במקום לעזוב את השכונה האהובה, שוכנעו הדיירים על ידי צמד מעצבות "הלל אדריכלות", להתאים את הבית מחדש לצרכי המשפחה וכך "באורח פלא", צצו להם חללים חדשים ומרהיבים שכיף לשהות ולארח בהם.

 

מה עושים דיירים שאוהבים את סביבת המגורים שלהם, אבל הבית לא מתאים עוד לצרכיהם? הילדים התבגרו, הצרכים השתנו והם מוצאים עצמם במסע חיפוש בתים. “הצענו להם לעצור ולהפוך את הבית הקיים לחדש. כך זה יותר כלכלי ונכון, ודאי אם אתם גרים בבית שאוהבים”, היא מסבירות המעצבות “את הכסף לחברת תיווך ולעורכי דין, אפשר להשקיע בשיפוץ. כיום אפשר לעשות שיפוצים רדיקליים ולשדרג את הקיים בלי לחשוב פעמיים. אפשר להתקין חשמל חכם, לחדש את המערכות, לעבור למזגני VRF, לדאוג לאינסטלציה חדשה והכל במסגרת שיפוץ הבית”.

 

 

 

הבית נבנה בשיטת מפלסים, באופן שמאפשר קשר עין עם החללים השונים ומהם אל החוץ. בקומת המרתף יחידת שינה וחדר רחצה עבור הבן וחלל משפחתי מפנק עם פינת משחקים לילדים. בקומת הכניסה התרכזו החללים הציבוריים וחללי האירוח, כמו הסלון, פינת האוכל, המטבח ושירותי האורחים. חצי מפלס מעלה נמצא חלל משפחתי פתוח ומזמין, שבו פינת עבודה, שאפשר לראותו גם מחדר המגורים. חצי מפלס מעלה נמצאים סוויטות חדרי הילדים וסוויטת הורים, בה מוקם חדר שירות וכביסה מרווח, עם יציאה למרפסת, כחלק מיחידת ההורים.

 

 

 

האתגרים שעמדו בפני המעצבות הן מראה מנותק של קומות הבית זו מזו, בין היתר בשל גרם מדרגות שנקבע בתוך קיר וחסם את שדה הראייה. בנוסף, הבית היה חשוך יחסית, והיה צורך לפתוח פתחים שיכניסו יותר אור טבעי. אתגר נוסף עליו הצביעה הלקוחה הוא העובדה שילדיה אוהבים לשבת ולאכול בסלון, תוך צפייה בטלוויזיה. לפיכך יצרו השתיים מטבח פתוח ומרהיב, עם טלוויזיה נסתרת בין המעברים, ואי ישיבה רחב ונוח, שבו אפשר לשבת, לאכול, לצפות בנחת וללכלך מבלי לחשוש. הסלון, לעומת זאת, נשמר מסודר, מעוצב ונקי, וההזדמנות להדיר ממנו את הטלוויזיה נוצלה היטב, כאשר הסלון משדר אירוח ללא דופי, עם פינות ישיבה שניצבות זו מול זו – דגש על שיחה ואינטראקציה, במקום בהייה. “כשהילדים גדלים קצת מגיע הרגע שבו מתחשק לך ‘בית של גדולים’, להשקיע בסלון ובריהוט, לרכוש ספה בהירה בלי לדאוג שמישהו יחריב אותה”, מחייכת רוט. “אנחנו סיפקנו את זה ועוד”.

 

 

חלל המטבח היה קטן יחסית, עם מזווה כמו של פעם, בחלל מסדרון צר. רוט מספרת כי החליטו לבטל אותו וליצור מטבח מודרני בשני קווים, פתוח בחלל הציבורי, תוך שמירה על ניקיון עיצובי דרך הטמעה אינטגרלית של המקרר, לדוגמה, ויצירת אי נוח המתאים לבישול ולישיבה סביבו, שגם בו מוטמעים היטב אביזרי החשמל. אחת הטקטיקות הייתה להיעזר במשטח שיש שחור, שבו הוטמעו כיריים חשמליים. דבר שמטשטש את קיומם הוויזואלי ושומר על פרקטיות. “יצרנו המון שטחי אחסון שמסתירים את הבלגן. מוצרי חשמל לא קופצים לעיניים. ובעצם יצרנו חלל חווייתי שמבסס את מעמדו של המטבח כאיזור הכי משפחתי בבית”, מסבירה רוט. “נגמר הסיפור שבו המטבח סגור ומוסתר בחלל משלו. היום הכל קורה במטבח, ואין צורך לשים את מי שמבשל בעונש. כך המבשל יכול לדבר עם הסועדים, להיות חלק מהשיח כשמארחים. המטבח הופך לזירת אירוח, ממש כמו בתוכנית בישול”. רוט מציינת שהמטבח הפך לדומיננטי ולמרכזי, דבר שמתבטא באופן עיצובו, בבחירת החומרים והגוונים שבו, וכן מהעובדה שהוא ציר מרכזי גם פיזית, שאפשר לראות ממנו את הסלון, לצאת אל הגינה.

 

 

הבית כולו עוצב בקווים נקיים, בסגנון מודרני ובגוונים מונוכרומטיים שמשדרים אחידות ונעימות. יחד עם זאת החמימות הביתית ניכרת דרך נגיעות של עץ בחיפוי הרצפה. פרקט עץ תלת שכבתי מעץ אלון טבעי מחפה את כל הבית וגם את המדרגות, ומאיר את הגוונים האפורים והנגיעות בשחור באור טבעי ונעים. הקיר המשותף של הבית הדו משפחתי לבין השכנים היה ארוך במיוחד, והמעצבות מצאו דרך הרמונית “לשבור” את הבנאליות ולהפוך את הקיר למוקד עיצובי, דרך ספריית ברזל מעוצבת. על רקע קיר מחופה בטיח ערבה שמדמה בטון, חלונות ממוסגרים בברזל, משחק החומרים הטבעיים בקווים מודרניים מכניס עושר ורבדים מעניינים אל תוך החללים השונים.

 

כאמור, הטלוויזיה עזבה את חדר המגורים, והסלון הפך מקום אינטימי ושקט יותר, שכיף להשתרע בו, לקרוא ספר. “הסלון מציע פינוק מסוג אחר”, אומרת רוט. “ברגע שהטלוויזיה בסלון, היא הופכת לעניין המרכזי, אוספת סביבה את האנשים. עכשיו נהיה הרבה יותר כיף לארח. יושבים אחד מול השני וזוכים לפרטיות ולקצת שקט מבורך”, היא מסבירה.

 

 

מכיוון שהבית אופיין בגוונים מונוכרומטיים המשדרים רוגע, יצירות האמנות בולטות במיוחד ומספקות הבלחות צבע קטנות וחיוניות.
חדר משפחה שנמצא חצי מפלס מעל הסלון הפך לחלל מולטי פונקציונלי. “זה חדר פשוט עם המון אפשרויות אחסון נסתרות שיצרנו בעבודת נגרות מותאמת אישית”, מסבירה רוט. בחדר פינת עבודה פונקציונלית וחדר טלוויזיה. “זו גם דרך לגרום לאינטראקציה משפחתית. באה הילדה לצפות בטלוויזיה, ואפשר לעבוד לידה ולדבר. זהו חלל משפחתי בסופו של דבר, ומטרתו להוציא את הילדים מהחדרים שלהם ולהרחיק אותם מהטלפונים”, היא אומרת.
שטחי האחסון בבית הן גולת הכותרת הבלתי נראית, מכיוון שאלה מוסתרים מעיני כל, ומציעים מראה נקי ושמור כל הזמן. דלת נסתרת ליד פינת האוכל הופכת למזווה נוסף, דלת שנפתחת בלחצה בחדר שירותי האורחים מציעה שפע של אחסון נוסף, גם בסביבת מבואת הכניסה ארונות נסתרים מרצפה ועד תקרה עבור תיקים, נעליים ושאר חפצים שנוטים להיערם במקומות הלא נכונים.

 

 

פנינה נוספת שהפכה נחשקת עבור המשפחה וילדיה המתבגרים היא החצר. מכיוון שהילדים בגרו והפכו לבני נוער שמארחים הרבה, יצרו המעצבות שני מתחמים בחוץ. האחד, סלון אלטרנטיבי ופינת ישיבה נינוחה הכוללת פינת אוכל גדולה ופינת מנגל. השני, הנמצא בפאתי החצר, מציע פינת ישיבה וג’קוזי מפנק. החלל הרחב הופך למעין “גן אירועים”, הכולל איזורי ישיבה מפנקים ויוצר עניין מיוחד. תאורה מחמיאה מזמינה את כולם “לצאת בחוץ” וקורצת מתוך חללי הבית. ריצוף דק עשוי מבטון מחפה את חללי החוץ בצורה יפהפייה ומיוחדת. “מדובר בבטון שהטמיעו בו דוגמה של עץ ומגיע בצורת ‘לייסטים’ ארוכים כמו של דק אמיתי. הוא אינו דורש תחזוקה מיוחדת ומגיע בשלל גוונים, למרות שכאן בחרנו את הגוון הטבעי שלו וזכינו לדק מרתק ומרהיב ביופיו”, מסכמת רוט.

מיקום: שוהם
שטח מגרש: 367 מ”ר, שטח הבית: 300 מ”ר
תכנון ועיצוב: הלל אדריכלות
צילום: עודד סמדר

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
הקיר העיוור הפך לקונספט העיצובי של הבית
עיצוב פנים
הקיר העיוור הפך לקונספט העיצובי של הבית
בני הזוג רכשו את הקרקע. כאמור, השטח מאוד צר והם פיקפקו ביכולת אפשרות של
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
עיצוב פנים
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
הכיתות מוארות באור השמש החולף, מטיל צללים למרחבי הלמידה. כל קומה מארחת שלוש כיתות,
חנות התכשיטים Fortune Farm Store מטרקוטה, באחמדאבאד / של museLAB 
עיצוב פנים
חנות התכשיטים Fortune Farm Store מטרקוטה, באחמדאבאד / של museLAB 
                           

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*