הקשתות שבהיקף החזיתות, שימור אלמנטים קיימים לצד התאמת הפנים והחוץ למאווייהם של בעלי הבית החדשים, החומריות הטבעית הכובשת ופלטת הגוונים - הם שהופכים את בית המשפחה שלפנינו - הממוקם בלב שכונה פסטורלית באחת מערי השרון, לחווייתי ועוצמתי במיוחד. האדריכל בועז שניר, שאחראי על התכנון המחודש, משתף בתהליך.

 

ברוכים הבאים לבית שנבנה בשנות ה-80 של המאה הקודמת, נרכש על ידי זוג אשר לו שני ילדים ושופץ לאחרונה מהיסוד, בכדי להתאימו לצרכיהם. טרם מציאתו, הם פנו לאדריכל בועז שניר ויחד איתו הם בחנו מספר נכסים. הארקדה הרומנטית שמעטרת את היקף החזיתות היא שהכריעה בסופו של דבר את הכף.

 

 

“כשביקרנו בבית לראשונה, באופן טבעי הוא נראה מיושן אך קשה היה להתעלם מהפוטנציאל הטמון בו – המבנה הארכיטקטוני המרשים, החצר הגדולה, מספר החדרים וגודל החללים, היוו כר תכנוני מצוין ובסופו התאמנו את הבית בדיוק לטעם ולצרכי המשפחה. בשלב הבא הצטרפה לתהליך מעצבת הפנים איילת שבו, אני התמקדתי בפירוק ובשינויים של האלמנטים הקונסטרוקטיביים ובחלוקת הפנים והיא בבחירת החומרים ובהלבשת הבית”, משחזר שניר.

 

 

טרם השיפוץ הבית (שמתפרס על פני 4 מפלסים) כלל לא מעט מרכיבים הנדסיים רבים שהעיבו על חלוקת החללים ודרשו טיפול, כך למשל עמודים תומכים במרכז החלל הציבורי שיצרו הפרדה בין המטבח לסלון. יתרה מכך, ממבואת הכניסה נכנסו הבאים ישירות אל חלל המטבח ואת זה ביקש האדריכל לשנות: “העמודים יצרו חסימה בין הפונקציות ובנוסף, הגיוני הרבה יותר שהסלון יהיה החלל הראשון אליו נחשפים ולכן החלפנו את המיקומים: עתה הסלון ופינת האוכל הם בקדמת הבית והמטבח ממוקם בחלקה הפנימי של הקומה וכולל גם מזווה גדול אליו נכנסים מדלת נסתרת בחזית הרהיט. כך יצרנו חלל מרווח ורציף, נטול עמודים וקורות וככזה הוא פתוח ומאוורר”.

 

 

 

 

אלמנט בולט נוסף שהשתנה בתכלית הוא גרם המדרגות שמלווה את הקומות: “את הגרם המיושן שהיה עשוי מבטון החלפנו לגרם מדרגות מודרני מפלדה. בכניסה לבית תכננתי שירותי אורחים אותם עטפתי בנגרות קבועה- מעין קופסת עץ שבחלקה הקרוב לדלת הכניסה מאגדת ארונות, מדפים ומגרות וספסל ישיבה לנעילת נעליים. מעברה השני ישנה דלת סמויה שמובילה לשירותים עצמם, נישה דקורטיבית עם מראה ותאורה נסתרת ואזור ייעודי שם מסתררים לוחות התקשורת של מערכות האודיו-וידאו והבית החכם”.

 

 

 

את הקשתות הספרדיות שמעטרות את חזיתות הבית, אלה שהילכו קסם על הבעלים החדשים, הוחלט לשמר והן זכו לשדרוג צבעוני: “טרם השיפוץ הבית מצבע כולו בצבעי קרם, חום ואדמה אותם בחרנו להחליף בפלטה עדכנית שמבוססת על גווני אפור, לבן, שחור וחום הבהיר. החזיתות נצבעו בגוון בהיר ואת קורות העץ החומות שבהיקף צבענו בלבן אטום כך שהן מוסיפות בפועל ניקיון עיצובי והופכות את הבית למודרני ועכשווי”.
“נעשתה כאן חשיבה כיצד ליצור בית אלגנטי ויוקרתי ועם זאת חמים ונעים, סביבת מגורים ביתית שהיא שיקית ומודרנית מחד אך בד בבד גם לא מעונבת מידי ומאוד מזמינה. את גג הרעפים המקורי הותרנו בעינו- הוא היה במצב טוב והוסיף במידה רבה לאותנטיות של המבנה, כך גם שימרנו את עברו ושילבנו תוספות רלוונטיות שנאמנות להווה ויוותרו בשאיפה רלוונטיות גם בעתיד”.

 

 

“את הפתחים המקוריים, הוויטרינות הקטנות ואת דלתות הכיס הכבדות שהובילו לחצר שינינו והרחבנו משמעותית על מנת ליצור קשר כמה שפחות אמצעי בין שתי הזירות. ככלל, לאורך כל תהליך התכנון פעלנו למצוא את כיווני התצפית האופטימליים מכל זווית: מהי התמונה שנגלית לנגד העיניים בכל אחת מכל מפינות הבית וכיצד כל האלמנטים מצליחים לייצר יחד סימטריה והרמוניה ושומרים על באלאנס חומרי וצבעוני. התמקדנו גם בדרכים להכניס כמה שיותר אוויר ואור טבעיים ובחנו כיצד הם יתמזגו באגפים הבית השונים לאורך כל שעות היממה”.
“את מדרגות הכניסה המסורתיות שבקדמת המגרש החלפנו במדרגות מודרניות א-סימטריות מרחפות מאבן בזלת מקומית ביניהן שתלנו תאורה נסתרת. שינינו גם את ריצוף החוץ לפלחי בזלת- אבן מקומית מצפון ישראל. דלת העץ הכבדה שבכניסה הוחלפה בדלת מודרנית-קלאסית מברזל וככלל, הקפדנו לשלב כמה שיותר אלמנטים וחומרים טבעיים ומקומיים על מנת לשוות לבית מראה אותנטי ושורשי מבלי לוותר על ניואנסים אירופאיים ומודרניים. ברחבי הגינה ניטעו עצי זית והדר והבריכה הישנה עברה שיפוץ מקיף במסגרתו החלפנו את החיפוי המיושן והתקנו בהיקף מעקה זכוכית תקני”.
ארבעת המפלסים מחולקים לקומת מרתף שמשמשת כקומת שירות; קומת הכניסה שם ממוקמים הסלון, פינת האוכל והמטבח בחלל פתוח וכן שירותי האורחים. בקומה א’ תוכננו חדרי השינה של הילדים שחולקים חדר רחצה משותף וכן חדר שינה עבור אורחים; בקומת הגג תוכנן מאסטר גדול עבור ההורים.

 

 

 

“בדומה לקומת הכניסה גם בקומות המגורים שינינו את כל חלוקת החדרים מה שהפך את המרחב הדי מבולגן לזורם והגיוני. יצרנו חדרי רחצה גדולים ומוארים שנהנים מסירקולציית אוויר טבעי, החלפנו את המעקות הישנים למודרניים ויצרנו בקומת הילדים פינת משפחה אינטימית. בכדי להוסיף מימד של חמימות השתמשנו ברצפת פרקט בכל הקומות כשעבור קומת הכניסה בחרנו בפרקט עץ אלון תלת שכבתי בדוגמת פישבון ועבור קומות החדרים בפלטות עץ אלון בגוון כהה ובמידות משתנות”.

 

 

 

“תקרות העץ המשופעות שבעליית הגג, שם ממוקם כאמור מאסטר ההורים, נצבעו בלבן- בחירה שהעצימה את תחושת הפתיחות במרחב והגובה. תכננו עבורם מרחב לופטי פתוח מחד ואינטימי מאידך שכולל אזור שינה, חדר ארונות, חדר רחצה ופינת איפור- פונקציות נפרדות שנשמר ביניהן הקשר הודות לשימוש בדלתות זכוכית שקופות. הפרופילציה באזור הזה תואמת לזו שבחרנו עבר הפתחים של הבית, היא עשויה אלומיניום עם חלוקות מלבנים ומכניסה רובד נוסף לחלל שמזכיר מאוד את סגנון הבאוהאוס”.

היכן: אחת מערי השרון
עבור: זוג בשנות ה-30 לחייהם, להם שני ילדים קטנים
תכנון אדריכלי: אדריכל בועז שניר
עיצוב והלבשה: איילת שבו
צילום: רן ארדה

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
בית קפה דו מימדי צבעוני ראשון
עיצוב פנים ישראלי
בית קפה דו מימדי צבעוני ראשון
                           
בית הקפה הפיוטי Café Party שעיצבו Goodd, אדינבורו
עיצוב פנים ישראלי
בית הקפה הפיוטי Café Party שעיצבו Goodd, אדינבורו
                       
פגמים איכותיים / מעצב הפנים ניצן הורוביץ
עיצוב פנים ישראלי
פגמים איכותיים / מעצב הפנים ניצן הורוביץ
העיצוב התעשייתי יכול לייצר מגוון רחב של תתי סגנונות. עושה רושם שכולם משלבים בדרך

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*