חברה הפועלת בתחום עיצוב הרהיטים, כבר למעלה מחמישים וחמש שנה (1962), מאז הוקמה על ידי רפד ונגר אומן, כשהיא מנוהלת כיום על ידי ממשיכי דרכו. עם הגדרתה המתחדשת של סביבת העבודה המשרדית, החברה הבינה כי גם אולם התצוגה שלה חייב לשקף את רוח התקופה ולהוות חוד חנית בכל הקשור לדינמיות של הפעילות במשרדים של ימינו.

 

אתגר העיצוב היה כפול – הראשון, ליצור חלל מנותק חווייתית מסביבתו בלב ליבו של אזור התעשייה של חולון. השני, ליצור חלל עם נוכחות אדריכלית מובהקת, שיכול בו בזמן להיות רקע נאות ומאפשר כבמה למוצרים המוצגים בו.
היות ומשרדי החברה משולבים באולם התצוגה, החלל נחלק לאזורים פרטיים יותר לטובת המשרדים, הן במפלס הכניסה והן במפלס הגלריה ושטחים ציבוריים המיועדים לתצוגה במפלס הכניסה.
החלל מפוסל כולו ממשטחים מונוכרומאטיים המשתנים בזוויותיהם ובצורותיהם. הגבולות בין רצפה קירות ותקרה מיטשטשים, הודות לחומריות האחידה בגמר מיקרו בטון אפור, אשר עוטפת את כלל החלל. המשטחים המפוסלים משחקים בחלל ונרתמים ליצירת תחומים ותתי חלוקות בו. אחד המשטחים בתקרה מתפקד כסקיילייט מלאכותי ונמתח מן הכניסה אל עומקו של החלל. למבקר מבחוץ לא נותר אלא לעקוב אחר שובל האור, להותיר את החוץ מאחורי ולשקוע בחוויה החדשה שעומדת לפניו.

 

 

המחיצה המפוסלת הניצבת בלב החלל, משמשת כאלמנט מפריד ומחבר. מצד אחד היא יוצרת הפרדה בין המשרדים הפרטיים ואולם התצוגה ומצד שני מחברת בין המפלסים, כשהיא נושאת את גרם המדרגות הקונוזולי שנשען עליה. במפלס הגלריה היא יוצרת מבט פנורמי מרהיב של אולם התצוגה למטה, בעוד שבמפלס הכניסה היא מייצרת הצצות לאזורים הפרטיים.
אלמנט מפריד/מחבר נוסף, היא המחווה למסורת הכבישה בעץ שהחברה מתמחת בה. מדפי עץ שנוצרו בכבישה צורנית מרחפים על כבלי פלדת אל-חלד דקיקים. הספרייה עוצבה במיוחד לייצור עבור החברה, שבנו לצורך העניין תבניות חדשות. הספרייה הורכבה באולם על ידי לא אחר מאשר הבעלים עצמו.

 

 

 

 

 

 

 

  

 

אולם חברת פיטרו, חולון
שטח כולל: 600 מ”ר
מועד סיום: פברואר 2018

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
הקיר העיוור הפך לקונספט העיצובי של הבית
עיצוב פנים
הקיר העיוור הפך לקונספט העיצובי של הבית
בני הזוג רכשו את הקרקע. כאמור, השטח מאוד צר והם פיקפקו ביכולת אפשרות של
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
עיצוב פנים
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
הכיתות מוארות באור השמש החולף, מטיל צללים למרחבי הלמידה. כל קומה מארחת שלוש כיתות,
חנות התכשיטים Fortune Farm Store מטרקוטה, באחמדאבאד / של museLAB 
עיצוב פנים
חנות התכשיטים Fortune Farm Store מטרקוטה, באחמדאבאד / של museLAB 
                           

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*