בעלי הבית בשנות ה-40 לחייהם, עם שלושת ילדיהם, בת ושני בנים בגילאי 7 עד 13, רכשו בית כפרי ישן. מעצבת הפנים דורית סלע הפכה אותו לבית מואר, בעל מאפיינים מינימליסטיים, אך מבלי לגרוע מתחושת החמימות והנעימות בחלל.

שיפוץ הנכס היה מסיבי, במסגרתו הרסו את כל פנים הבית והוא תוכנן מחדש בצורה מיטבית, יחד עם חצר רחבת ידיים, בריכה, גדר ושער כניסה. הבית מתמזג בהרמוניה עם סביבתו החיצונית, מבלי שייראה חדש ו”מלוקק”, כנטע זר בסביבתו. אמנם המעטפת החיצונית של הבית נותרה כשהייתה, אך ניכר שינוי סגנוני מבית כפרי בחיפוי טיח צהוב וגג רעפים אדומים, לבית מרהיב עם נגיעות מודרנית, בשילוב תוספת בניה מחופה באבן בזלת פראית, שמתחברת בהרמוניה לגג הרעפים הישן. התוצאה: מראה של קובייה “שמתלבשת” על הבית הקיים, מתמזגת היטב עם הסביבה האורבנית ונראית כאילו הייתה שם תמיד. כדי להשלים את המראה ההרמוני נצבעו הרעפים באפור כהה, כמעט שחור והטיח בלבן רענן ונקי משלים את המראה. בפנים הבית נצבעו הפרופילים מגוון שמנת לשחור שמדגיש את המפתחים ומעניק להם פרשנות חדשה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

בכל הקשור לשטח החוץ – בעלי הבית ביקשו מראה מינימליסטי, שמתמזג עם הטבע ומקרין ירוק. מסביב לבית רצועת דשא ירוקה ורעננה, ואילו לצד הבריכה אבן בזלת שבורה, כמו האבן שבה השתמשו לחיפוי תוספת הבניה, רק שטוחה, ולא עגולה. סלון אלטרנטיבי ופינת אוכל לאירוח רב משתתפים מחוץ לבית, מציגה מראה נינוח ומזמין, שגם קורץ אל תוך הבית, דרך המפתחים הממוסגרים.
הנכס היה בעל מהות כפרית מובהקת, אך הסגנון התעדן והתעדכן דרך בחירת גוונים נקיים כמו לבן, אפור ושחור, שממסגרים אותו ומעניקים לו רבדים ועומק. המראה המיושן והכבד שהונצח דרך טיח צהוב ורעפים אדומים הוחלף באבן אפורה, ובגווני אפור כהה ולבן, שרעננו אותו וגרמו לו להתמזג היטב עם הסביבה האורבנית. חומרים כמו ברזל, אבן ועץ אלון – בפנים הבית – סייעו לבסס תחושה חמימה, נינוחה ומזמינה, למרות החלל הגבוה ורחב הידיים.

 

 

 

 

השראה נוספת הפיחה חיים בחלל הבית המעוצב במינימליזם דרך יצירות אמנות שונות. החל מאמנים ישראליים ידועים יותר ופחות, כלה בפסלים מאווררים עם אמירה, דוגמה פסל אישה, שמחלק באלגנטיות את החלל הפתוח שבין חלל המגורים לבין המטבח.

 

 

 

 

 

חדר המגורים תוכנן לשיחה אינטימית ולישיבה בצוותא, ללא טלוויזיה. מסביב מפתחים שכמו מכניסים את סצנת החוץ והבריכה אל תוך הבית, באלגנטיות. הסלון עוצב לאירוח-נטו, והוא נמצא במרכז החלל, כשבסופו ממוקמת פינת האוכל. מהצד השני של החלל פינת משפחה ומטבח מודרני. המטבח נמצא בקצה השני של הסקלה הסגנונית, והוא עוצב בסגנון נקי עם שני איים ענקיים, כשהחומרים השולטים בו הם ברזל, חזיתות ארונות בצביעה דמוית ברזל וארונות גבוהים באלון מולבן.

 

 

 

 

 

חדר השינה נפתח לחלל הומוגני אחד, עם פרקט עץ שממשיך אל חדר הרחצה, שבו אמבטיית פרי-סטנדינג, מקלחת וכיור. הבחירה בחדר פתוח מציגה חדר סקסי ואינטימי, חרף גודלו, וסגנון מרתק בדמות כפרי עם נגיעות מודרניות.

אדריכלות, תכנון ועיצוב פנים: דורית סלע
צילום: עודד סמדר
הבית:
שטח המגרש: 1,300 מ”ר
שטח הבית: 340 מ”ר, כולל 40 מ”ר תוספת בניה
מיקום: מרכז הארץ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
הקיר העיוור הפך לקונספט העיצובי של הבית
עיצוב פנים
הקיר העיוור הפך לקונספט העיצובי של הבית
בני הזוג רכשו את הקרקע. כאמור, השטח מאוד צר והם פיקפקו ביכולת אפשרות של
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
עיצוב פנים
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
הכיתות מוארות באור השמש החולף, מטיל צללים למרחבי הלמידה. כל קומה מארחת שלוש כיתות,
חנות התכשיטים Fortune Farm Store מטרקוטה, באחמדאבאד / של museLAB 
עיצוב פנים
חנות התכשיטים Fortune Farm Store מטרקוטה, באחמדאבאד / של museLAB 
                           

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*