יין אוסטרלי, יין צ’יליאני, יין ספרדי – לכל אחד יש את הטעם שלו. למקום הגיאוגרפי השפעה מכרעת על הטעם בכוסית שלנו. זה נקרא טרואר (Terroir). מושג שהתפתח במשך מאות שנים של ייצור יין בצרפת, מתוך הבחנה מה גרם לשוני הגדול בין יינות מאזורים שונים, כרמים שונים או אפילו אזורים שונים באותו הכרם.

הרבה לפני הצרפתים, יצרני היין של העולם העתיק, הבינו שלאזורים שונים יש את האפשרות לייצר יינות מיוחדים ושונים, אפילו מאותם זני הענבים. ביוון העתיקה נהגו לסמן על הכדים את האזור ממנו ייצרו את היין ואזורים מסוימים קיבלו מוניטין מיוחד בזכות איכות היין שלהם. ברוב הזמן, אזור בורגון היה מעובד בידי חברי המסדרים הבנדיקטינים והציסטרסיאניים, שהיו בעלי שטחי אדמה נרחבים וכך יכלו הנזירים לבצע הבחנות בקנה מידה גדול בקשר להשפעות של סוגי קרקע שונים על היין המיוצר.
ברצלונה, למשל, היא גן עדן למי שרוצה להתוודע לסוגי היין השונים בעולם. בספרד עצמה, יש 280,000 ברים, שזה בר לכל 165 אנשים. היחס הגבוה ביותר בנושא זה, במדינות האיחוד האירופי, על פי דו”ח של ארגון הבריאות העולמי. יין נצרך שם על ידי 20 אחוזים מהאוכלוסייה ועל ידי תיירים הנהנים מהגסטרונומיה הספרדית. רק בברצלונה, מבקרים כ-32 מיליון תיירים בשנה.
כל ההקדמה הארוכה הזו, באה בכדי להציג את ORVAY, בר קטן לטעימת יינות בברצלונה, מקום עם סביבה אימפרסיבית המהווה מטאפורה לטיפולוגיה של היינות המוצעים שם.
שלושה אזורי צבע מגדירים את הבר: טון ארצי כדי להתייחס לגיאוגרפיה של היין, ירוק המדמה כרמים, ורוד כדי לעורר אסוציציות של ענבים. סביבה כנה ומתוחכמת המשקפת את היין עצמו.
מבנה הבניין הישן שנחשף, קירות וקשתות מימי הביניים, נשארו ללא שינוי. רצפות עץ אלון טבעי ושיש לבן, מהווים רקע מונורכרומי לצבעוניות של היין.
עם זאת המיקום ההיסטורי עטה מעטה צבעוני מודרני ותוסס: Orvay ממוקם ממש מול סנטה מריה דל מאר, מבנה מהמאה ה -14, מהתקופה הקתולית גותית. דלתות עץ נפתחות לרווחה, חושפות אבן טבעית לצד צבעוניות עם אסתטיקה מעודכנת. גופי תאורה עגולים לצד נאון. ובאוויר, שמועים את השמות של היינות המקומיים: Macabeo, Parellada, Monastrell, Tempranillo.

05_670

06_670

07_670

11_670

14_670

289814

Isern_Serra_-_Orvay_Bar_Barcelona_7

Isern_Serra_-_Orvay_Bar_Barcelona_8

Isern_Serra_-_Orvay_Bar_Barcelona_12

ORVAY-FINAL-11_670
עיצוב:
ISERNSERRA
Isern Serra
Sylvain Carlet
Fotografía:
José Hevia
http://www.isernserra.com/Orvay
https://www.sylvaincarlet.com/
http://www.santamariadelmarbarcelona.org/home

לכל הכתבות בקטגוריית מדריך
+כתבות מומלצות
בית קפה דו מימדי צבעוני ראשון
עיצוב פנים
בית קפה דו מימדי צבעוני ראשון
                           
בית הקפה הפיוטי Café Party שעיצבו Goodd, אדינבורו
עיצוב פנים
בית הקפה הפיוטי Café Party שעיצבו Goodd, אדינבורו
                       
פגמים איכותיים / מעצב הפנים ניצן הורוביץ
עיצוב פנים
פגמים איכותיים / מעצב הפנים ניצן הורוביץ
העיצוב התעשייתי יכול לייצר מגוון רחב של תתי סגנונות. עושה רושם שכולם משלבים בדרך

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*