הבתים המושקעים, המוקפדים ומעוררי ההשראה, פורצים בשנים האחרונות את גבולות המרכז ומפארים גם את ישובי הפריפריה. כך למשל הבית הפרטי רחב הידיים בעפולה, אותו תכננה שירלי דן, שמפגיש בין פרובנס לנופי העמק וכולל פטיו פנימי מרשים, בריכת שחיה ופינוקים רבים נוספים.

 

שירלי דן, צלם גלעד רדט (89)

 

שירלי דן, צלם גלעד רדט (91)

 

שירלי דן, צלם גלעד רדט (104)

 

שירלי דן, צלם גלעד רדט (1)

 

שירלי דן, צלם גלעד רדט (14)

 

שירלי דן, צלם גלעד רדט (111)

 

שירלי דן, צלם גלעד רדט (13)

 

שירלי דן, צלם גלעד רדט (10)

 

שירלי דן, צלם גלעד רדט (12)

 

השכונה המערבית בעפולה נחשבת עבור רבים לסביבת מגורים מושלמת למשפחות צעירות- בתים פרטיים צמודי קרקע היושבים על גינות מטופחות, רחובות רחבים ושקטים טובלים בירוק והקרבה למרכז העיר הם רק חלק מהסיבות לכך. לא בכדי בחרו בני הזוג, הורים לשלוש בנות צעירות ובעלי עסק מצליח,  להקים דווקא בה את ביתם החדש.
השניים, ילידי העיר, מכירים היטב את העיר וכך גם את יתרונותיה הבולטים של השכונה. זוהי הסיבה בגינה החליטו לרכוש בה מגרש של כחצי דונם כבר לפני שנים. הם חלמו להקים בית משפחתי ומזמין בסגנון כפרי הכולל גינה ובריכת שחיה. על המגרש המלבני בבעלותם תכננה דן בית בצורת האות H, המתפרס על פני קומה אחת ששטחה הכולל כ-340 מטרים רבועים. בצלע המערבית של הבית, הצופה אל נופיו המרהיבים של העמק כולל את האיזור הציבורי ובו המטבח, פינת האוכל והסלון בעוד בצלע המזרחית מוקם האגף הפרטי ובו סוויטת ההורים, חדרי השינה של שלוש הבנות, חדרי רחצה, חדר השירות וחדר עבודה.
בין שני האגפים מחברת מבואת הבית שמחד יוצרת הפרדה בין הפרטי לציבורי ובד בבד מהווה דרך אפקטיבית לחבר ביניהם ובין שטחי החוץ. לצורך כך בחרה דן להקיף את הבית בגדר נמוכה יחסית שאינה חוסמת את הנוף, השמש והאוויר ומייצרת מראה אוורירי ומזמין.
השביל המוביל אל רחבת הכניסה רוצף אבן. משני צידיו גינה מוריקה ומלבלבת ובסופו שלוש מדרגות וספסל ממש בסמוך לדלת הכניסה. הדלת עצמה רחבה ומרשימה ומשלבת בין עץ אלון לזכוכית. זאת מכניסה את הבאים למבואה פנימית הצופה לעבר פטיו מרשים במרכזו עץ זית ננסי שנדמה שתמיד היה שם.
תקרת החלל הציבורי משופעת ויוצרת תחושה של גובה וריחוף. דן בחרה לעבוד עם עץ גושני בסגנון עתיק בעיבוד כפרי בגווני חום כהה. קשה להתעלם ממנה- היא חשופה ומרשימה ומהווה את אחד האלמנטים הארכיטקטוניים המגדירים ומייחדים את המבנה בכללותו. היא נמשכת לכל אורכם של חללי הבית ומהווה הד לסקלת הצבעים החמימה ולחומרים הטבעיים השולטים בו- נחושת, לבנים מפירוק, אריחי אבן בעיבוד עתיק ועוד.

 

שירלי דן, צלם גלעד רדט (75)

 

שירלי דן, צלם גלעד רדט (85)

 

שירלי דן, צלם גלעד רדט (64)

 

משמאלה של מבואת הכניסה נפרשים בפני הבאים פינת האוכל הממוקמת בין הסלון למטבח ונופי שדות העמק המוריקים המהווים תפאורה מושלמת למתרחש בתוך הבית. המטבח משלב בין גוונים של חום ולבן ותוכנן במבנה פרללי נוח ופרקטי לעבודה- ארונות גבוהים, שחלקם כוללים שילוב של אלמנטים מזכוכית בחזיתות ומעליהם קרניז הנאמן לקונספט האירופאי הכפרי ומולם ארונות נמוכים. במרכז החלל יצרה דן אי רחב עשוי אלון מוברש המשמש ככלי עבודה פונקציונאלי למשפחה שמרבה לבשל ולארח. בתוכו שולב תנור האפייה והכיריים, שמעליהם קולט אדים לבן וארובת נחושת שנתפר CUSTOM MADE במיוחד עבור בית זה. בניצב לאי דלתות יציאה לחצר הכוללת פינת ישיבה אינטימית ומעליה מאוורר תקרה הממזג את האוויר החם ומאפשר ליהנות ממנה לאורך רוב ימות השנה.
סלון הבית כולל ספה מפנקת, רחבה וארוכה וממולה קיר לבנים מפירוק, שטומן בחובו את כלל המערכות הטכנולוגיות- כמו הקמין, מסך הפלזמה וממעל מערכות מיזוג האוויר המשרתות את החלל הציבורי כולו. חלונות גדולי מימדים מאפשרים תצפית אופטימאלית לפסילטיז שבחוץ- בריכת השחייה, שולחן האירוח, הבר וכמובן החצר האחורית המטופחת.
המסדרון המואר והמרשים מוביל לשלל פונקציות שונות- בצדו האחד שירותי האורחים, הממ”ד, חדר העבודה  וחדר כביסה, ממנו ניתן לצאת לחצר. צידו השני מוביל אל חדרי השינה של בני הבית: הסוויטה של בני הזוג ממוקמת בקצה הבית, ומוגבהת בכ-50 סנטימטרים, זאת בכדי ליצור לה הפרדה ביחס לשאר החללים באגף. הכניסה אליה כוללת מבואה אינטימית המובילה אל חדר השינה הכולל מיטה רחבה המרופדת בעור בגוון חום כהה. על מנת לשמר קונטרסט ועניין בחרה דן לשלב טפט פרחוני בהיר וקיר לבנים אפרפר בקיר המקביל למיטה, עליו מסך טלוויזיה תלוי ומתחתיו שידה בהירה.
חדר הארונות רחב הידיים מוביל היישר לחדר הרחצה הרומנטי של השנים, בו תכננה עבורם דן  ארון עם שני כיורים בעיבוד ישן המעניק לו מימד אותנטי, ומקלחת זוגית עם הכוללת שני ספסלים. מהסוויטה ישנה יציאה לגינה  אינטימית ופרטית שתוכננה במיוחד עבורם. כמו הסוויטה עצמה, גם היא מוגבהת מהחצר עצמה ומבדלת בין הפונקציות השונות.

 

שירלי דן, צלם גלעד רדט (134)

 

שירלי דן, צלם גלעד רדט (145)

 

שירלי דן, צלם גלעד רדט (154)

 

שירלי דן, צלם גלעד רדט (59)

 

שירלי דן, צלם גלעד רדט (54)

 

שירלי דן, צלם גלעד רדט (45)

 

שירלי דן, צלם גלעד רדט (43)

 

שירלי דן, צלם גלעד רדט (40)

 

שירלי דן, צלם גלעד רדט (24)

 

שירלי דן, צלם גלעד רדט (17)

 

שירלי דן, צלם גלעד רדט (15)

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
הקיר העיוור הפך לקונספט העיצובי של הבית
עיצוב פנים
הקיר העיוור הפך לקונספט העיצובי של הבית
בני הזוג רכשו את הקרקע. כאמור, השטח מאוד צר והם פיקפקו ביכולת אפשרות של
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
עיצוב פנים
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
הכיתות מוארות באור השמש החולף, מטיל צללים למרחבי הלמידה. כל קומה מארחת שלוש כיתות,
חנות התכשיטים Fortune Farm Store מטרקוטה, באחמדאבאד / של museLAB 
עיצוב פנים
חנות התכשיטים Fortune Farm Store מטרקוטה, באחמדאבאד / של museLAB 
                           

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*