ולנטיין דיי, מהמועדים הנכספים ביותר בלוח השנה העברי, כבר כאן. לרגל המאורע אספנו עבורכם את סיפוריהם של כמה מהזוגות הבולטים בסצנת האדריכלות ועיצוב המקומית, אלה שעושים חיל יחדיו בתחומם ובמקביל מתפקדים כבני זוג אוהבים.

כשבוחנים את זירת האדריכלות והעיצוב העולמית, מעטים הם המקרים בהם זוגות רומנטיים, שבוחרים לתרגם את הסימביוזה שעובדת נפלא בחייהם הפרטיים, לכדי קריירה מקצועית משותפת ובכל זאת, ממש כשם שזוגות כמו ריי וצ’ארלס איימס וצמד האדריכלים הסיני-בריטי Neri&Hu, הצליחו לרתום את הקשר הזוגי המוצלח לכדי יצירה מופתית, גם כאן אצלנו בישראל הקטנה פועלים כמה וכמה זוגות שאיחדו כוחות גם בחייהם המקצועיים. הנה כמה מהם.

 

תכנון ועיצוב ליעד יוסף. צלם אלעד גונן

 

ליעד יוסף ואביעד יוסף-שרון
ליעד ואביעד הכירו לפני 16 שנים אי שם בצפון הרחוק: “שנינו היינו בזמנו סטודנטים במכללת תל-חי: אני התחלתי אז את שנתי הראשונה במחלקה ללימודי אדריכלות ואביעד את שנתו השנייה במחלקה ללימודי עבודה סוציאלית”, משחזר ליעד. “מתוקף היותו סגן יו”ר אגודת הסטודנטים הוא נאם על הבמה המרכזית ביום הראשון ללימודים. נוצר ביננו קליק ומאז האהבה החלה לפרוח. עם סיום התואר פניתי לעולם המכירות ולאורך השנים כיהנתי בתפקידי ניהול פרויקטים בענף הקמעונאות”, מוסיף אביעד. “ליעד לעומת זאת המשיך במסלול שהתווה לעצמו כבר בתחילת הדרך ופרץ תוך זמן קצר לשוק המקומי כמעצב פנים מוביל. כשנכנסנו לפני כ-5 שנים להריון עם בתנו עופרי, הבנתי שיהיה לי מורכב מאוד לנהל את האופרציה המקצועית לבדי ושעלי לגייס מנהל פרויקטים לעסק שרק הלך וגדל באותה העת. בפועל, האדם שהכי התאים לתפקיד היה אביעד ומניהול פרויקטים קמעונאיים הוא עבר לנהל פרויקטים בענף הבניה. לשם כך עבר הסבה מקצועית ולמד פיקוח בניה. כיום הוא מבצע פיקוח עליון לכל הפרויקטים עליהם אמון המשרד”.

 

ליעד יוסף ואביעד יוסף שרון

 

עד כמה, אם בכלל, הזוגיות הפרטית מתנגשת בזו המקצועית?
“סיגלנו לעצמנו להפריד באופן כמעט הרמטי בין העולם המשפחתי למקצועי. העבודה על פרויקטים מתבצעת בין השעות 9:00 בבוקר ועד 18:00 ואנחנו מקפידים מאוד להקדיש את השעות הנותרות ל-wellbeing שלנו כמשפחה. הקווים מבחינתנו מאוד ברורים”, מדגיש ליעד “מעבר לכך, הגדרת התפקיד של כל אחד מאיתנו היא שונה בתכלית: אני מעצב ותפקידו של אביעד הוא להביא את התכניות לידי ביצוע. באופן טבעי יש עניינים שצריך לאזן ולשנות באתר ביחס לתכניות אך הכל מתנהל בצורה מקצועית ובהירה. ניהול עסק עצמאי משלנו הוא אופטימלי עבורנו, בפרט עכשיו כשעופרי עוד קטנה ומאוד קל ונוח לנהל כך משק בית משותף”.

 

עיצוב ליעד יוסף. צלם אלעד גונן

 

עיצוב ותכנון ליעד יוסף. צלם אלעד גונן

 

 

אלה שלומוב ושבי מזרחי
Ella decor הינו בוטיק יוקרה תחת ניהולה של אלה שלומוב, המתמחה בכל הקשור לטקסטיל לבית, עם דגש על וילונות, ריפודים, מצעים, כריות נוי, טפטים, ועוד, מעטפת שלמה של רוך ועוצמה שמשלימים את הבית. שלומוב שביום יום עובדת עם המעצבים החשובים בארץ, נפגשת עם לקוחותיה בפרויקטים שלהם, בין אם זה דירה במגדל, בית בשרון, מלון בוטיק וכדומה. ביחד היא מתכננת ומעצבת עבורם את המעטפת החשובה ביותר לבית, המגע הסופי, הרך והדומיננטי – הטקסטיל. בן זוגה מזה 6 שנים, פרק ב’, הוא מעצב הפנים שבי מזרחי, שאחראי על עיצוב ותכנון מגורי יוקרה. ההיכרות ביניהם נולדה כאמור לפני 6 שנים, בעת פגישה מקצועית נטו. הם נפגשו באחד הבתים של לקוחותיו של מזרחי ומכאן הקשר המקצועי תפח לרומנטי והיתר היסטוריה.
“באופן טבעי מאחר ושנינו מתמחים בדרך זו או אחרת בענף העיצוב, הקשר המקצועי דומיננטי בזוגיות. ביחד אנחנו נוסעים ומבקרים בתערוכות בעולם, הוא – כדי לגלות ולחקור טרנדים ומגמות ואני – על מנת להכיר עוד ועוד מותגים, טכנולוגיות וחידושים בענף הטקסטיל. שבי הוא יד ימיני ואני סומכת עליו בעיניים עצומות. אנחנו מרבים להתייעץ בבחירת קולקציות, בפיתוח העסק, בניהול ועוד. אין ספק שהצד המקצועי נוכח מאוד בזוגיות שלנו, לאור התשוקה שלנו למקצוע, לצד ההבנה וההיכרות של הענף, היכרות עם הברנז’ה וכדומה, כל אלו רק מעצימים את הקשר שלנו” מסבירה שלומוב. בונוס נוסף, לקוחותיו של מזרחי נהנים משירותי טקסטיל נפלאים.

 

אלה שלומוב ושבי מזרחי

 

עיצוב שבי מזרחי, צלם ארקדי רסקין. באדיבות ELLA DECOR

 

 

 

 

קובי ורומי חליפה
חברת ארטפרו, המתמחה בעבודות ברזל בלגי (ובתוך כך בעיצוב וייצור דלתות, פתחים, חדרי שמש ומעקות) נחשבת לאחת המובילות בתחומה ומי שמנהל אותה ביד רמה הם הבעלים קובי חליפה ורעייתו רומי, המכהנת כמנכ”לית האחראית על התכנון האסטרטגי.
“חברה משותפת הכירה ביננו כאשר אני הייתי חייל צעיר ורומי תלמידת י”ב”, משחזר קובי “בהיכרות העמוקה שנרקמה ביננו טמונים יתרונות רבים: בראש ובראשונה הבנה מלאה אחד של השני, אמון מוחלט, בטחון, טעם משותף וסט ערכים דומה. לעיתים אנחנו מרשים לעצמנו להתייחס אחד לשני במעט חוסר כבוד מקצועי, וודאי לא כפי שמדברים לעובד או לבוס, אבל מהר מאוד אנחנו מתיישרים, נושמים עמוק, לוקחים אויר ומוותרים, כך שהמקרים הללו בטלים בשישים ביחס ליתרונות הרבים”.
אל החברה הצטרפה רומי לפני כ-7 שנים, לאחר 17 שנות עבודה באיקאה, מתוכן 4 שנים במהלכן ניהלה את החנות בראשון לציון. “ברגע שפרשה מאיקאה, חטפתי אותה ישר לארטפרו”, אומר קובי בחיוך “כיום היא מכהנת כמנכ”לית שאחראית על התכנון האסטרטגי והיא זו שאמונה על השגת היעדים ועל העובדים. אני מצידי אחראי על העיצובים ועל השיווק והמכירות. באופן טבעי העבודה זולגת גם מעבר לשעות שאנחנו נמצאים בעסק, אבל שנינו מקבלים זאת בכיף ובאהבה. לפני כחודש חגגנו חודש 40 שנות נישואין (היינו יחד 4 שנים לפני). בארבעת העשורים הללו גידלנו 3 ילדים לתפארת, זכינו בנכדה ונכד וכל יום מצפים לנכד נוסף שבשל להצטרף”.

 

רומי וקובי חליפה, ארטפרו, סלפי

 

אדריכל רוני פרידמן, צלם שי גיל – מפתח ארטפרו

 

עיצוב חן חפץ. צלם עידן גור, באדיבות ארטפרו

 

עיצוב יהודה בן ישי. צלמת שירן כרמל. באדיבות ארטפרו מפתחי ברזל

 

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים - בתים
+כתבות מומלצות
בית בהוד השרון / אדריכל רון שפיגל
עיצוב פנים ישראלי
בית בהוד השרון / אדריכל רון שפיגל
  בני הזוג, תושבי העיר, רכשו מגרש פינתי באחד מרחובותיה המבוקשים, הגובל בצידו האחד
חיבורים מיוחדים בבית אלגנטי, עשיר וויזואלית וייחודי / דורית סלע
עיצוב פנים ישראלי
חיבורים מיוחדים בבית אלגנטי, עשיר וויזואלית וייחודי / דורית סלע
  הבית, שנבנה בשנות ה-90, ממוקם באחת מערי השרון. שטח המגרש הוא כדונם ושטח
פגמים איכותיים / מעצב הפנים ניצן הורוביץ
עיצוב פנים ישראלי
פגמים איכותיים / מעצב הפנים ניצן הורוביץ
העיצוב התעשייתי יכול לייצר מגוון רחב של תתי סגנונות. עושה רושם שכולם משלבים בדרך

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*