תעוזה, סקרנות ונחישות הן תכונות נעלות שיכולות לשנות חיים: כך גם במקרה של גאון מחשבים, חולה במחלת ניוון שרירים גנטית, שהחליט להגשים חלום ולבנות עבור משפחתו בית חלומות שמותאם במדויק לצרכים, החלומות והמאוויים של כל אחד מבני המשפחה. שירלי דן המתמחה בתכנון ועיצוב בתי יוקרה, נבחרה לממש את הפנטזיות למציאות. 

 

כשהוא חולה במחלת ניוון שרירים נדירה וחשוכת מרפא בה הצליח גאון מחשבים כבן 30 להגשים לבני משפחתו חלום בדמותו של בית מוקפד, מדויק ומרשים במיוחד. המחשבות על התהליך החלו בראשו כבר לפני שנים. כהרגלו, הוא לא שקט על שמריו ובמשך חודשים ארוכים למד והעמיק בכל פרט ורכש ידע עצום בתחומי הבניה, האדריכלות והעיצוב.

 

 

“תהליך העבודה הוביל ליצירת בית גדול ממדים בסגנון אירופאי קלאסי שאני מתחברת אליו במיוחד”, מסבירה דן. “השכלנו לנצל היטב את שטח המגרש ולשלב גם במעטפת וגם בעיצוב הפנים אלמנטים שנאמנים לסגנון כמו לייסטים, קרניזים וטפטים בדוגמאות ומרקמים עשירים”. עוד מוסיפה דן “הלקוח היה מעורב בכל פרט ופרט, העבודה התנהלה מולו, ולא מול הוריו, כפי שבדרך כלל מתנהל פרוייקט”.

 

 

 

הבית בנוי על מגרש של כחצי דונם באחד מיישובי המרכז ושטחו הוא כ-450 מ”ר המשתרעים על פני 3 קומות (קומת מרתף, קומת כניסה שכוללת את הסלון, פינת האוכל והמטבח וקומת מגורים). צורת ה- H של המבנה אפשרה לייצר פטיו חיצוני במרכז וכן חלוקה אופטימלית בין האגף הציבורי לפרטי.
“הבית נתפר לפי המידות והצרכים של כל אחד מדייריו. הצלחנו לייצר חלל שמשלב בין פרקטיקה לאסתטיקה שמייצרת אזורי מגורים מלאים באופי שכיף ונעים להתנהל בהם”, אומרת דן. “לאור הצרכים המיוחדים דאגנו למשל שהכניסה לבית תהיה במישור אחד וללא מדרגות. מכיוון שהמשפחה מתניידת ברכב גדול במיוחד יצרנו פתח כניסה גדול ואזור נוח שיאפשר התניידות בכיסא גלגלים. עוד פרט חשוב ששמנו עליו דגש הוא נושא הטמפרטורה שצריכה להיות מאוזנת בכל זמן נתון בגלל המכשור הרפואי. המעברים בבית רחבים, כך גם חדרי הרחצה והמקלחונים. הוא מאובזר במערכת בית חכם וגיבוי חשמלי ובמרכזו מעלית. תכננו גם בריכה נגישה שמותאמת לטיפולים ומחסן עבור הציוד הרפואי. הגינה הפורחת שמוקפת בעצי פרי גם היא נגישה וניתן לרדת אליה בקלות גם עם כיסא הגלגלים”.

 

 

דן השכילה לתכנן חלונות וויטרינה שמכניסים לכל אחד מחללי הבית שפע של אור ואוויר טבעי. היא גם הקפידה לשלב מערכת מיזוג מתוחכמת שנטמעת בנגרות ואינה מצריכה הנמכות תקרה מיוחדות. את הריהוט הקבוע תכננה CUSTOM MADE ואת יתרת הרהיטים רכשה במיוחד עבור הפרויקט באיטליה. כאסטרטגיה, הוחלט שלא לשלב במעברים ובאזורים מועדים לפורענות בכדי לא להוות מכשול. אתגר קונסטרוקטיבי שעמד בפני המתכננת היה התקנת וחיבור מעלית אלגנטית מזכוכית וברזל שחור בבית שתקרתו עשויה קורות עץ גלויות. בניגוד למקובל, המעלית תלויה בפני עצמה ונעזרת בקורות תמיכה אותן רתמה כפרט עיצובי.
בעוד הסבים (שגם הם מתגוררים בבית) זכו לסוויטות שינה בקומת הקרקע, סוויטת השינה של הגאון הצעיר ממוקמת בקומת המגורים שבסמוך אליה תוכננה סוויטה נפרדת למטפליו. מעברו השני של המסדרון ממוקמת סוויטת ההורים שזכו לחדר שינה גדול במיוחד שבצמוד לו חדר רחצה במרכזו אמבטיית free standing מרשימה, חדר ארונות ומרפסת אינטימית עבורם.

תכנון ועיצוב: שירלי דן
צילום: שי אדם

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
בית קפה דו מימדי צבעוני ראשון
עיצוב פנים
בית קפה דו מימדי צבעוני ראשון
                           
בית הקפה הפיוטי Café Party שעיצבו Goodd, אדינבורו
עיצוב פנים
בית הקפה הפיוטי Café Party שעיצבו Goodd, אדינבורו
                       
פגמים איכותיים / מעצב הפנים ניצן הורוביץ
עיצוב פנים
פגמים איכותיים / מעצב הפנים ניצן הורוביץ
העיצוב התעשייתי יכול לייצר מגוון רחב של תתי סגנונות. עושה רושם שכולם משלבים בדרך

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*