. “ביחד הם מייצרים מעין שתי קופסאות שאחת יושבת על השנייה עם עיקום מסוים. הבית בנוי על מגרש של חצי דונם, וצורת הבנייה של שני מלבנים המונחים זה על זה, מאפשרת לנו לנצל את המגרש בצורה הטובה ביותר ולהשאיר שטח פתוח וגדול לחצר ולבריכה, שמקבילה לבית. כך הקומה הציבורית כולה, הכוללת סלון, מטבח וסוויטה, זוכה לנוף של הבריכה”.

 

והבטון, אל תטעו, בא לידי ביטוי מבפנים, בדיוק כמו שהוא לידי ביטוי מבחוץ. “זו אדריכלות ועיצוב פנים שהופכים ליצירה הרמונית אחת, בשפה אחת טוטאלית עד הסוף. הבטון שנמצא בחוץ מקבל ביטוי גם בפנים עם קירות בטון חשוף, כשגם הרצפה והתקרה מבטון אבל כל אחד מהם עשוי ונראה אחרת – אם זה מבחינת גוון או תצורת החלקה. בקירות הבטון בנוי בצורת קרשים ובתקרה כלוחות. ברצפה בחרנו בבטון מוחלק עם גוון שונה וטקסטורה חלקה”.

 

 

“פריטי הנגרות בבית הם בצבעוניות מאוד מונוכרומטית”, ממשיכה ישראלביץ’. “המטבח עשוי בגווני עץ וגרפיט שהבטון מאוד מחמיא להם. הם גם אלו שמייצרים איזון של חום בחלל. המדרגות עשויות ברזל חשוף, שבעצם לקחנו לוחות ברזל והצבנו אותם בולטים מקיר הבטון, כשהם למעשה מוחזקים על ידיו. כמי שלא עטפנו את הבטון החשוף, בחרנו לא לעטוף גם את המדרגות. אפשר לראות בבית מקומות רבים עם בטון חשוף, אבל יש מקומות אחדים כמו בחדר השינה, שם בחרנו באריחי בטון בגוון שץ שמדברים באותה שפה, אבל לא בדיוק. הניקיון הוא מאוד ברור בכל הבית. אין יותר מידי אלמנטים, אלא החלל מדבר בעד עצמו”.

 

 

ישראלביץ’ מרחיבה על הנקודה האחרונה, המתייחסת לניקיון החלל. “אין פה ניסיון לייצר יותר מידי אלמנטים דקורטיביים שמקשטים את החלל, הוא מאוד ברור ומדבר בעד עצמו. התאורה בחלל המרכזי, למשל, היא מאוד מינימליסטית, ברובה טכנית ושקועה בבטון. גם החלונות מינימליסטים ותוכננו בסגנון יפני מסורתי, לפיו הדלתות והמפתחים מתוכננים מראש על פי התמונה שאנו רוצים לקבל מהחוץ ולמעשה משמשים כמעיין מסגרת לתמונה – של החצר והגינה. כשהצמחייה הצעירה תגדל ותצמח, החלונות והמפתחים יהוו תמונות שנכנסות לחלל. מבחינתנו, האדריכלות והגינה הן האמנות שמשלימה את הבית”.

 

 

“הגוונים בבית מייצרים אווירה חמה”, אומרת לסיום הילה ישראלביץ’. “קיימת נטייה לחשוב שלבן מסמל חום, אבל זה משהו שרגילו אותנו לחשוב. מבחינתי לבן זה משהו קר. קשה לנו להבין את זה בדמיון כי הורגלנו לחשוב בצורה מסוימת, אבל אחרי שעוברים תהליך אדריכלי, קורה לי ברוב המקרים שבסופו של התהליך הלקוחות אומרים ‘תקשיבי, עכשיו אני מבין על מה דיברת’. הגוונים שלנו מייצרים אינטימיות וזה מדהים איך לגוון או לחומר יש כזאת השפעה עלינו. קשה להסביר את זה לאנשים שלא חוו את התהליך”.

אדריכלות ועיצוב: דן והילה ישראלביץ’
מיקום: שפלת החוף
שטח: כ- 300 מ”ר בנוי (3 קומות)
צילום: עודד סמדר

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
בית המגורים הכי קטן בעולם
עיצוב פנים
בית המגורים הכי קטן בעולם
  קצת צפוף – 10 מ”ר, עם מיטה, מטבחון, חדר רחצה זעיר, מעט שטח
פסטיבל האדריכלות המשפיע BIG 2025, יתקיים במאי בסלובניה
עיצוב פנים
פסטיבל האדריכלות המשפיע BIG 2025, יתקיים במאי בסלובניה
  כנס בינלאומי: Common Sense in Architecture בלב הפסטיבל עומדת הוועידה הבינלאומית, שתחקור את
וילה בהשראת המסורת ההודית העתיקה
עיצוב פנים
וילה בהשראת המסורת ההודית העתיקה
  תכנון החללים נכפה על ידי החוקים הנוקשים של Vaastu שהיה צריך לדבוק בהם

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*