דירתם של בני הזוג בשנות ה-40 לחייהם, שניהם עוסקים בתחום הטכנולוגיה, ממוקמת בבניין לא חדש אך מטופח באחת מערי השרון. שטחה 120 מ"ר, במקור 4 חדרים ועתה, 3.5. השניים הם אנשי עולם הגדול - מבינים ומעריכים אמנות, מוזיקה וקולינריה. מטרת העל שהנחתה את המתכננים לאורך התהליך הייתה להתנתק מהנראות השבלונית האורבנית השגרתית וליצור מרחב קוסמופוליטי, חוויתי שמפעיל את כל החושים.

הדירה עברה מהפך של ממש. מתווה החללים השתנה והחולפו בה כל המערכות והאלמנטים בלי יוצא מן הכלל. במקור היתה דירת 4 חדרים את אחד מהם פתחנו לטובת יצירת MULTI-ROOM שמשלב בין סביבת עבודה, מוזיקה, מולטימדיה, קריאה ולמעשה כל פעילות אפשרית בשלל סיטואציות ותרחישים.
פתחנו את כל החלל הציבורי על מנת ליצור תחושת מרחב. מדובר בדירה לא קונבנציונלית מבחינת הקונספט. בעליה ביקשו לחרוג מגבולות הנורמטיבים ולהגדיר את משמעות הבית מחדש. כל אחד מהחללים מייצר חוויה ומכל פינה ניתן לחוש ולחוות וויבים שונים. אחת הדרכים לעשות זאת היתה להשתמש בחומרים טקסטוראלים בתצורתם הגולמית- העץ הגס, תקרת הבטון החשופה ואלמנטים נוספים שמצליחים יחד ליצור באלנס בחלל הפתוח.

 

 

 

 

 

את התוצר הסופי ניתן להקביל למנה עשירה, מסקרנת ומרובת פרודוקטים כזאת שלא תמיד הסועד יודע במה להתמקד. החוויה הכללית מהממת, חושנית ורב חושית: התחושה הווקאלית משתנה, האור נופל באור שונה בכל חלל וזווית, החומרים מסקרנים ולכן הספייס מאוד חוויתי וחריג בנוף.
עם הכניסה נחשפים לחלל שמצד אחד פתוח ומצד שני נגלה בשלבים. יצרנו מעין מבואה דמיונית שמוגדרת על ידי ארון אחסון עם חזית מראתית שמאפשרת לירוק שבחוץ ולאור הטבעי להראות מכל פינה וזווית בחלל הציבורי. לאורכה ולרוחבה של התקרה עוברת צנרת חשופה ומערכות גלויות לעין מתוך הרצון ליצור נראות חשופה, טבעית, נונשלנטית שאינה מתאמצת.

 

 

 

 

לב המרחב הציבורי הוא המטבח. השניים חובבי קולינריה ומרבים לארח. במרכז החלל אי גדול של מעל ל-4.5 מטר. החזיתות שחורות ואליהן נלווים טקסטורות וחומרים שמוסיפים מאוד לאופיו. קולט האדים הוא piece בפני עצמו. בעלי הבית הוא חובב קפה מושבע לכן הגדרנו איזור מיוחד המשמש כפינת קפה משודרגת. האתנחתא בינה לבין יתרת המטבח עשתה חסד עם המטבח הארוך והפרופורציות בו מאוזנות יותר.
מול המטבח ניצב הסלון שמייצג היטב את הנרטיב של הדירה ומציג חיבור בין חומרים אותם נראה ביישום שונה בחלקים אחרים בבית. כך לדוגמה חיפוי הקיר בסלון חוזר גם באמבטיה אבל בנראות שונה שמייצרת חוויה וסיטואציה שונה. גם כאן שולבו חומרים בנראות הכי אותנטית וחשופה נטולת מריחות או בלופים. הספה והכורסאות מעור, השולחנות מנירוסטה, ריצפת פרקט הפישבון מעץ אלון מיושן במידות גדולות מהרגיל שיוצרות מראה בעל פרופורציות שונות.

 

 

 

 

ה-MULTI-ROOM הרב תכליתי מהווה נקודת היבור בין האיזור הפרטי לציבורי ויכול לשרת היטב את שני האגפים. מערכת ריהוט מפורניר אלון בשילוב ברזל משותפת לחדר ולחלל הציבורי מחיצת הזכוכית חותכת אותו באמצע ומגדירה את הפונקציות השונות. כלפי חוץ משמש הארון כארון שירות. מחיצת הזכוכית הצלולה מייצרת אטימה אקוסטית מעולה, מייצרת תחושה אינטימית, אף אחד לא יכול לגעת במי ששוה בחדר והוא מצידו יכול לגעת בכולם.
באיזור הפרטי חדר עבודה נוסף וחדר שינה ובו ארונות זכוכית שחורה שיוצרת תחושת הכפלה של שטחו. בהמשכו קיר זכוכית החוצץ בינו לבין חדר הרחצה. הכל פתוח וחשוף, קונספט נכון ומדויק לזוג שמתנהל במערכת זוגית קשובה ומכבדת. הפרקט חודר פנימה גם אליו פרט לאיזור הרחצה עצמו שרוצף וחופה באריחי גרניט אקסטה לארג’ (1.6/3.2 מ’) דמויי בטון.

תכנון ועיצוב: ניצן הורוביץ
צילום: עודד סמדר

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
פתרונות אחסון עם פרקטיקה ועיצוב
עיצוב פנים
פתרונות אחסון עם פרקטיקה ועיצוב
  בעידן של שפע, הקשר בין הדברים להם אנחנו באמת זקוקים לבין התכולה בפועל
בית רומנטי בשרון / אדריכל בועז שניר
עיצוב פנים
בית רומנטי בשרון / אדריכל בועז שניר
  ברוכים הבאים לבית שנבנה בשנות ה-80 של המאה הקודמת, נרכש על ידי זוג
מרכז כנסים בהשראת צעיף כלה בחתונתה, סין
עיצוב פנים
מרכז כנסים בהשראת צעיף כלה בחתונתה, סין
  מעטפת המעוצבת כצעיף, מספקת מרחב פרטיות ומפרידה בין פעילויות האירוע לרקע הרועש של

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*