פרויקט "פיתוח על הים" ממוקם בסמוך לאזורי מסחר, מלונות, מסעדות ובתי קפה, קרוב למרינה ולחופים של הרצליה פיתוח. הפרויקט נבנה כמתחם מגורים יוקרתי סגור לכלי רכב, הכולל 2 בניינים בני 5 קומות ובהם 68 דירות.

דירה לדוגמה בפרויקט פיתוח על הים

 

 

דירה לדוגמה שתשקף את טעמם של הרוכשים הפוטנציאליים, עוצבה בהזמנת יזמי הפרויקט, קבוצת עופר השקעות. “האתגר הגדול בתכנון דירה לדוגמה, הוא שהלקוח או המשפחה שעבורה אנחנו מתכננים, אינם חלק מהדיאלוג ומתהליך התכנון” אומרת אדריכלית דנה אוברזון “דיאלוג שברוב המקרים מחולל את השפה העיצובית של הבית. בפרויקט מהסוג של דירה לדוגמה, יש מקום לאדריכל לתת פרשנות אישית למונח ‘טעם’. מהו טעם טוב? מה יקלע לטעם של רוב האנשים? זה אתגר מעניין ולא פשוט” .
השימוש בחומרים וצבעים טבעיים משקף את המיקום החופי המרגיע של הדירה. בחירת גוון העץ במטבח והעיצוב המינימליסטי, מגיע מעולם היאכטות והמרינה הסמוכה שהיוו מקור להשראה בבחירת החומרים. אבן הטרוורטין הכסופה וחיפוי הקירות בפלטות עץ אלון מושחר בעל טקסטורה בולטת, ממשיכים אל תוך חלל הסלון ומתמזגים עם ספריית הברזל. “ספריה בסלון היא הזדמנות להציג פריטי אמנות שתמיד נותנים תחושה של בית. התכנון של הדירה מאוד פרקטי ונוח עם דגש על מקסום שטח הדירה ויחד עם זאת היה לנו חשוב ליצור חלל שמרגיש נעים ואינטימי”.
התכנית כוללת סלון, פינת אוכל ומטבח פתוח עם אי עבודה ובו מקומות ישיבה. קיר הפנלים מטמיע בתוכו את הדלתות ויוצר הפרדה בין חלל המגורים ולחדרי השינה הפרטיים . “שימוש בחומרים איכותיים ודיוק בפרטים ובביצוע הם אקוטיים בכל פרויקט ובמיוחד בדירה לדוגמה שנמצאת תחת עין בוחנת של רבים” מספרת אוברזון “אני מרבה להשתמש בחומרים שנראים מעולה חמש ועשר שנים אחרי הבניה, כאלה שמתיישנים באופן מחמיא”.
חדרי השינה והמבואות אינם חשופים לחלל הסלון המרכזי וישנה פרטיות והפרדה מלאה. “בדירות שאינן גדולות במיוחד, חשוב לייצר הפרדה שתורמת לפונקציונליות של החיים בבית ומבחינת אסתטית ההפרדה מייצרת חלל מרכזי נקי ושלם”.
פרטי הניתוק משתלבים בהרמוניה עם הוילונות וגובה התקרה. חדרי השינה משלבים גוונים מונוכרומטיים אפורים בנגרות שמבליטים את הטקסטיל והאמנות המקומית שנבחרה לדירה.

עיצוב ותכנון פנים: דנה אוברזון • עודד לויתן
צילום: עודד סמדר

 

 

 

 

 

 

 

 

לובי ראשי ולובאים קומתיים

הלובי של פרויקט “פיתוח על הים” בהרצליה פיתוח ממוקם בסמוך למרינה ולחופים של הרצליה פיתוח. הפרויקט נבנה כמתחם מגורים יוקרתי סגור לכלי רכב וקרוב לאזורי קניות, מתחמי הבילוי והמלונות של הרצליה.
על תכנון ועיצוב הלובי הראשי והלוביים הקומתיים בפרויקט, מספרת האדריכלית דנה אוברזון “קיבלנו פרויקט עם תכנית לובאים מורכבת ומערכת מבואות סבוכה שנב עה מצרכי נגישות והג”א וכן הגבלות קונסטרוקטיביות. האתגר עבורנו היה ליצור תכנית ‘שקטה’, על זמנית בעיצוב מוקפד ורגוע”.
ההשראה בבחירת החומרים הגיעה מהתבוננות בסביבה החולית והסמיכות למרינה ולים. גווני החול הבהירים באבן הטרוורטין ובחיפויי הקירות מזכירים דיונות חול ים אינסופיות. אזור הבריכה מחופה פנלים מעץ אדמדם מזכירים שפה של יאכטות במרינה שמשתקפות על מים ירקרקים. הבריכה חופתה פסיפס בגווני ירוק וטורקיז ומייצרת מראה בוטיקי שמבדיל עצמו מניראות של בריכות ציבוריות תכולות בדרך כלל.
הכניסה לבניין אל חלל הלובי כשדלפק הקבלה תוכנן בהתאמה אישית ומשלב מתכות, ברזל מוחלד ופליז כשרקע דלפק הקבלה הוא פטיו ירוק ומואר. אזור הקבלה סמוך לאזור הבריכה וחדרי הכושר. “רעיון המשרבייה עלה כשהבנו את הצורך בהפרדה וחיבור בו זמנית בין אזור הכניסה והקבלה לאזור הבריכה” מספרת אוברזון, “המשרבייה המסורתית התפתחה בכדי ליצור הבדלה בין הפנים לחוץ באופן שיאפשר כניסת אוויר ואור ללא פגיעה בפרטיות. תיכננו משרבייה בפרשנות עכשווית שמייצרת מסך מפריד שיוצר תחושת אינטימיות ולא תחושת “קאנטרי”. אותה משרביה שמפרידה ומסתירה, מייצרת גם חיבור בשפה העיצובית של הלובי כולו”.
שביל בגאומטרית פישבון נפרש לאורכו ורוחבו של הלובי, עשוי אבן טרוורטין שנכנס אל חלל הכניסה ומקבל ביטוי בעיצוב דלפק הקבלה. אותה הגאומטריה ממשיכה במשרביות הפליז ובחיפויי הקיר. “בחרנו בגיאומטרית פישבון שיש בה תחכום והרבה שיק. גיאומטריה שמתייחסת לחיבור בין הרבה פרטים שיוצרים יחד דפוס שלם ונקי”. השפה ההומוגנית ממשיכה בלובי המעליות תוך שימוש בפליז מוברש וכן, בלובאים הקומתיים שחופו אריחי גרניט פורצלן מדוקקים בגווני אדמה חולית בהירה. התוצאה היא חלל שקט, אך עם זאת עוצמתי. חלל סולידי השומר על פרופורציות תוך הוספת פלטת חומרים ייחודית ואלגנטית שעומדת במבחן הזמן.

עיצוב ותכנון פנים: דנה אוברזון • עודד לויתן
אדריכלות: רני זיס
צילום: עודד סמדר

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
בית קפה דו מימדי צבעוני ראשון
עיצוב פנים
בית קפה דו מימדי צבעוני ראשון
                           
בית הקפה הפיוטי Café Party שעיצבו Goodd, אדינבורו
עיצוב פנים
בית הקפה הפיוטי Café Party שעיצבו Goodd, אדינבורו
                       
פגמים איכותיים / מעצב הפנים ניצן הורוביץ
עיצוב פנים
פגמים איכותיים / מעצב הפנים ניצן הורוביץ
העיצוב התעשייתי יכול לייצר מגוון רחב של תתי סגנונות. עושה רושם שכולם משלבים בדרך

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*