"בית ורוד" הוא פרויקט של עיצוב פנים קונספטואלי שעיצב Savvas Laz בשיטת ה-Tashformers שלו. הוא ניצב בחלק המזרחי ביותר של יוון ומזמין את האורחים לקפסולה שבחיצוניותה היא אמנם ורודה, אבל היא כולה לבנה מבפנים - אסתטיקה המתאימה לאי היווני, בנויה בקפדנות בטכניקת הייצור הידנית של המעצב - שלדים מבניים של ארגזי אריזה משומשים מפוליסטירן, אותם הוא אוטם בפיברגלס ושרף.

 

המעצב שילב עבודת גבס, כדי לפסל אלמנטים מותאמים אישית אך בסגנון שלו עצמו וגם שיתף פעולה עם בעלי המלאכה המנוסים של קסטלוריזו, בעבודות האבן והמתכת, מרצפת החצר המפוספסת בחלוקי אבן שהונחה בעבודת יד, ועד לאביזרים מברונזה.
הפרויקט הוא פרי יוזמתה של האספנית והפטרונית האיטלקית הנודעת Nicoletta Fiorucci, אשר העניקה למעצב יד חופשית ליישם את חזון ה-Tashformers שלו בכל רחבי הוילה הקומפקטית שלה, הממוקמת בנמל הציורי של קסטלוריזו, אי יווני מול החוף האנטולי, הידוע בחזיתות הצבעוניות שלו.
קרן פיורוצ’י לאמנות שלה תומכת ומארחת אמנים צעירים בארכיפלג לי גאלי מול חוף אמלפי; היא הגיעה לראשונה ל-Kastellorizo לפני יותר מ-30 שנה, בה היה פעם נמל עשיר ומשגשג – בתחילת המאה ה-20, עדיין תחת שלטון עות’מאני, אך באותו זמן כשפיורוצ’י הגיע בשנות ה-90 אליו הוא כבר התרוקן לחלוטין. גרו שם רק כמה מאות אנשים, בתוך נוף פצוע מהפצצות הגרמנים במלחמה”ע השנייה, זרוע חורבות נטושות ובניינים רעועים. היא רכשה חורבות וחלקות אדמה ותמכה בשיפוץ המרחבים הציבוריים וההיסטוריים של האי. במקביל היא אספה סביבה קבוצה נלהבת ומחויבת לצמיחה התרבותית של האי. ב-2014 היא פגשה את האדריכל היווני Fotini Clevantzi, איתו שחזרה את מנזר סנט ג’ורג’ שבאי ואת המבנים ההיסטוריים שנותרו בקסטלוריזו.
אחת התוצאות של אותו דיאלוג הוא הבית הוורוד. הוא נרכש ב-2016, בשטח של 150 מ”ר והיווה חלל ניסיוני מושלם לטכנולוגיה הייחודית של המעצב.
כשפיורוצ’י סיירה בבית לאחר שבנייתו הושלמה, היא אמרה “כשאתה נכנס לבית אתה אף פעם לא חושב ‘כל זה בנוי מאשפה’. החלל מהמם, הרמוני – עד כדי כך שהוא גורם לך להבין באיזו הצלחה אפשר להפוך פסולת לחפצים ולמרחבים של יופי. זה המסר”.
היא מקווה שהפרויקט יהיה “אב טיפוס שניתן להשתמש בו בצורה רחבה יותר ולעורר שינוי אמיתי”. פיורוצ’י מזמינה מעצבים להתנסות ברעיונותיהם בתוך בתים אחרים שרכשה ושחזרה, למחזר חומרים משומשים ולבסס רעיונות חדשים של עיצוב בר קיימא.

מעצב/אמן: Savvas Laz
אדריכל: Fotini Clevantzi
צילום: DSL Studio, Melania Dalle Grave, Agnese Bedini

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
פתרונות אחסון עם פרקטיקה ועיצוב
עיצוב פנים
פתרונות אחסון עם פרקטיקה ועיצוב
  בעידן של שפע, הקשר בין הדברים להם אנחנו באמת זקוקים לבין התכולה בפועל
בית רומנטי בשרון / אדריכל בועז שניר
עיצוב פנים
בית רומנטי בשרון / אדריכל בועז שניר
  ברוכים הבאים לבית שנבנה בשנות ה-80 של המאה הקודמת, נרכש על ידי זוג
מרכז כנסים בהשראת צעיף כלה בחתונתה, סין
עיצוב פנים
מרכז כנסים בהשראת צעיף כלה בחתונתה, סין
  מעטפת המעוצבת כצעיף, מספקת מרחב פרטיות ומפרידה בין פעילויות האירוע לרקע הרועש של

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*