ינון בן דוד (36) מהמושב נטור שברמת הגולן, בעל משרד לתכנון אדריכלי ועיצוב הבית, שואב את ההשראה לתכנון הבתים, מהילדות והבגרות שלו ברמת הגולן, בטבע הפראי, אבנים עצומות מפלים גדולים וכמובן גם מפרויקטים ברחבי העולם "לפני הקורונה הייתי נוסע ברחבי אירופה ושואב השראות מכל בית או בניין שראיתי בדרך, במהלך הביקורים האלו החל מעסיק אותי מאוד הסגנון, הפרטים החיפויים. הקורונה עצרה את העולם מלכת, אבל כל המידע הזה מאוד נגיש, באתרי אינטרנט בפינטרסט ובנטפליקס".

הדמייה – ינון בן דוד

 

הדמייה – ינון בן דוד

 

הדמייה – ינון בן דוד

 

בן דוד, נותן כבוד לסביבה ולאזור בו הוא מתכנן וזה הדבר הראשון עליו ייתן דגש “הבתים שנתכנן בצפון, במרכז וגם בדרום יהיו על אותם העקרונות, בסופו של יום, הבתים צריכים להשתלב במגרש בו הם עומדים עם חיבור לאזור ולסגנון” אומר בן דוד “הבתים בדרום הארץ, יתוכננו עם חומריות יותר מדברית, חומרים שיתאימו לאזור שהוא יבש ולא יהיה צורך לפחד מלחות או רטיבות. הטקסטורות והגוונים היו מתאימים לאזור כמו גווני קרם או בז’, טייחים מינרליים וגגות שטוחים. הבתים בצפון יהיו בקשת הצבעים הלבנים או האפורים בשילוב של אבני בזלת טבעיות מהסביבה הקרובה, הרבה עץ ואבן טבעית. גם בבתים במרכז, הנטייה תהיה לבתים ניטרליים, בצבעים ובשילוב של אבן כורכר האופיינית לאזור. אני תמיד אכוון לצבעים נייטרליים, לעולם לא אבחר בצבע שיבלוט ולא ישתלב בסביבה”.

 

צילום: שי אפשטיין

 

האדריכלות של בן דוד אינה מאופיינת בסגנון אחד “אני יכול להתחבר לכל סגנון שהוא ולתת בו את הקו האישי שלי שמאפיין אותי, חשוב לי מאוד שהפונקציה תשרת את העיצוב ולא להשתמש בעיצוב כדי לעשות ‘שופוני’ וזה גם משהו שהייתי משנה באדריכלות בארץ – לטעמי צריך לחזור אל הטבע, אל הבסיס, להשתמש בפחות קישוטיות ופחות טרנדים חולפים, חשוב לשמור על שפה אחידה. בסוף בית הוא מקום המפלט שלנו ואנחנו נחפש בו אוירה חמה ועוטפת ולא מתעסקים בכמה החזית לרחוב מדהימה או מהו קנה המידה של מבואת הכניסה”.
כמי שעיקר עבודתו היא בצפון, אבל אט אט הולכת ומתרחבת למרכז הארץ, מאפיין ינון את הבתים אותם הוא מתכן “הבתים בצפון הארץ הם שמרניים יותר וסטייל ‘בית קטן בערבה’. השימוש בחומרים טבעיים מאוד בולט בבתים אלו- הרבה עץ, רעפים, אבן טבעית וקורות חשופות בתוך הבית, כל אלו מביאים אותי לחיפוש תמידי אודות חומרים חדשים לבניה ושימושים שונים ומגוונים בחומרים קיימים.”

 

צילום: שי אפשטיין

 

צילום: שי אפשטיין

 

בבתים בצפון הארץ אלמנט הנוף הוא מרכזי, הנוף הוא מובנה ומגיע “בילד אין” עם המגרש, והמשאבים הטבעיים כמו נוף לכנרת לעמקים או להרי הגולן צריכים לבוא בחשבון ובתכנון המתחשב בהם ובתנאי השטח. האופציה להכניס ולטשטש את המעברים בין החוץ לפנים מתעצמת וגדלה בבתים בצפון ויעשו בעזרת מפתחים גדולים אל הנוף, חלונות שיפנו לשקיעות ולזריחות. ניתן יהיה לראות לפעמים קריצה לסגנון ערבי בסגנון של חלונות בצורת קשת”.
עוד מוסיף בן דוד “הטופוגרפיה של השטח גם היא משפיעה מאוד על התכנון בבתים בצפון, הסלעים ההרים והנוף המהפנט ילוו אותנו לאורך כל התכנון, לעיתים נצטרך לחצוב בתוך ההר ולמצוא פתרונות יצירתיים לחלונות ולכניסות אויר. בשל עלות הקרקע הזולה יחסית והמרחבים העצומים, משקים וחוות של של 5 דונם הם לא נדירים בנוף, כך שהבתים יבנו על קומה אחת גדולה או במפלסים אם מדובר על בתים על שיפועו של הר. ”
חיפויי חוץ הם חלק חשוב בעבודה בבתים בצפון הארץ- כיוון שיש ערך להשתלבות שלהם בנוף ובטופוגרפיה ” חיפוי חוץ בכוחו להקפיץ את מראה הבית ולשלב אותו בנוף הנתון של הסביבה בו הוא בנוי. בייחוד לאור מזג האויר הבעייתי בארץ שלנו חשוב לבחון גם את הצד הפרקטי של חיפוי החוץ, כדי שיתאים לשנים רבות ולא יראה מיושן אחרי שנים מעטות.”

 

 

 

 

ינון בן דוד בעלים של משרד אדריכלות ועיצוב פנים, צלם נתנאל ישראל

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
פתרונות אחסון עם פרקטיקה ועיצוב
עיצוב פנים
פתרונות אחסון עם פרקטיקה ועיצוב
  בעידן של שפע, הקשר בין הדברים להם אנחנו באמת זקוקים לבין התכולה בפועל
בית רומנטי בשרון / אדריכל בועז שניר
עיצוב פנים
בית רומנטי בשרון / אדריכל בועז שניר
  ברוכים הבאים לבית שנבנה בשנות ה-80 של המאה הקודמת, נרכש על ידי זוג
מרכז כנסים בהשראת צעיף כלה בחתונתה, סין
עיצוב פנים
מרכז כנסים בהשראת צעיף כלה בחתונתה, סין
  מעטפת המעוצבת כצעיף, מספקת מרחב פרטיות ומפרידה בין פעילויות האירוע לרקע הרועש של

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*