בקומה האחרונה של בניין תל-אביבי מיושן במרכז העיר מסתתרת פנינה אירופאית ייחודית

 

 

כשנכנסים לבניין המיושן במרכז תל-אביב, אי אפשר לנחש שבקומה האחרונה שלו מסתתרת דירה עם ניחוח ושיק אירופאיים, המוקפת בפתחים גדולים ובמסגרות ברזל שחורות שמכתיבות את הטון. “הלקוחות הם בני זוג שחיו באירופה במשך שנים. היא איטלקייה והוא ישראלי שבילה שנים באירופה”, מספרת לנו מעצבת הפנים כרמית גת האחראית על עיצוב הדירה. “הם החליטו לעלות לישראל ורכשו את הדירה בבניין ישן שמוקף גם הוא בבניינים ישנים, המאפיינים את מרכז העיר. סגנון העיצוב המועדף עליהם הוא סגנון אירופאי וזה העיצוב שבחרנו לפרויקט, עיצוב שגם מספר את הסיפור שלהם”.

 

 

כחלק מתהליך השיפוץ, פורקה הדירה לגמרי ונבנתה מחדש כך שתתאים לזוג ולילד קטן או שניים שיגורו באותו חדר, לדברי המעצבת. “בשיפוץ יצרנו חדר מאסטר להורים עם מקלחת צמודה וחדר ילדים עם מקלחת סמוכה. השתמשנו במסדרון על מנת לייצר אזור כביסה באמצעות נגרות. ההחלטה שלי הייתה לייצר חלל מרכזי משותף ופתוח הכולל את הסלון והמטבח, במטרה לייצר אשליה של מרחב, שכן הדירה לא גדולה”.

 

 

וכדי לייצר את תחושת המרחב, השתמשה גת בחלונות בלגיים מברזל מבית ARTEFERRO “בחרתי במפתחים גדולים מאוד, למרות הנוף התל-אביבי המשתקף מהחלון, שהוא ישן יחסית”, היא מסבירה. “העדפתי להשתמש במפתחים גדולים שמייצרים אשליה של גודל בחלל המרכזי. בנוסף, ההקשר האירופאי של הלקוחות הוא זה שנתן את הטון מבחינת הסגנון והעיצוב ופרופילים בסגנון בלגי השתלבו בצורה מושלמת בתמונה. השתמשנו בריבועים שנועדו לייצר נופך אינטימי בתוך הדירה, מבלי להשתמש בחלונות קטנים יותר או בפתרונות אחרים. בכלל, הברזל נותן המון אופי לדירה והפך לאחד האלמנטים שהכי מורגשים בה. בזכות החלונות לא היינו צריכים הרבה סטיילינג וקישוטים כי הברזל הוא בעצם הקישוט. זה הפך להיות ממש חלק מרכזי מה-DNA של הדירה”.
הסלון של הדירה ממוקם בצד ימין של הכניסה ולצד הספה אי אפשר להתעלם מפסנתר שחור שמסגיר את התחביב של בעל הדירה. “הפסנתר נלקח בתכנון הדירה ומראש יעדנו לו מקום, שיעזור לנו להגדיר את האופי של הבית”, מגלה גת. “הבית מלא בצמחייה, כחלק מהרצון והאמונה של בעלת הבית להיות בקרבת צמחים. לכן בחרתי לסלון גוונים ירוקים שיתכתבו עם הצמחייה המקיפה את החלל וייצרו תחושת הרמוניה. רצינו להתאים בין כל האלמנטים בחלל. מאחורי הספה יש ארון בגוון אפור בהיר שבו מוסתר פסנתר חשמלי המשמש את בעל הדירה, וכן מערכות מולטימדיה וסאונד”.
“המטבח”, ממשיכה המעצבת, “עשוי ננו פורמייקה בגוון גרפיט במטרה להשלים את המראה של ה-DARK LIBRARY, שזה סגנון אירופאי אפרורי. כדי לחמם את החלל השתמשתי באי במטבח בעץ ובספריה הממוקמת בהמשכו. הגוון של העץ נבחר כך שגם יעניק חמימות לחלל וגם יתכתב עם מסגרות הברזל הכהים. גם הכיסאות של האי הם בגוון עץ חמים. שאר הפריטים הם בגוונים בהירים יחסית, כדי לתת את הבמה למטבח, לאי ולחלונות – שאלו הם הדברים הבולטים בדירה. יתר האלמנטים נבחרו כדי להיטמע בחלל ולא כדי לבלוט בו”.
פלטת הצבעים נמשכת גם בחדרים הפנימיים. “הגדרנו בתחילת הדרך פלטת צבעים שתתכתב עם האלמנטים השונים בדירה. בחדר הילדים למשל צבענו קיר בגוון ירקרק ובחדר השינה השתמשנו בפריט נגרות בגוון ורוד בהיר. אלו גוונים חמים שמחממים את החלל ומתחברים לאלמנטים הנוספים בחללים כמו העץ והצמחייה המרובה בבית”, מסבירה לסיום כרמית גת.

עיצוב פנים: כרמית גת
מיקום: תל-אביב
הדיירים: זוג+ילד
שטח: 100 מ”ר
מפתחי ברזל בלגיים: ARTEFERRO
צילום: איתי בנית

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
בית קפה דו מימדי צבעוני ראשון
עיצוב פנים
בית קפה דו מימדי צבעוני ראשון
                           
בית הקפה הפיוטי Café Party שעיצבו Goodd, אדינבורו
עיצוב פנים
בית הקפה הפיוטי Café Party שעיצבו Goodd, אדינבורו
                       
פגמים איכותיים / מעצב הפנים ניצן הורוביץ
עיצוב פנים
פגמים איכותיים / מעצב הפנים ניצן הורוביץ
העיצוב התעשייתי יכול לייצר מגוון רחב של תתי סגנונות. עושה רושם שכולם משלבים בדרך

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*