עם השנים הופכים הבתים שלנו למושקעים יותר ויותר ופרט לתכנון החללים, ניתן דגש רב לפרטים הקטנים שהופכים את סביבת המגורים למרגשת וחווייתית. כך גם דירת הפנטהאוז שתוכנן על ידי משרדה של האדריכלית נירית ברנר לבני משפחה בת חמש נפשות, בה כל אלמנט תוכנן בקפידה ויוצר בהתאם לצרכיהם, טעמם ומאווייהם של בני הבית. כך היא נראית מבפנים.

דירת הפנטהאוז שתוכננה ועוצבה על ידי המשרד נירית ברנר אדריכלים באחת מערי המרכז היא תצוגת תכלית לתכנון מדויק והקפדה על פרטים. הדירה, בה מתגוררת משפחה בת חמש נפשות, נרכשה מיזם הפרויקט טרם הבניה מה שאפשר לתכנן את חלוקת הפנים כך שתתאים במדויק לצרכיהם של כל אחת ואחד מבני הבית.
“מספר החדרים (חמישה במספר) לא השתנה אך כן שינינו את המבנה שלהם והחלוקה בכדי לייצר לכל אחד מהילדים סוויטה משלו, שתוכננה בסכמה המזכירה חדר בבית מלון: מצידו האחד של מסדרון הכניסה יצרנו ארון בגדים גדול, מצידו האחר חדר הרחצה, ובהמשכו חדר השינה”. מסבירה ברנר.

 

 

 

לדברי האדריכלית, “אחד האלמנטים האדריכליים הבולטים בדירה הוא ציר אחסון רציף שמתחיל באזור המטבח שבאגף הציבורי ונמשך עד קצה אגף החדרים. כמו את כל הנגרויות הקבועות ופרטי הנגרות במרפסות, גם את ציר הארונות הזה- המקשר בין הפונקציות, מגדיר את האגפים ומייצר ציר רציף והמשכי במישור אחיד- ייצר עבור הפרויקט מעצב הרהיטים יפרח בן צבי. בחלקו הסמוך למטבח, נותן הארון מענה לאחסון כלי מטבח ומבעדו סמויים מקררים. בעוד שבחזית הגבוהה במטבח שילבנו מקרר אינטגרלי ברוחב של 60 ס”מ, אלה החבויים מבעד לארון משמשים לתגבור; כך הרווחנו שטח אחסון יקר במטבח עצמו”.
עם פתיחת דלת הכניסה של דירת הפנטהאוז נגלית מרפסת אינטימית מבעד לחלונות המוארכים שמכניסים את החוץ פנימה בצורה המיטבית. בסמוך המטבח ופינת האוכל שתוכננו כפונקציות עוקבות. מימין הסלון ובהמשכו מרפסת מרווחת, מחולקת לפינות חמד ואירוח ועטופה בצמחיה מטופחת.

 

 

 

לדברי מריאן גרין, מעצב פנים במשרדה של ברנר שלקח חלק בתכנון הפרויקט, המטבח הפרללי תוכנן כשני סטריפים מקבילים: “זה האחורי חולק לשני ארונות סימטריים גבוהים בגוון גרפיט במראה מתכתי, במרכזם מראה המייצרת תחושה של עומק ומרחב ומציפה את החלל באור”, הוא מסביר. “מעל האי קולט אדים המשמש כאלמנט פונקציונלי ומונומנטלי כאחד, עבורו ייצר בן צבי קונסטרוקציית ברזל בו שילבנו תאורה. כיסאות הבר, העשויים גוף מתכת ועור בגוון חמרה, מוסיפים נגיעת צבע לחלל הכהה והדרמטי”.
“בני הזוג ביקשו לשמור על קווים מינימליסטים ונקיים ולייצר אווירה כהה בעלת נוכחות, לכן בחרנו אלמנטים וחומרים טבעיים שעונים על ההגדרה ומסייעים ביצירת שכבות ורבדים. כך למשל פרקט עץ גושני כהה, עמו ריצפנו את החלל הציבורי ואגף חדרי השינה”, מוסיף המעצב. “בכדי לשבור את המסה הכהה ולייצר הפרדה רעיונית בין הזירות, את המרפסות בחרנו לרצף ברצפה צפה מאריחי אבן בגוון אפור”.

 

 

ריהוט: יפרח בן צבי

 

אחד הפיצ’רים המרשימים בסלון הוא ספרייה א-סימטרית המשלבת בין מסגרות מתכת למדפי עץ אלון גושני עליהם הונחו במינונים הנכונים כלים נאים, צמחיה וספרים. פינת הישיבה מורכבת מספה עמוקה ומפנקת וכורסה, שרופדו בדים טקסטורליים שמעניקים רכות. במרכז שולחן עשוי רגלי ברזל ופלטת עץ טבעי. גוף התאורה הפיסולי מחבר בין הפריטים השונים ותורם ליצירת תחושה עוטפת ואינטימית.
בהמשך, מרפסת השמש רחבת הידיים בה יצרו המתכננים פונקציות אירוח שונות. “צורתה הגיאומטרית סייעה לנו לשבץ אותן בצורה המיטבית. עם היציאה מהסלון מיד רואים את אזור הישיבה ומימינו יצרנו אזור אינטימי יותר שם מיקמנו את פינת האוכל ומטבח החוץ”, מסבירה ברנר. “עבור מערכת הישיבה בחרנו חומרים שסייעו לנו לייצר מראה קז’ואלי וקליל כמו בד בהיר, מתכת ורשתות. מטבח החוץ עשוי מתכת ומשטחי גרניט פורצלן, כך גם שולחן האוכל שעשוי קונסטרוקציית מתכת עליה הונח משטח פורצלן כטופ. בהיקף המרפסת שילבנו צמחיה באדניות ומיכלים. יצרנו מקבצים של עצים גבוהים, לצידם צמחיה נמוכה, המייצרים פרטיות מרבית”.

 

 

 

ריהוט: יפרח בן צבי

 

ומהציבורי, לפרטי: במסדרון המוביל לאגף החדרים תוכננה במקור נישה עמוקה אותה הפכו מתכנני המשרד לנישת נוי עשויה מתכת, מחולקת למדפים בקומפוזיציה א-סימטרית, על גבם שולבו ספרים וחפצים נאים. מבעד לנישה מצוי ארון התקשורת על כן יצרו חלק פריק שמאפשר לגשת אליו בקלות.
חדרי הילדים עוצבו בקו מינימליסטי והחומרים הבולטים בהם הם המתכת ונגיעות עץ. חדרי הרחצה הצמודים לחדרי השינה חופו אריחי גרניט פורצלן גדולים (1.6/80) בגוון אפור גרפיט שמייצרים תחושה מתכתית ומתחברים לקונספט העיצוב של הבית. ארונות האמבט משלבים בין מתכת, לעץ אלון שמוסיף חמימות.

 

 

“בכניסה למאסטר ההורים תכננו מבואה אותה הגדירה על ידי ארון אחסון בגוון בהיר, בו נישה אופקית כהה ששוברת את המסה הבהירה האטומה”, מסבירה ברנר. “מעברו השני השל ארון זה ממוקם חדר הרחצה. בהמשך החדר ארון שחזיתותיו נצבעו בתנור בצבע מיוחד בגוון גרפיט המכיל חלקיקי מתכת ואלה מעניקים לו מרקם ייחודי. במרכזו, אלמנט אנכי עשוי עץ אלון- חלקו קבוע וחלקו נפתח למגירות. לצידי המיטה שובצו שידות עגולות עשויות בולי עץ, עליהן אלמנט מתכתי המשמש כמשטח הנחה. חדר הרחצה של בני הזוג ממשיך את הקו העיצובי של הבית וכמותו גם הוא דרמטי ואלגנטי. יצרנו עבורם מקלחון רחב ידיים וארון אמבט המשלב בין אלמנטים מתכתיים למגרות בגמר עץ אלון”.

היכן: אחת מערי המרכז
הנכס: דירת פנטהאוז
מטראז’: כ-160 מ”ר+ כ-105 מ”ר מרפסות
עבור: זוג בשנות ה- 40 לחייהם ושלושת ילדיהם
תכנון ועיצוב: נירית ברנר אדריכלים
נגרות: מעצב הרהיטים יפרח בן צבי
צילום: עוזי וטל פורת

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
שש וילות נהנתניות בגוון אפרסק, בגואה
עיצוב פנים
שש וילות נהנתניות בגוון אפרסק, בגואה
  פרויקט Baia Villas שתכננו JMA Mumbai, ממוקם במנדרם, צפון גואה, הודו, מורכב משש
שרותים ציבוריים בקניון, הפכו לאטרקציה אמנותית מהפנטת
עיצוב פנים
שרותים ציבוריים בקניון, הפכו לאטרקציה אמנותית מהפנטת
המעצבת שמצליחה בכל פעם להרחיב את גבולות הדימיון ולהגיע לשיא עיצובי חדש, עובדת לרוב
כל הבתים בפניסולה פלורידה, נהרסו מההוריקן – חוץ מהבית הזה
עיצוב פנים
כל הבתים בפניסולה פלורידה, נהרסו מההוריקן – חוץ מהבית הזה
  בני הזוג סיגלר גרו אז באזור פניסולה בפלורידה והם גם רצו שהבית החדש

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*