משרד האדריכלות NAAW Studio, הסב (2023) בניין ששימש בתקופת ברית המועצות, למגורי עובדים בבירת קזחסטן, Almaty, לבית קפה מודרני, מאפייה ומסעדה, משלבים את מאפייני שנות ה-50 באומץ במבנה המשוקם. עיצוב הפנים של מסעדת FIKA, ששמה מגיע מהמסורת השוודית של לקחת פסק זמן לקפה ומאפה, משלב עיצוב סקנדינבי מודרני עם מורשת אדריכלית סטליניסטית.

 

“התרחקנו מרומנטיקה”, מסבירות המייסדותהשותפות של הסטודיו, Elvira Bakubayeva + Aisulu Uali. לוחות התקרה הגבס הפגומים בתקרה יחד עם שלד הבטון של הבניין. החלל חדור נעימות שובבה הודות לשפע של אור טבעי שזורם פנימה מהחלונות הגדולים, חלל פתוח, פריסה זורמת ואוסף גחמני של רהיטים שרובם תוכננו במיוחד לפרויקט.
חלונות זוויתיים גדולים ששוקמו בקפידה בעזרת נגרים אמנים וצוידו בחלונות זכוכית בלתי מחולקים, מטשטשים את הגבול בין פנים לחוץ וכך גם ריצוף הטרצו המשתרע החוצה ויוצר מרפסת כניסה. דלפק מונוליטי ותצוגת עץ באמצע החלל, משמשים שניהם כדי להדגיש עוד יותר את האופי האורבני של החלל.
בחלק האחורי של החלל, החלק התחתון של הקירות צבוע בצהוב, טכניקה שהייתה בשימוש בכל הכניסות והמוסדות העירוניים בתקופת ברית המועצות, עם ריפוד פסים המוסיף נגיעות שובבות.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
רשמים מתערוכת העיצוב הבינלאומית במילאנו 2024
עיצוב פנים מהעולם
רשמים מתערוכת העיצוב הבינלאומית במילאנו 2024
  מאות אלפי אדריכלים, מעצבים, ספקים וחובבי עיצוב נלהבים מכל רחבי הגלובוס, הציפו במחצית
בית פיקסל / אנדרמן אדריכלים
עיצוב פנים מהעולם
בית פיקסל / אנדרמן אדריכלים
  מיקום: תל אביב, ישראל שנת בניה: 2022 צילום: עמית גירון      
בית של לקוחה שעוסקת באופנה / מיטל צימבר
עיצוב פנים מהעולם
בית של לקוחה שעוסקת באופנה / מיטל צימבר
  בני הזוג, היא בעלת בוטיק אופנה, והוא בעסקי הנדל”ן, להם 2 ילדים, שאחד

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*