זוכה אות העיצוב הישראלי 2019: משרדים ממוקמים בלב תל-אביב, בבניין משנות ה-30. במסגרת התכנון, רצינו לשמור על איכויות המבנה הישן בשכונה ההיסטורית ולשלב אלמנטים מודרניים ביישום מיוחד ובלתי צפוי, ליצירת חוויה לנכנסים מן הרחוב הסואן, אל תוך חלל המשרד.

 

היות ובמסגרת הפרוגרמה נתבקשנו לשמור על פתיחות במשרד וקשר עין בין עובדי המקום, היה ברור שזכוכית היא החומר לטיפול בחלל. חיפשנו את הדרך להפוך את הזכוכית לאלמנט בעל משמעות במרחב אלמנט שיעניק מימד נוסף מעבר להיותו חוצץ בין חדרים, ויעצים את החוויה – בחנו פורמטים שונים של יישום זכוכית בחיפושנו אחר איכויות אופטיות שייצרו תמונות משתנות של אור, צללים מעניינים של דמויות ומבטים עם עומק. וכך מצאנו שחתך הזכוכית מהווה מעין פריזמה המשמשת לשבירת והחזרת קרני אור ולעתים גם לפירוק האור, וזהו הפתרון בו בחרנו.

 

האור הטבעי הנכנס מן החלונות ועובר דרך הזכוכית הפריזמטית, מייצר אפקטים מרהיבים המשתנים במהלך שעות היום

 

פלחי זכוכית הוצמדו אחד אל השני והוצבו ורטיקלית בתוך מסילות שקועות ברצפה ובתקרה ובתוך מסגרות ברזל עבור הדלתות

 

 

היישום היה מורכב פרוסות זכוכית חתוכה ומלוטשת, בעוביים שונים חוברו יחדיו לבלוקים ורטיקליים והותקנו במסילות השקועות ברצפה ובתקרה לכדי קירות שלמים של פרוסות זכוכית כאשר חתך הזכוכית הינו למעשה חזית המחיצות. 12 ק”מ של פסי זכוכית הורכבו בדייקנות, בין רצפה לתקרה ובתוך מסגרות ברזל עבור דלתות. השמש הנכנסת מחלונות המבנה, יחד עם תאורת לד מלאכותית יוצרות משחקים של שבירת האור והחזרת קרני אור על גבי קירות הזכוכית, המשתנים בכל שעות היום, וכל אובייקט הנראה דרך הזכוכית עובר דרך פילטר פריזמתי. מערכת המחיצות הורטיקליות הללו נבנתה על גבי רצפת בטון בלתי מהוקצעת המשמשת כבמה מחוספסת במראה ומאזנת עבור שלל האפקטים המתקבלים באופן פיזיקלי טיבעו מהחומר ומהמקצב.
בעבודת מסגרות אומן, נתלו מדפי ברזל מושחר המעוגנים לקירות בשיטת תלייה נסתרת, המקבלים את האורחים דרך מסדרון כניסה צר וחווייתי ומספרים את סיפור החברה התל אביבית. המסדרון נפתח אל חלל משרדים הראשי בעבודת מסגרות נוספת של דלפק קבלה וארונות ברזל מושחר ורטיקליים מאסיביים בחומר אך עדינים במראה, המתכתבים עם מערכת הזכוכיות בחלל – גרם מדרגות מוביל אל קומה נוספת בה נמצאים הארכיב, מטבח, חדרי רחצה וחדר ישיבות בלתי פורמאלי.
גופי התאורה הדקורטיביים בפרויקט, של המעצב האיטלקי דיוויד גרופי, נמתחו בין קירות ליצירת גריד תאורה כשחלקם מאירים כלפי התקרה וחלקם כלפי הרצפה.

 

 

גופי תאורה לינאריים נמתחו בין הקירות לאורך צירי התנועה כשחלקם מאירים כלפי התקרה וחלקם כלפי מטה

 

 

חדר ישיבות בלתי פורמלי שעל קירותיו פסי ברזל דקורטיביים בהתקנה סמויה

 

דלפק קבלה מברזל בעבודת אומן ומאחוריו ארון בעל חזיתות ברזל

 

 

מדפי ברזל מרחפים, ללא חיבורים נראים לעין, מקבלים את הנכנסים למשרד

 

 

 

 

משרדי חברת יזמות נדל”ן – 200 מ”ר
המשרד אוכלס בפברואר – 2018

לכל הכתבות בקטגוריית השראה
+כתבות מומלצות
בית קפה דו מימדי צבעוני ראשון
עיצוב פנים
בית קפה דו מימדי צבעוני ראשון
                           
בית הקפה הפיוטי Café Party שעיצבו Goodd, אדינבורו
עיצוב פנים
בית הקפה הפיוטי Café Party שעיצבו Goodd, אדינבורו
                       
פגמים איכותיים / מעצב הפנים ניצן הורוביץ
עיצוב פנים
פגמים איכותיים / מעצב הפנים ניצן הורוביץ
העיצוב התעשייתי יכול לייצר מגוון רחב של תתי סגנונות. עושה רושם שכולם משלבים בדרך

2 Trackbacks

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*