בני זוג עברו מבית פרטי לדירת מגורים, מבלי לרדת ברמה, לדירת פנטהאוז עם סוויטות שינה ומרפסת רחבת ידיים, עם פינת ישיבה, מטבח חוץ ובריכת אינסוף מרהיבה המשקיפה אל הנוף הפנורמי.

 

בני זוג, בסוף שנות ה-50 לחייהם, ביחד עם אחד משני הילדים, עברו מבית פרטי לדירת פנטהאוז מרווחת, שנדמית כמו בית פרטי. תכנון קפדני ומרווח, הניב דירה מאווררת המשתרעת על 260 מ”ר הכוללת מטבח מרכזי, סלון רחב וסוויטות שינה מפנקות ומרפסת גדולה על הגג, הכוללת פינות ישיבה, מטבח נוסף ובריכת אינסוף המתמזגת עם נוף פנורמי מרהיב.

 

 

 

שירותיו של המעצב ניצן הורוביץ, שכבר היה אמון בעבר על שני פרויקטים של בני הזוג, נשכרו עבור המשימה הנוכחית, שארכה כשנה וחצי. הבריף התמקד בבקשה לייצר תחושה של בית פרטי, כדי שבני הזוג לא יחושו שינוי גדול ברמת החיים לה הורגלו בבית הפרטי, או מוגבלות וצפיפות כלשהי. הורוביץ מספר כי תכנון הבריכה המרהיבה היה אתגר לא פשוט. “היא הגיעה כמעין קופסת בטון עם מדרגות, והצלחתי להפוך אותה לגולת הכותרת של הגג, כבריכת אינסוף מרשימה, שבה גבולות הבריכה מטושטשים ויוצרים אשליה של מים זורמים ללא דפנות, שסביבה איזורי ישיבה מזמינים”.
הסגנון שנבחר לפאר את חללי הבית הוא הסגנון הקלאסי, בפלטת גוונים מונוכרומטית של לבן, שחור ואפור. הורוביץ עשה שימוש בחומרים מועטים, שהופכים לגולת הכותרת בחלל, כמו משטחי גרניט לבן ושחור ואגוז אמריקאי. משנכנסים אל תוך הבית המבט מתמקד בחלון זכוכית גדול-ממדים, ממנו נשקף נוף אורבני עוצר נשימה, שמגיע עד הים.

 

 

 

 

 

הרצפה חופתה באריחי ענק של גרניט פורצלן דמוי שיש לבן, עם גידים אפורים. האריחים הללו מפארים גם את רצפת המטבח ואת הקיר. במטבח ארונות גבוהים שמחפים קיר שלם, אשר מחופים בעץ אגוז אלגנטי, לצדם ארונות נמוכים עם משטח עבודה רחב ידיים ואי מרווח ומעוצב כך שחלקו מחופה במשטח גרניט פורצלן ותחתיו ארונות לאחסון, וחלקו האחר משמש כשולחן חשוף, עם רגלי עץ, מחופה בגרניט שחור. סביב האי כיסאות בר ורודים שמעניקים רכות ומזמינים לשבת במקום המרכזי בבית.
בחלל המגורים קיר שמחופה בעץ, ובו קבועה המערכת הבידורית הכוללת טלוויזיה, מערכת מיזוג ותקשורת ואח מפנק לימות החורף הקרירים. ספת רי”ש רחבה ונינוחה, מרופדת בבד אפור ועליו כריות נוי ורודות נמצאת במרכזו, ולצדה כורסת עור ורדרדה.
סוויטת ההורים המפנקת כוללת חדר ארונות וחדר רחצה, ובנוסף יציאה למרפסת פרטית ורומנטית. החלל מחופה אף הוא באריחי השיש גדולי הממדים, למראה לבן ונקי, חרף הגידים העדינים באפור. החלל עצמו עוצב בגווני לבן ואפור ונגיעות של ורוד. פריטי ריהוט כמו שידה מעוצבת וארון חדר הרחצה, עשויים מעץ אגוז אמריקאי, מכניסים חמימות ואלגנטיות לחדר הפרטי.
חדרו של הבן

המרפסת רחבת הידיים, ששטחה שווה בגודלו לשטח הדירה כולה, חולקה לשלושה איזורים עיקריים: איזור ישיבה, פינת בישול ואכילה ואיזור הבריכה. אזור הישיבה צמוד לחדר המגורים וכאילו ממשיך אותו, בעזרת שימוש באריחי גרניט הפורצלן שמחפים את פנים הדירה. התקרה נפתחה בעזרת חלונות זכוכית שמשמשים מעין “סקיילייט” מודרני, ומאפשרים ליהנות מקרני השמש כמה שיותר. בפינת האוכל חופתה הרצפה בבמבוק, ושולב בה מטבח חוץ מאובזר בכל טוב. שולחן בטון וכיסאות מזמינים את האורחים לשבת ולסעוד את לבם. הבריכה המעוצבת נמצאת באיזור מוגבה, אליו מובילות מדרגות מחדר המגורים וכן מסוויטת ההורים. דפנותיה חופו במשטח גרניט פורצלן בגוון חלודה אופנתי ואמנותי, וסביבה פינות ישיבה נוספות לרווחת הבאים.

דירת פנטהאוז בהרצליה, 130 מ”ר בתוספת 130 מ”ר מרפסות
תכנון ועיצוב: ניצן הורוביץ
צילום: עודד סמדר
סלון וכיסאות בר: אליתה ליוינג
תאורה: דורי קמחי

פרויקטים נוספים של המעצב ניצן הורוביץ:

בית שמרגישים בו בבית

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
הקיר העיוור הפך לקונספט העיצובי של הבית
עיצוב פנים
הקיר העיוור הפך לקונספט העיצובי של הבית
בני הזוג רכשו את הקרקע. כאמור, השטח מאוד צר והם פיקפקו ביכולת אפשרות של
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
עיצוב פנים
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
הכיתות מוארות באור השמש החולף, מטיל צללים למרחבי הלמידה. כל קומה מארחת שלוש כיתות,
חנות התכשיטים Fortune Farm Store מטרקוטה, באחמדאבאד / של museLAB 
עיצוב פנים
חנות התכשיטים Fortune Farm Store מטרקוטה, באחמדאבאד / של museLAB 
                           

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*