אם ננסה לחשוב כיצד נראית מעבדת מחקר הלכה למעשה, סביר שרבים מאיתנו ידמיינו חלל צפוף, חשוך ומדכא. אלא שאפשר גם אחרת: חברת הביוטכנולוגיה PICODYA שקברניטיה רתמו את השקיפות כקונספט ארגוני ומעצבות הפנים ציפי יעבץ- חן ופז חסדאי יישמו זאת גם כקונספט הרעיוני של משרדיהם החדשים ויצרו עבור עובדי החברה מרחבים פתוחים בהירים ואווריריים - סביבת עבודה דינמית וחווייתית ששמה את העובד במרכז. 

ברוכים הבאים למרכז הפיתוח והמחקר של PICODYA, חברת סטארט אפ המובילה מהפכה בתחום הדיאגנוסטיקה הרפואית ומפתחת בדיקות רפואיות מיידיות המאפשרות קבלת תוצאות מהירות וככזאת, היא עתידה לשנות את פני התחום ולייעל אותו משמעותית.

 

 

חברת ההזנק הישראלית, שאחד ממייסדיה הוא קיבוץ חצרים, זוכה להכרה בינלאומית ולא בכדי תוך שנים ספורות החלל ששכרו בעליה בתחילת הדרך כבר לא תאם למידותיה של החברה שרק מוסיפה להתרחב ולגדול. אופי פעילות החברה מצריך מערכת מנדפים בנויה כחלק אינטגרלי, לכן הוחלט להעתיק את מקום משכנה לחלל גדול יותר באותו בניין מעבדות בדיוק שברחביו מערכות אלה כבר מובנות. יחד עם מעצבות הפנים ציפי יעבץ-חן ופז חסדאי האמונות על תכנון ועיצוב הפרויקט, נבחר חלל חדש ששטחו כ- 1000 מטרים רבועים- מחד רבים ממאפייניו תאמו לצרכי החברה כמו כפפה ליד ומאידך, הוא הצריך הרבה מאוד עבודה.

 

 

“החלל שקיבלנו לידינו היה מסוגר, אטום וחשוך”, משחזרת חסדאי. “החברה שישבה בו לפני עסקה בפיתוח מוצרים כימיים שייצורם דרש קירות הדף, מעין שכבות כפולות של קירות גבס, לכן תהליך ההריסה והפינוי היה מורכב וארוך. יתרה מכך, חברת PICODYA שמה את הפיתוח והמחקר במרכז. עבדנו עם תקציב מהודק ונדרשנו להשתמש ולחדש רהיטים ואלמנטים קיימים, כך למשל פירקנו את השטיחים ניקינו ושימרנו ואת תקרות הרשת של המעבדה הקודמת הכשרנו והתקנו גם בזאת. עצם ה- reuse של פריטים הפך את הפרויקט ליצירתי ומהנה אף יותר”.

 

 

 

 

 

“בתוך כך, מכיוון שמדובר במעבדת ביוטכנולוגיה שיש לה צרכים ייחודיים ביצענו הרבה עבודות הכנה ברמה הטכנית בכדי לעמוד בתקנים המחמירים. עבדנו עם יועצים מקצועיים בתחומים שונים- כך למשל יועצי מעבדות עמם תכננו אזורים נקיים; אזורים המצריכים רמת ניקיון גבוהה ביותר הנמדדת ביחידות של מספר חלקיקים למטר מעוקב”.
קונספט העיצוב מושתת כאמור על ערכי החברה הדוגלת בשיתופיות, פתיחות ושקיפות: “מטרת העל היתה ליצור חלל פתוח ורחב ידיים המייצר מערכת קשרים כמעט בלתי אמצעית בין כלל האגפים והפונקציות בחלל. החברה משתפת פעולה עם מכוני מחקר בינלאומיים ואנשי מקצוע מדיסציפלינות שונות וזה משהו שרצינו לבטא גם בתכנון על ידי יצירת מרחב דינמי, חוויתי ושיתופי”.

 

 

מכל אזור במרחב ניתן להשקיף פנימה ללב החברה, חדר ה- DATA SCAPE אליו ודרכו זורמת כלל האינפורמציה. המעצבות יצרו מרחב פתוח עם חלונות היקפיים במרכזו שולחן רחב ידיים ומסכים גדולים המשדרים בזמן אמת את האינפורמציה וכך האנליזות מגיעות ישירות ללב הפועם.
“בהמשך ישיר, יצרנו מעבדות שקופות על ידי יצירת פתחים הוריזונטליים שקופים שמאפשרים מבטים פתוחים ומלאים, נותנים מקום של כבוד למעבדות והופכים אותן לחלק בלתי נפרד מסיפורה של החברה”, אומרת יעבץ-חן. “רצינו לבטל לחלוטין היררכיה מכל סוג שהוא; זה הוא מרחב עבודה ומחקר מוּלְטִידִּיסְצִיפְּלִינָרִי- כל אחד עוסק בתחומו אך מצוי בקשר רציף עם אלה שבסביבתו. לאנשי המעבדה יש קשר כמעט בלתי אמצעי עם החוקרים והביולוגים שיושבים בחלל הסמוך וכולם נהנים מתצפית פנורמית פתוחה לחלל המרכזי . יצרנו הלכה למעשה קשר חוצה חללים שמחבר בין כולם”.

 

 

אזור הקבלה ממשיך את הקונספט הפתוח והאוורירי. המעצבות תכננו עבורו רהיט מרחף נטול רגליים הנתמך על ידי קובייה מלבנית בה נשתלה דרצנה אקספרסיוניסטית שמוסיפה ממד ביופילי של צבע וחיות. מאחורי הדלפק ספריה אוורירית המורכבת מחומרים ממוחזרים ומייצרת חציצה שקופה חלקית בין אזור הקבלה לפינת הקפה שנמצאת בצד הנגדי. זוהי פינה המשמשת גם כמקום עבודה אלטרנטיבי ובה כורסאות נמוכות עליהן ניתן לשבת בנוחות ולעבוד לפרקי זמן קצרים עם לפטופ. את היחידה יצרו השתיים ממדפי מתכת שלרוב רואים במחסנים. בתוכם שיבצו לוחות פוליקרבונט ויחידות נגרות בגוונים של כחול ועץ מייפל.

 

 

 

במרכז חדר הישיבות ניצב שולחן אליפטי שאיש אינו יושב בראשו, זאת כהמשך ישיר לרצון ליצור שיתופיות ככל הניתן. הצבעוניות בחלל בהירה, ניטרלית ועצית: השולחן עשוי פלטת ננו עם קנט משופע הנתמכת על ידי רגלי מתכת. מאחוריו, ובניצב לקיר, שידת אחסון שתוכננה CUSTOM MADE ועשויה עץ אלון. על הקירות נתלו שניים מרישומיה של הציירת המוערכת אביבה אורי.
פרופילי האלומיניום הכחולים, שממסגרים את החלונות, הם מזכרת מהחברה שאכלסה את החלל קודם לכן אך צמד המעצבות הגדילו לעשות ורתמו את הכחול כחלק מפלטת צבעים הססגונית שבאה לידי ביטוי בפרטי ריהוט ניידים ששובצו ברחבי החלל, בדמותן של פינות עבודה מסוגים שונים המשרתות דיסציפלינות שונות, פינות לאונג’ וכו’.

 

 

 

באזור היציאה מהמעלית, המובילה לדלת הכניסה, תכננו המעצבות פינת ישיבה מרשימה ומוארת במיוחד, ההפך הגמור מהחלל החשוך והעצוב שקיבלו לידיהן בתחילת הדרך: “פתחנו את החלל לחלוטין וחשפנו את רצפת האבן המקורית המצוינת שכוסתה על ידי שטיח מקיר לקיר. יצרנו לובי-לאונג’ מזמין וכל מי שעולה למשרדים יכול להנות ממנו. מכיוון שהחלל פינתי וזוויתי בחרנו לעבוד עם רהיטים אמורפיים ועגולים והם אכן מרככים את צורת המבנה וצבעוניות הפריטים ממשיכה את זאת של הרהיטים הססגוניים ששיבצנו בפנים. על הקירות נתלו ציורי גיר ושמן על משטחי עץ גדולים במיוחד, פרי יצירתה של מאיקי- אמנית רב תחומית צעירה ומוכשרת במיוחד”.

עבור: חברת הביוטכנולוגיה PICODYA
היכן: פארק המדע, רחובות
השטח: כ-1000 מ”ר
תכנון ועיצוב: ציפי יעבץ-חן ופז חסדאי

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
הקיר העיוור הפך לקונספט העיצובי של הבית
עיצוב פנים
הקיר העיוור הפך לקונספט העיצובי של הבית
בני הזוג רכשו את הקרקע. כאמור, השטח מאוד צר והם פיקפקו ביכולת אפשרות של
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
עיצוב פנים
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
הכיתות מוארות באור השמש החולף, מטיל צללים למרחבי הלמידה. כל קומה מארחת שלוש כיתות,
חנות התכשיטים Fortune Farm Store מטרקוטה, באחמדאבאד / של museLAB 
עיצוב פנים
חנות התכשיטים Fortune Farm Store מטרקוטה, באחמדאבאד / של museLAB 
                           

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*