ינון בן דוד, אשר ביצע את אדריכלות ועיצוב הבית מספר "הלקוחות הגיעו אלי לפגישה כזוג, לפני כ-4 שנים במהלכן התחתנו ובעת סיום הבנייה כבר נולדו לבני הזוג 2 ילדים". בת קיבוץ כפר סאלד, ביקשה לבנות בית בקיבוץ באזור ההרחבה, בשטח בן חצי דונם. ההרחבה מתפרסת על גבעה, מול נוף מרהיב של עמק החולה".

 

הוא לוחם אש והיא מנהלת מותג ביקב הרי הגליל ובעברה מעצבת וסטייליסטית לבית. העדפה שלה לעיצוב מעט וינטג’, פחות נקי. הוא מעדיף קווים נקיים ועיצובים מודרניים. כך שהעיצוב של הבית עצמו מתחבר לשני העולמות.
החשיבה הייתה לטווח הארוך, בית שיכיל את הצרכים העכשוויים כזוג צעיר ובטווח הארוך בית שמתאים למשפחה. לדברי בן דוד “רוב הזוגות שמגיעים אליי, מגיעים כמשפחה. כאן התהליך היה מעט שונה. מאחר והגיעו כזוג צעיר עם אופק עתידי לבית שיתאים לצרכי המשפחה”.
בני הזוג הביעו את אהבתם לאירוח, בישול, גדג’טים ולמוזיקה. ביקשו חלל ציבורי עם אי גדול, פתוח לנוף. לצד רצון לחלוקת קומות כזו שתתאים לילדים שיבואו בהמשך.
הקומה הראשונה היא קומה ציבורית הכוללת סלון, מטבח, פינת אוכל, ופינת עבודה ושירותי אורחים, ויחידת הורים ועוד חדר לקטנים בסמוך להורים. קומה עליונה- 4 חדרי שינה לטובת הילדים העתידיים, וחדר אירוח.
מאחר והנוף הוא לכיוון הכביש, הוחלט שהמרפסת הראשית תהיה לצד הבית, גובלת מעט עם השכן, עם קו ראייה לנוף על מנת מצד אחד ליהנות מפרטיות בעת בהייה בנוף , ומצד שני למקסם את זווית הראייה לעמק החולה.

 

“כמי שחי ונושם את רמת הגולן , ומתמחה בבנייה בצפון תוך הבנת הנוף וחשיבותו כחלק מהותי מהבנייה”, מסביר ינון בן דוד “מבחינתי הנוף ומקסום האור הטבעי הם חלק מהותי מהתכנון והבנייה. אלו אלמנטים בסיסיים שיוצרים בית מואר והרמוני, יחד עם זאת חשובה לי הפרטיות של המשפחה”. לדברי בן דוד “מקסמתי את המרפסת המרכזית, בת 30 מ”ר, ובה כללתי גם מטבח חוץ, מערכות אודיו מתקדמת, והמיקום שלה נבחר על מנת למקסם את הנוף ומצד שני לשמור על הפרטיות של המשפחה”.

 

 

סיור מודרך לקוראים: דמייני שאת מזמינה את הקוראים לסיור בבית ומסבירה להם מה נמצא בכל חדר (ריהוט, חיפויים, צבעים, פרטים מיוחדים). מה השתנה בכל חדר? תתייחסי בבקשה ספציפית למה היה קודם ומה השתנה – זה החלק הכי חשוב, תשתדלי בבקשה לכתוב אותו כמה שיותר מפורט. המבואה החיצונית פונה לרחוב, לכן יצרתי מסגרת עם חלון שגם משמש ספסל, וגם יוצר מבואה חיצונית לבית. הפרגולה בכניסה צפה באוויר ונשענת על האלמנט הריבועי. המעטפת של הבית מורכבת ממספר חומרים, הדומיננטי מביניהם הוא חיפוי עץ אקולוגי מאוסטרליה, לצד הפלדה שמקיפה את רוב הבית ויוצרת הצללות של המרפסת הראשית, הכניסה והסלון, זהו אלמנט מרכזי שמחבר ביניהם והוא שקוע בחיפוי עץ.

 

 

בעת הכניסה לבית, מתגלים הפינת אוכל והמטבח. אלו מוקמו בחללים הטובים ביותר בבית מבחינת תאורה טבעית ונוף, ולצידם חלון נוף פנורמי ענק. התכנון הוא כזה שהמבשלים וסועדים תמיד עם הפנים לנוף. המטבח מורכב משני טורים ובצורניות והחומרים הוא מאוד מודרני, כולל מקרר יינות בתוך האי, אבזור מקצועי, שתפור כחלק מהתכנון של המטבח. האי עצמו כולל גם גז, כיור וקולט אדים שמשמש גם כמדף אלכוהול שיוצר אווירה של בר. האי עם פלטה לבנה וחיפוי עץ . הפינת אוכל מקבילה לאי והיא מאוד וינטז’ית שנותנת סוג של ניגודיות למטבח, כמו גם הויטרינה שממוקמת בין שני החלונות. גם מהמטבח יש יציאה למרפסת הראשית, שכאמור כוללת מטבח חוץ.
החלונות כולם עם מסגרת שחורה ופרופיל מינימליסטי, צבע שנבחר על מנת לתת למפתחים נוכחות, ומעט סגנון מודרני.

 

 

הסלון מימין לכניסה , כולל ויטרינת יציאה למרפסת נוספת קטנה ואינטימית. אלמנט מרכזי היא הספריית ברזל שמשמשת גם לתצוגת פרטי נוי ופריטים שאהובים על המשפחה, כמו גם מסך הטלוויזיה. בעלת הבית שאוהבת אספנות ופרטי וינטאז’ בחרה בשטיחים , כמו גם הכורסא הירקרקה והספה.
פינת העבודה ממוקמת בחלל הכפול של המדרגות. גם שם תוכננו מפתחים שמכניסים אור טבעי לטובת העובדים מהבית. המיקום שלה הינו התפר בין החלל הציבורי לבין החלל הפרטי של הקומה המרכזית.

 

 

יחידת ההורים מינימליסטית, מאוד מוארת, עם חלון המוביל למרפסת הורים אינטימית. המסטר כולל חדר רחצה עם דלתות זכוכית חלביות. הויטרינות שבכל צד של המיטה מגיעות מלמטה , מה שמאוד יוצא דופן במפתחים. מיקום החדר במזרח, מה שמספק לבני הזוג אור טבעי ונעים בבוקר.
המדרגות עשויות פלדה ומדרסי עץ אלון, עם חלונות ריבועים, וגוף תאורה גדול ואוורירי, אותו בחרה בעלת הבית. “כמשרד שמתמחה בבנייה, אנו מחפשים שיטות בנייה חדשות ומתקדמות. כך שהגענו לשיטה הקנדית, המבוססת על בנייה מתבניות של קלקר, ככה נבנו הקירות של פרוייקט זה. זו שיטה מבודדת ונקייה, אקולוגית ומודולרית. מבוססת על חומר מיוחד , קלקר מוקצף שתפקידו לבודד חום וקור , מצויין למקומות עם אקלים משתנה” מסכם בן דוד.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
מרכז הבריאות Zariquiey Foyer / בתכנון MIAS Architects
עיצוב פנים
מרכז הבריאות Zariquiey Foyer / בתכנון MIAS Architects
                    ARENYS DE MUNT, SPAIN
ינון בן דוד משלב את הטבע בבתים שהוא מתכנן
עיצוב פנים
ינון בן דוד משלב את הטבע בבתים שהוא מתכנן
כמי שנולד וחי ברמת הגולן, בן דוד חווה את הטבע מדי יום: “הטבע מבחינתי
טבעי זה הכי – על עיצוב ומצב רוח לאומי
עיצוב פנים
טבעי זה הכי – על עיצוב ומצב רוח לאומי
  חצי השנה החולפת שינתה אותנו הישראלים ובעוד שבכל שנה רגילה בתקופה הזו בדיוק,

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*