בית שיועד למטרות השכרה נרכש על ידי משפחה בת חמש נפשות, והפך לנכס של ממש, בעזרת שלל חיפויים מחממי לב ונפש.

בני זוג ושלושת ילדיהם שכרו את שירותיה של מעצבת הפנים לי נוימן, לאחר שרכשו בית מגורים ישן שעמד להשכרה ומעולם לא שופץ או טופח. הבית בתכנונו הראשוני היה בעל שטח ציבורי דל-ממדים ואפלולי למראה. הבית בן שלושת המפלסים (שני מפלסי כניסה ומפלס עליון) תוכנן כך שחדר המגורים, המטבח ופינת האוכל מוקמו במפלס התחתון, בשטחים צרים וצפופים מלהכיל, ואילו בקומה העליונה שירותי האורחים וחדר נוסף. נוימן עמלה על תכנון מחודש, מהודק ומוקפד, שידאג לשטח ציבורי רחב ידיים עם פינות ישיבה מרווחת ומקומות אחסון נאותים, כשהמטרה המרכזית היא לדאוג לעיצוב הרמוני, מאוורר, נעים ומזמין לדיירים ולבאים אל מפתנם.

 

 

 

 

נוימן החליטה בשלב הראשון לאחד בין שני מפלסי הכניסה, באמצעות שבירת קירות מעטפת גרם המדרגות המוביל אל קומת חדרי השינה. התוצאה: עמידה חשופה של גרם המדרגות באין חציצה בין שני המפלסים שמצדיו. המטבח הועלה אל המפלס העליון, במקום החדר ושירותי האורחים; פינת האוכל הועתקה למיקומו הישן של המטבח, ומוקמה בה דלת יציאה מזכוכית אל החצר האחורית, שמכניסה שפע אור טבעי מבחוץ. רעיון ההגדלה והרחבה נעשה בעיקר בעזרת הרחבת המפתחים הקיימים, באופן שמכניס אור טבעי ומאיר היטב את חללי הבית. באופן כזה הורחב חלון פינת האוכל הישן, ליצירת פינת ישיבה חמימה, אשר צופה אל הגינה. גם מפתחי מפלסי קומת הכניסה הוגדלו והורחבו, ונוספו להם חלונות חדשים – שמרחיבים ויזואלית את מראה הבית ומטשטשים את הגבולות בין החוץ לפנים.

 

 

 

את חדר הכביסה ניצלה נוימן ובמקומו מוקמו שירותי אורחים. דלת היציאה לחצר האחורית שהיתה קבועה בה – בוטלה, ובמקומה הושאר המפתח שמוסגר בברזל והפך לקיר שקוף, שדרכו נכנס אור טבעי, מראה וכיור תלוי וכן אפשרות לאוורור בעזרת פתיחת חלון.
הנישה שיועדה עבור המקרר בגילגולו הקודם במטבח התחתון בוטלה, ושלוש מדרגות שהותקנו בה מובילות אל המפלס העליון. באופן כזה יש אפשרות לעבור בין שני המפלסים ממקומות שונים ברחבי הבית.

 

 

 

 

 

טקטיקה נוספת להרחבה ויזואלית של חללי הבית היתה חיפויים טקסטורליים, שמכניסים חמימות ומציגים גישה של רצפה אחידה והומוגנית. אריחים שונים בחדרי הרחצה, עם שידות דומות, מציגים גישה שונה ומרעננת וממחישים כיצד “התפאורה”, בדמות החיפויים השונים, משחקת תפקיד חשוב בביסוס הסגנון והמראה הסופי בחלל. חברת MODY נבחרה לספק את חומרי החיפויים, ביניהם רצפת פרקט עשוייה עץ אלון בגוון מעושן, ריצוף מעוטר לשירותי האורחים, מבית מוטינה, כיור מרהיב עשוי יציקת בטון, ושידות אמבטיה מעץ ממוחזר. בחדרי הרחצה תוכננו תאי רחצה מרווחים ומקלחונים מפנקים ומתקדמים. בחדר הרחצה של ההורים נבחרו אריחי-ענק במראה חלודה, אשר משתלבים בצורה נפלאה עם השידה שעשוייה מעץ ממוחזר, ונדמים כתכשיט, לצד מראה במסגרת זהובה. ואילו חדר הרחצה של הילדים רוצף באריחים בעלי גוון פחם, אשר מהווים קונטרסט ייחודי לשידה דומה, ביחד עם ברז שחור, לחצן הדחה תואם באסלה, ומראה ממוסגרת בשחור פחם.

 

 

עבודות הנגרות בבית הן פרי תכנון מקיף של המעצבת, שנעשו בעצה אחת עם דרישות בעלי הבית, על פי צרכי האחסון ומגבלות השטח. במטבח תוכנן אי מרכזי עם שטח אחסון פנימי וכן אפשרות ישיבה קאז’ואלית יומיומיות לחמשת דיירי הבית.
הספריה בפינת האוכל הופקה משילוב מרתק בין לוחות במבוק לברזל, ומגלמת שילובים רבים, כמו בין חומר חם לקר ובין הנסתר לגלוי. מדפי תצוגה גלויים לראווה, ואפשרויות אחסון סגור ומוסתר מעין-כל, שבו הוטמעו מכשירי החשמל השונים וכן בר משקאות מפנק – מציעים רהיט רב-תכליתי ופרקטי. רהיט דו צדדי מחומרים זהים מקבל את פני הבאים ברכות במבואת הכניסה המוגבהת, ומחבר בין המפלס העליון לתחתון.
גם דלת הכניסה לבית תוכננה על ידי נוימן. היא נצבעה בגוון מרווה בהיר ומרענן, ושולבו בה חלונות עם איקסים מעץ, לייצוג הסגנון הכפרי, וכן ידיות פליז מיוחדות בהתאמה אישית.
פלטת הגוונים הרכה שנבחרה לחללי הבית מציגה מראה מרווח, אוורירי, נינוח, מזמין – ובעיקר על זמני. באופן כזה יוכלו דיירים הבית להחליף מערכות ישיבה ולשנות את אופי הרהיטים, מבלי שתיפגע תחושת הנעימות והחמימות בחלל.

מיקום: אחד מישובי השרון
עיצוב פנים: לי נוימן
צילום: חגית אריאלי
רשת MODY: פרקט, אריחים, ברזים וכלים סניטרים

 

 

 

 

MODY כלים סניטריים

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
פתרונות אחסון עם פרקטיקה ועיצוב
עיצוב פנים
פתרונות אחסון עם פרקטיקה ועיצוב
  בעידן של שפע, הקשר בין הדברים להם אנחנו באמת זקוקים לבין התכולה בפועל
בית רומנטי בשרון / אדריכל בועז שניר
עיצוב פנים
בית רומנטי בשרון / אדריכל בועז שניר
  ברוכים הבאים לבית שנבנה בשנות ה-80 של המאה הקודמת, נרכש על ידי זוג
מרכז כנסים בהשראת צעיף כלה בחתונתה, סין
עיצוב פנים
מרכז כנסים בהשראת צעיף כלה בחתונתה, סין
  מעטפת המעוצבת כצעיף, מספקת מרחב פרטיות ומפרידה בין פעילויות האירוע לרקע הרועש של

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*