פרויקט‭ ‬זה‭ ‬מיוחד‭ ‬בשל‭ ‬אופן‭ ‬השימוש‭ ‬ועיבוד‭ ‬חומרי‭ ‬הבניה, במיוחד‭ ‬בירושלים‭ ‬המסורתית. למרות‭ ‬השימוש‭ ‬הכמעט‭ ‬בלעדי‭ ‬בחומרים‭ ‬מקומיים‭ ‬מקובלים‭ ‬כגון‭ ‬אבן, טיח‭ ‬ופלדה, אופן‭ ‬העיבוד‭ ‬חרג‭ ‬מהמקובל, בגודל, דקיקות‭ ‬ואופן‭ ‬היישום. עבודה‭ ‬מרובה‭ ‬התבצעה‭ ‬עם‭ ‬בעלי‭ ‬מלאכה‭ ‬מקומיים. לא‭ ‬די‭ ‬בהעברת‭ ‬שרטוט‭ ‬למבצע‭ ‬מסוים‭ ‬כדי‭ ‬להבטיח‭ ‬שהפרטים‭ ‬יבוצעו‭ ‬עם‭ ‬כל‭ ‬הניואנסים‭ ‬הקטנים‭ ‬והמהותיים. דיאלוג‭ ‬מתמשך‭ ‬איתם‭ ‬אפשר‭ ‬לאדריכלים‭ ‬להכיר‭ ‬מקרוב‭ ‬יותר‭ ‬את‭ ‬חומרי‭ ‬הגלם, את‭ ‬הפוטנציאל‭ ‬ואת‭ ‬המגבלות‭ ‬שלהם‭.‬

 

 

af2DSC_5787

 

dDSC_5607

מתוך‭ ‬אמונה‭ ‬שבחומרים‭ ‬ובאופן‭ ‬עיבודם‭ ‬מגולמים‭ ‬ערכים‭ ‬של‭ ‬מקום, זיכרון‭ ‬ותרבות, בפרויקט‭ ‬זה‭ ‬ייחסנו‭ ‬חשיבות‭ ‬רבה‭ ‬לשימוש‭ ‬בחומרים‭ ‬מקומיים. על‭ ‬מנת‭ ‬להשיג‭ ‬יעדים‭ ‬אלו‭ ‬בחרנו‭ ‬בפלטת‭ ‬חומרים‭ ‬מקומית‭ ‬כמעט‭ ‬באופן‭ ‬מוחלט: אבן. טיח, מתכת‭ ‬ועץ

הבניין בירושלים, בפאתי‭ ‬מתחם‭ ‬ממילא‭ ‬וניצב‭ ‬אל‭ ‬מול‭ ‬החומות‭ ‬העותומאניות‭ ‬של‭ ‬העיר‭ ‬העתיקה‭.‬ הוא‭ ‬צמוד‭ ‬בחלקו‭ ‬האחורי‭ ‬לשאר‭ ‬המתחם‭ ‬ומהוה‭ ‬מרכיב‭ ‬אחד‭ ‬בתוך‭ ‬מכלול‭ ‬עירוב‭ ‬שימושים. חזיתו‭ ‬המזרחית‭ ‬של‭ ‬הבניין‭ ‬בת‭ ‬למעלה‭ ‬ממאה‭ ‬שנה‭ ‬ונושאת‭ ‬את‭ ‬סמל‭ ‬הכנסייה‭ ‬העותומאנית‭ ‬על‭ ‬הגמלון‭ ‬המרכזי. במקור, קומת‭ ‬הקרקע‭ ‬חולקה‭ ‬לחנויות‭ ‬קטנות‭ ‬לאורך‭ ‬ציר‭ ‬התנועה‭ ‬שהוביל‭ ‬לשער‭ ‬יפו, כאשר‭ ‬לכל‭ ‬חנות‭ ‬כניסה‭ ‬יחידה‭ ‬בצורת‭ ‬קשת. החזיתות‭ ‬החדשות‭ ‬של‭ ‬הבניין, מלבד‭ ‬החזית‭ ‬המזרחית‭ ‬שהייתה‭ ‬מיועדת‭ ‬לשימור, נבנו‭ ‬מחדש‭ ‬בסגנון‭ ‬מסורתי‭ ‬ומאופק. המבנה‭ ‬ממוקם‭ ‬על‭ ‬אחת‭ ‬מהנקודות‭ ‬הגבוהות‭ ‬על‭ ‬קו‭ ‬פרשת‭ ‬המים‭ ‬וממנה‭ ‬ניתן‭ ‬לצפות‭ ‬לכיוון‭ ‬דרום, אל‭ ‬הנוף‭ ‬הנפלא‭ ‬של‭ ‬גיא‭ ‬בן‭ ‬הינום‭ ‬ושער‭ ‬יפו. הנכס‭ ‬כולל‭ ‬את‭ ‬גג‭ ‬המבנה‭ ‬הסמוך‭ ‬מכיוון‭ ‬דרום, המהווה‭ ‬טרסה‭ ‬רחבת‭ ‬ידיים‭ ‬במפלס‭ ‬הסלון. תצפית‭ ‬טובה‭ ‬אף‭ ‬יותר‭ ‬אל‭ ‬הנוף‭ ‬מתאפשרת‭ ‬ממרפסת‭ ‬הגג‭ ‬מעל‭ ‬המבנה‭.‬
החזון‭ ‬היה‭ ‬לתכנן‭ ‬בית‭ ‬ירושלמי‭ ‬עכשווי, אך‭ ‬מושרש‭ ‬היטב‭ ‬בקונטקסט‭ ‬המקומי. הדירה‭ ‬נרכשה‭ ‬בגלל‭ ‬קרבתה‭ ‬לעיר‭ ‬העתיקה‭ ‬והנופים‭ ‬המרהיבים‭ ‬הנצפים‭ ‬ממנה‭ ‬‭-‬‭ ‬החומות, גיא‭ ‬בן‭ ‬הינום, הרי‭-‬‭ ‬יהודה‭ ‬וים‭ ‬המלח‭.‬

aDSC_5841

 

A2

בפרויקט‭ ‬זה‭ ‬ייחסנו‭ ‬חשיבות‭ ‬רבה‭ ‬לשימוש‭ ‬בחומרים‭ ‬מקומיים, מתוך‭ ‬אמונה‭ ‬שבחומרים‭ ‬ובאופן‭ ‬עיבודם‭ ‬מגולמים‭ ‬ערכים‭ ‬של‭ ‬מקום, זיכרון‭ ‬ותרבות. על‭ ‬מנת‭ ‬להשיג‭ ‬יעדים‭ ‬אלו‭ ‬בחרנו‭ ‬בפלטת‭ ‬חומרים‭ ‬מקומית‭ ‬כמעט‭ ‬באופן‭ ‬מוחלט: אבן, טיח, מתכת‭ ‬ועץ. על‭ ‬אף‭ ‬השימוש‭ ‬הרווח‭ ‬והדרישות‭ ‬המקומיות‭ ‬המחמירות‭ ‬לחפות‭ ‬מבנים‭ ‬באבן, דבר‭ ‬היכול‭ ‬לעיתים‭ ‬לשוות‭ ‬תחושה‭ ‬של‭ ‬כובד, החלטנו‭ ‬להשתמש‭ ‬בחומרים‭ ‬מקומיים‭ ‬באינטרפרטציה‭ ‬עכשווית‭ ‬תוך‭ ‬הקניית‭ ‬קלילות‭ ‬לחומרים‭ ‬אלו‭.‬
שילובה‭ ‬של‭ ‬הפרוגרמה‭ ‬בקומה‭ ‬העליונה‭ ‬לא‭ ‬היה‭ ‬מאתגר‭ ‬במיוחד, בשל‭ ‬היותה‭ ‬קלילה‭ ‬יחסית. היא‭ ‬כללה‭ ‬שלושה‭ ‬חדרי‭ ‬שינה, חדר‭ ‬משפחה, סלון‭ ‬ופינת‭ ‬אוכל‭ ‬שעבורם‭ ‬הוקצו‭ ‬כחמש‭ ‬מאות‭ ‬מ‭”‬ר. לעומת‭ ‬זאת‭ ‬שילובה‭ ‬של‭ ‬הפרוגרמה‭ ‬בקומה‭ ‬התחתונה‭ ‬היה‭ ‬מאתגר‭ ‬ביותר, הן‭ ‬בגלל‭ ‬אילוצים‭ ‬קונסטרוקטיביים‭ ‬קשים‭ ‬והן‭ ‬בגלל‭ ‬הפרוגרמה‭ ‬האינטנסיבית, שכללה‭ ‬מבואת‭ ‬כניסה, חניה, בריכת‭ ‬שחיה, חדר‭ ‬כושר, קולנוע‭ ‬ביתי, חדר‭ ‬יין, חדר‭ ‬מיזוג‭ ‬אויר, חדר‭ ‬עבודה, ספריה‭ ‬וחדרי‭ ‬שירותים. חלוקת‭ ‬החללים‭ ‬הוכתבה‭ ‬על‭ ‬ידי‭ ‬קירות‭ ‬קורה‭  ‬בין‭ ‬מדורי‭ ‬החנויות‭ ‬מעל‭ ‬מפלסי‭ ‬החניונים‭ ‬של‭ ‬המתחם.

 

aeDSC_5810.1

בחלקו‭ ‬התחתון‭ ‬של‭ ‬קיר‭ ‬האבן‭ ‬שילבנו‭ ‬גוש‭ ‬אבן‭ ‬גדולה‭ ‬הנקראת‭ ‬קישרא – ‬זהו‭ ‬הגוש‭ ‬הטבעי‭ ‬כפי‭ ‬שהוא‭ ‬לאחר‭ ‬הוצאתו‭ ‬מהאדמה, במצבו‭ ‬הגולמי‭ ‬והבלתי‭ ‬מעובד‭

 

למעשה, כל‭ ‬אחת‭ ‬מהפונקציות‭ ‬הפרוגרמאתיות‭ ‬מאכלסת‭ ‬חנות‭ ‬אחת, כשציר‭ ‬סירקולציה‭ ‬אחד‭ ‬חוצה‭ ‬את‭ ‬החללים‭ ‬בצמוד‭ ‬לחזית‭ ‬החיצונית. ציר‭ ‬תנועה‭ ‬זה‭ ‬התאפשר‭ ‬לאחר‭ ‬תיאום‭ ‬הנדסי‭ ‬זהיר, שאפשר‭ ‬פריצת‭ ‬פתחים‭ ‬מינימאליים‭ ‬בין‭ ‬החללים. מבואת‭ ‬הכניסה‭ ‬הכניסה‭ ‬לבית‭ ‬נעשית‭ ‬מהצד‭ ‬הצפוני, אל‭ ‬תוך‭ ‬חלל‭ ‬ספרייה‭ ‬צר‭ ‬וארוך‭ ‬שגובהו‭ ‬ששה‭ ‬מטרים. הקירות‭ ‬הדו‭ ‬קומתיים‭ ‬גדושים‭ ‬בספרים‭ ‬ויוצרים‭ ‬גריד‭ ‬כרקע‭ ‬למדרגות‭ ‬ספירליות, בעלות‭ ‬קוים‭ ‬רכים‭ ‬הזורמים‭ ‬כקונטרסט. הספרייה‭ ‬בנויה‭ ‬מעץ‭ ‬ומתכת‭ ‬חשופה, שילוב‭ ‬חומרים‭ ‬שניתן‭ ‬למצוא‭ ‬גם‭ ‬בשאר‭ ‬הבית, וארבעה‭ ‬פתחים‭ ‬מקושתים‭ ‬מכניסים‭ ‬לחלל‭ ‬אור‭ ‬צפוני‭ ‬רך‭.‬

 

Ae

 

dDSC_5593

 

e1Avi

 

a1DSC_5652

 

גרם‭ ‬המדרגות‭ ‬הראשי‭ ‬והמעלית‭ ‬היו‭ ‬בנויים‭ ‬עוד‭ ‬לפני‭ ‬רכישת‭ ‬המבנה‭ ‬ובשל‭ ‬מגבלות‭ ‬של‭ ‬חללים‭ ‬אחרים‭ ‬במתחם, לא‭ ‬ניתן‭ ‬היה‭ ‬להזיזם. דבר‭ ‬זה‭ ‬הוביל‭ ‬לדילמה‭ ‬תכנונית: כיצד‭ ‬ליצור‭ ‬חיבור‭ ‬הולם‭ ‬בין‭ ‬מוקד‭ ‬הסירקולציה‭ ‬הממוקם‭ ‬בצד‭ ‬הצפוני‭ ‬של‭ ‬הבית, לבין‭ ‬החללים הציבוריים שרצינו למקם‭ ‬סמוך‭ ‬לטרסה‭ ‬הגדולה, שצופה‭ ‬לחומות‭ ‬העיר‭ ‬העתיקה‭ ‬בצד‭ ‬הדרומי? נוצר‭ ‬מצב‭ ‬בו‭ ‬צריך‭ ‬לחצות‭ ‬את‭ ‬אגף‭ ‬חדרי‭ ‬השינה “‬הפרטי‭”‬ של‭ ‬הדירה‭ ‬על‭ ‬מנת‭ ‬להגיע‭ ‬לאזורים‭ ‬הציבוריים. הפתרון‭ ‬התכנוני‭ ‬היה‭ ‬ליצור‭ ‬ציר‭ ‬אופקי‭ ‬הבנוי‭ ‬ממערכת‭ ‬חללים‭ ‬המתחיל‭ ‬בכניסה‭ ‬ומסתיים‭ ‬באגף‭ ‬הציבורי‭. ‬
אטריום‭ ‬הכניסה‭ ‬המדרגות‭ ‬והמעלית‭ ‬נפתחים‭ ‬לתוך‭ ‬אטריום‭ ‬רחב‭ ‬ידיים, שבתקרתו‭ ‬יצרנו‭ ‬סקיילייט‭ ‬הנפתח‭ ‬לשמיים. פירשנו‭ ‬חלל‭ ‬זה‭ ‬כמעין‭ ‬נווה‭ ‬מדבר‭ ‬‭ ‬אליו‭ ‬מגיעים‭ ‬מהסביבה‭ ‬העירונית‭ ‬הסואנת. חלל‭ ‬זה‭ ‬ממוקם‭ ‬בלב‭ ‬המבנה‭ ‬ולכן‭ ‬השקט‭ ‬והשלווה‭ ‬ניכרים‭ ‬בו‭.‬
האלמנט‭ ‬המרכזי‭ ‬בחלל‭ ‬הינו‭ ‬קיר‭ ‬אבן‭ ‬ירושלמית, המטפס‭ ‬לגובה‭ ‬של‭ ‬כחמישה‭ ‬מטרים‭ ‬ו‭”‬נוגע” ‬בשמיים. כאן, ניתן‭ ‬לחוש‭ ‬את‭ ‬תנועת‭ ‬השמש‭ ‬על‭ ‬משטחי‭ ‬האבן‭ ‬המשוטטים‭ ‬בטקסטורות‭ ‬משתנות‭ ‬ואת‭ ‬העננים‭ ‬כתמונות‭ ‬אבסטרקטיות‭ ‬בתנועתם‭. ‬  בחלקו‭ ‬התחתון‭ ‬של‭ ‬קיר‭ ‬האבן‭ ‬שילבנו‭ ‬גוש‭ ‬אבן‭ ‬גדולה‭ ‬הנקראת ‭ “‬קישרא‭”‬‭‬‭‬ – זהו‭ ‬הגוש‭ ‬הטבעי‭ ‬כפי‭ ‬שהוא‭ ‬לאחר‭ ‬הוצאתו‭ ‬מהאדמה‭, ‬במצבו‭ ‬הגולמי‭ ‬והבלתי‭ ‬מעובד. אבנים‭ ‬משוטטות‭ ‬נושקות‭ ‬לקישרא‭ ‬ומביעות‭ ‬את‭ ‬המעבר‭ ‬בין‭ ‬אבן‭ ‬פראית‭ ‬למוצר‭ ‬מעובד. סידור‭ ‬האבנים‭ ‬מרמז‭ ‬על‭ ‬סידור‭ ‬מונדריאני‭ ‬ולא‭ ‬בשיטה‭ ‬המסורתית‭ ‬של‭ ‬נדבך‭ ‬על‭ ‬נדבך. מטרת‭ ‬סידור‭ ‬האבנים, הסיתות‭ ‬העדין‭ ‬והמפגש‭ ‬הפיזי‭ ‬עם‭ ‬השמיים, נועדו‭ ‬להקנות‭ ‬קלילות‭ ‬תוך‭ ‬הפיכתו‭ ‬למעין‭ ‬אריג‭ ‬רך, להבדיל‭ ‬מהשימוש‭ ‬המסורתי‭ ‬הנושא‭ ‬אופי‭ ‬של‭ ‬כובד. טפטוף‭ ‬מים‭ ‬איטי‭ ‬שיצרנו‭ ‬מתוך‭ ‬סדק‭ ‬טבעי‭ ‬בגוש‭ ‬האבן, נועד‭ ‬להוסיף‭ ‬לתחושת‭ ‬ההגעה‭ ‬לבית‭. ‬
לצידו‭ ‬של‭ ‬קיר‭ ‬האבן‭ ‬ישנם‭ ‬שלושה‭ ‬עצי‭ ‬זית‭ ‬בונסאי. הבחירה‭ ‬בעץ‭ ‬הזית‭ ‬נועדה‭ ‬לאזכר‭ ‬את‭ ‬העץ‭ ‬הטיפוסי‭ ‬של‭ ‬אזור‭ ‬ירושלים‭  ‬והרי‭ ‬יהודה‭. ‬

 

eDSC_6124

 

byDSC_5866

 

bzDSC_5536

 

cDSC_6018

 

P2

 

sDSC_5663

 

המעברים‭ ‬מחלל‭ ‬הכניסה‭ ‬הגבוה‭ ‬והמואר‭ ‬מוביל‭ ‬מסדרון‭ ‬רחב‭ ‬אך‭ ‬נמוך‭ ‬ומעט‭ ‬מוחשך, שנועד‭ ‬ליצור‭ ‬שינוי‭ ‬תחושתי‭ ‬ביחס‭ ‬למבואת‭ ‬הכניסה. המעברים‭ ‬עוצבו‭ ‬כחללי‭ ‬תצוגה‭ ‬לאוספי‭ ‬האומנות, תוך‭ ‬שימוש‭ ‬במישורי‭ ‬עץ‭ ‬וגבס‭ ‬מובלטים‭ ‬ושקועים במעין‭ ‬קומפוזיציית‭ ‬דה‭ ‬סטייל,‭ ‬שנועדו‭ ‬לשבור‭ ‬את‭ ‬אורכו‭ ‬של‭ ‬המסדרון‭ ‬בחצייתו‭ ‬את‭ ‬אזור‭ ‬חדרי‭ ‬השינה‭ ‬הפרטיים‭.‬
אזור‭ ‬התבוננות‭ ‬באמצע‭ ‬המסדרון‭ ‬שילבנו‭ ‬חלל‭ ‬נוסף‭ ‬המואר‭ ‬מלמעלה, שוב‭ ‬על‭ ‬מנת‭ ‬לשבור‭ ‬את‭ ‬המסדרון‭ ‬הארוך. אזור‭ ‬זה‭ ‬הוא‭ ‬מעין‭ ‬חלל‭ ‬הרהור‭ ‬אינטימי‭ ‬המגדיר‭ ‬את‭ ‬הכניסה‭ ‬לחדרי‭ ‬האורחים. כאן‭ ‬קיר‭ ‬טיח‭ ‬מרחף‭ ‬מעל‭ ‬הרצפה‭ ‬כאילו‭ ‬מתרומם‭ ‬לשמיים‭ ‬מעל. בצידו‭ ‬השני‭ ‬של‭ ‬החלל‭ ‬ממוקם‭ ‬קיר‭ ‬אבן‭ ‬נוסף‭ ‬עם‭ ‬קישרא, אשר‭ ‬לתוכה‭ ‬משולב‭ ‬משטח‭ ‬עץ‭ ‬כספסל. משטח‭ ‬העץ‭ ‬הרך‭ ‬יוצר‭ ‬ניגוד‭ ‬עם‭ ‬האבן‭ ‬הקשה‭ ‬ונראה‭ ‬כאילו‭ ‬העץ‭ ‬חצב‭ ‬באבן‭.‬ הגישה‭ ‬בתכנון‭ ‬האזורים‭ ‬הציבוריים‭ ‬הייתה‭ ‬להשאיר‭ ‬אותם‭ ‬פתוחים‭ ‬ככל‭ ‬שניתן,‭ ‬על‭ ‬מנת‭ ‬לא‭ ‬לחסום‭ ‬את‭ ‬תחושת‭ ‬המרחב‭ ‬ואת‭ ‬המבטים‭ ‬לנוף. פינת‭ ‬האוכל, הסלון‭ ‬וחדר‭ ‬המשפחה‭ ‬יוצרים‭ ‬חלל‭ ‬אחד‭ ‬המשכי‭ ‬המוקף‭ ‬בחלונות. אל‭ ‬המטבח‭ ‬התייחסנו‭ ‬כאל‭ ‬אובייקט‭ ‬מרחף‭ ‬בחלל‭ ‬עם‭ ‬קיר‭ ‬עץ‭ ‬באורך‭ ‬של‭ ‬כארבעה‭ ‬מטרים‭ ‬שמאפשר‭ ‬את‭ ‬סגירת‭ ‬חדר‭ ‬ארוחת‭ ‬הבוקר‭ ‬בלחיצת‭ ‬כפתור‭. ‬
על‭ ‬מנת‭ ‬להבחין‭ ‬בין‭ ‬החדש‭ ‬והישן‭ ‬בדירה, בין‭ ‬הקירות‭ ‬ההיסטוריים‭ ‬הקשתיים‭ ‬לשכבה‭ ‬העכשווית‭ ‬החדשה, יצרנו‭ ‬נתק‭ ‬ברור‭ ‬היוצר‭ ‬תחושה‭ ‬של‭ ‬ריחוף‭ ‬הקירות‭ ‬החדשים. קירות‭ ‬אלו‭ ‬נעצרים‭ ‬לפני‭ ‬המפגש‭ ‬עם‭ ‬הקשתות‭ ‬תוך‭ ‬יצירה‭ ‬של‭ ‬חריץ‭ ‬צל‭ ‬עמוק. הקיר‭ ‬החיצוני‭ ‬עם‭ ‬הקשתות‭ ‬מעובד‭ ‬בטיח‭ ‬גס‭ ‬ובכך‭ ‬מובחן‭ ‬מהקירות‭ ‬החלקים‭ ‬החדשים‭.‬
האלמנט‭ ‬הבולט‭ ‬בחלל‭ ‬הסלון‭ ‬המרכזי‭ ‬הוא‭ ‬סבכת‭ ‬הפלדה, המתנשאת‭ ‬לגובה‭ ‬של‭ ‬כעשרה‭ ‬מטרים‭ ‬מהקומה‭ ‬התחתונה‭ ‬ועד‭ ‬לחריץ‭ ‬אור‭ ‬מלבני‭ ‬מזוגג‭ ‬בתקרה. אלמנט‭ ‬פיסולי‭ ‬זה, על‭ ‬אף‭ ‬היותו‭ ‬עשוי‭ ‬פלדה‭ ‬כבדה, מקבל‭ ‬קלילות. כל‭ ‬חלקי‭ ‬הקיר‭ ‬נחתכו‭ ‬בלייזר‭ ‬והורכבו‭ ‬כמו‭ ‬פאזל‭ ‬מדויק. ביטוי‭ ‬לאופן‭ ‬הייצור‭ ‬וההרכבה‭ ‬ניתן‭ ‬לראות‭ ‬במחברים‭ ‬שמהווים‭ ‬מרכיב‭ ‬עיצובי. הפלדה‭ ‬צבועה‭ ‬בלכה‭ ‬שקופה‭ ‬וללא‭ ‬צביעה‭ ‬אטומה, על‭ ‬מנת‭ ‬לשמר‭ ‬את‭ ‬מראה‭ ‬הפטינה‭ ‬של‭ ‬הפלדה‭ ‬המחומצנת‭ ‬והטבעית. רצינו‭ ‬לראות‭ ‬ולשמור‭ ‬על‭ ‬הפלדה‭ ‬במצבה‭ ‬הטבעי‭ ‬כחומר טבעי נושם שהגיע מן הטבע.
המדרגות, שעוטפות‭ ‬בכל‭ ‬הקומות‭ ‬את‭ ‬הסבכה, עשויות‭ ‬פלדה‭ ‬ועץ‭ ‬אלון‭ ‬מלא‭ ‬צבוע‭ ‬בבייץ. על‭ ‬מנת‭ ‬להקנות‭ ‬תחושת‭ ‬קלילות‭ ‬וריחוף‭ ‬חיפינו‭ ‬את‭ ‬המדרגות‭ ‬בחלקן‭ ‬העליון‭ ‬והתחתון‭ ‬בעץ‭ ‬תוך‭ ‬חשיפת‭ ‬הקצוות. הקווים‭ ‬האנכיים‭ ‬והאופקיים‭ ‬האורתוגונאליים, במפגש‭ ‬עם‭ ‬האור‭ ‬בתנועתו, יוצרים‭ ‬חוויה‭ ‬דרמטית‭ ‬בחללים‭ ‬שסביב. המדרגות‭ ‬מהסלון‭ ‬לטרסה‭ ‬עשויות‭ ‬עץ‭ ‬ומחופות‭ ‬במעין‭ ‬יריעת‭ ‬פלדה‭ ‬דקיקה‭ ‬שמתפתלת‭ ‬באסימטריות‭ ‬קלילה‭.‬

אדריכלים: מתי‭ ‬רוזנשיין‭ ‬אדריכלים
תכנון: מתי‭ ‬רוזנשיין‭ ‬ואליוט‭ ‬לזרוס
צלם‭ ‬ראשי: אילן‭ ‬נחום
צילומים‭ ‬נוספים: אבי‭ ‬בלבן

 

a1DSC_5425

הבניין‭ ‬ממוקם‭ ‬בירושלים, בפאתי‭ ‬מתחם‭ ‬ממילא‭ ‬וניצב‭ ‬אל‭ ‬מול‭ ‬החומות‭ ‬העותומאניות‭ ‬של‭ ‬העיר‭ ‬העתיקה. הוא‭ ‬צמוד‭ ‬בחלקו‭ ‬האחורי‭ ‬לשאר‭ ‬המתחם ומהוה‭ ‬מרכיב‭ ‬אחד‭ ‬בתוך‭ ‬מכלול‭ ‬עירוב‭ ‬שימושים‭ ‬

 

526_mlwk

546_spiral-stair

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
נוף לאינסוף בקיבוץ גונן
עיצוב פנים
נוף לאינסוף בקיבוץ גונן
  ביתם החדש של זוג בשנות ה-30 לחייו ושני ילדיהם הצעירים, ממוקם בקצה ההרחבה
ספריות, רבותי, ספריות: אלמנט עיצובי נחשק
עיצוב פנים
ספריות, רבותי, ספריות: אלמנט עיצובי נחשק
  הן משמשות כמחיצות בין חדרים, כמעקות מסוגננים של גרמי מדרגות בתים החדשים וכפינה
Devon&Devon Spa
עיצוב פנים
Devon&Devon Spa
הקולקציות השלמות והמתואמות של החברה, מציעות לאדריכלים, מעצבי פנים וקבלנים, רהיטי אמבטיה, אביזרים סניטריים,

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*