רבים מבעלי הוילות באיזור המרכז, בוחרים להעתיק את מגוריהם לתל-אביב האורבנית והתוססת, בה מרכזי הפנאי והתרבות פרוסים קרוב אליהם. לצד היתרונות הרבים, עליהם להסתגל למרחב מגורים מצומצם ביחס לזה אליו התרגלו, אך תכנון מושכל ונכון יכול בהחלט להפוך את המרחב אלגנטי ומהוקצע, שבד בבד נותר פרקטי, עם שפע של מקומות אחסנה.

 

אחרי שנים של מגורים בבית פרטי ומרווח, בחרו בני הזוג, שילדיהם כבר פרחו מהקן, לעבור להתגורר באחד מפרויקטי המגורים הנחשקים בתל-אביב. המעבר מבית רחב ידיים לדירה אורבנית ששטחה כ-120 מ”ר, הוביל ללא מעט אתגרים ובפרט בכל הקשור לנושא האחסון. הנוף האורבני וחוף הים וכן שפע של פתרונות תכנון יצירתיים, הובילו ליצירת מרחב מגורים פרקטי, מסוגנן וחוויתי.

 

 

את התוואי המקורי הפנימי של דירת 120 המ”ר אותה רכשו בני הזוג בחרה דורית סלע, בעלת משרד לאדריכלות ועיצוב פנים, לשנות על מנת ליצור עבורם מרחב שיענה על צרכיהם, יוותר מואר ואוורירי ויפנה ברובו אל עבר הנוף המרהיב הנגלה ממערב. בתכנון החדש כוללת הדירה חלל מגורים ובו סלון, מטבח ופינת אוכל המותאמים במיוחד לזוג שאוהב מאוד לבשל ולארח וכן מרפסת אינטימית ששטחה נוצל היטב ובה מספר פינות ישיבה שונות.

 

 

רהיט קונזולי אלגנטי עשוי ברזל מגדיר את איזור הכניסה לדירה ממנה נפרס המטבח שמוביל לפינת האוכל ולסלון שנגלה ככל שמתקדמים לפנים החלל. מראה המטבח נקי, מוקפד ומהוקצע- הכיור והכיריים נסתרים מבעד לציר הארונות הגבוהים שחזיתותיו נצבעו בגוון אפור בהיר להן ידיות הנירוסטה הורטיקליות שהותקנו במקצב קבוע המשוות תחושת עומק וגובה בחלל. חזיתות רהיט המטבח הנמוך נצבעו צביעה מיוחדת בגוון וטכניקה המשווים להן מראה מתכתי. מראות שהותקנו על גבי קירות הפונים לאיזור הסלון ופינת האוכל, מבעדם נסתרים ארון שירות וארון החשמל, משקפות את הנוף גם בחלל הפנימי ומכניסות עומק נוסף. רצפת אבן הטרוונטין האפרפרה לוטשה על מנת ליצור מראה אחיד ומתמשך.

 

 

קירות שירותי האורחים הממוקמים בסמוך חופו באריחי גרניט פורצלן דמויי שיש נרו מרקווינה שנחתכו ביחידות גדולות שמקנות מראה קלאסי וניטרלי נטול חיבורים.
פינת האוכל שומרת על האסתטיקה הנקיה והמעודנת. פלטת עץ האגוז העליונה מוסיפה חמימות ומימד טקסטורלי טבעי. מוטיב העץ חוזר כהד גם בספריית ברזל שחורה ואוורירית הניצבת בסלון עבורה תוכננו שני תאים סגורים מחופים חזית עץ המיועדים לאחסון, מולם בולטת קומפוזיציה א-סימטרית שמוסיפה עניין ומאפשרת להציג לראווה מבחר יצירות אמנות האהובות על השניים.

 

 

על מנת ליצור העמדת ריהוט בסלון שתאפשר תצפית אופטימלית לנוף, נבחרה עבור הסלון טלוויזיית THE FRAME של המותג Samsung המוצבת על מעין כן ציור ומשמשת כפריט אומנותי במצב כבוי כך שאינה חושפת את הנוף ונראית כמו תמונה לכל דבר. מעל שטיח המשי שולבו ספה מרופדת בד נעים ומפנק, שולחן וכורסה בסגנון רטרו.

 

 

מיקום מערכת המיזוג הביתית מעל חדר הרחצה שלבני הזוג איפשרה להותיר את החלל הציבורי גבוה ואוורירי. סלוט מדוקק ואלגנטי חוצה שתי פאות של קיר המפגש בין הסלון והמטבח. מבעד להנמכה מינימלית הותקנה תאורה מנימליסטית נסתרת שנראית כפסים ארכיטקטונים שמשתלבים היטב בתפיסת עיצוב החלל.

 

 

בסוויטת השינה של בני הזוג, שאינה גדולה מבחינת מטראז’, נעשה שימוש בפתרונות יצירתיים על מנת לאכלס את כל הפונקציות הדרושות ובד בבד לשוות לה מראה מרווח ככל הניתן. כך למשל ציר הארונות הממוקמים מימין לכניסה שחופה מראה מעושנת אפורה שיוצרת הכפלה וגורמת לחלל להראות גדול מכפי שהוא. אלמנט דומה, הפעם בדמותה של זכוכית בהירה, הותקן על דלת הכניסה ויוצר את אותו אפקט.

 

 

 

דלת הכניסה לחדר הרחצה של השניים גם היא שקופה ודרכה נגלה המקלחון הגדול והמרווח. על מנת לשמר תחושת אינטימיות נבחרה עבורו זכוכית שבלחיצת כפתור נעישת חלבית ואטומה. מבעדה ממוקמת גם האסלה שנפרדת מאמבטיית ה-FREE STANDING המותקנת בסמוך. על מנת להותיר את איזור האסלה בעת הרחצה במקלחון יצרה סלע פרט שמאפשר לקפל את הזכוכית ולהותיר את האסלה אטומה.
המקלחון והאסלה יושבים על אגנית קוריאן, החומר ממנו עשוי גם כיור השוקת הארוך. חיפוי הקיר דמויי אבן אוניקס עשויים אריחי גרניט פורצלן גדולים במיוחד (1.5/3 מ’) שנראים כפלטות אבן טבעים מרשימה במיוחד. צבעוניותם שוברת את המסה המונוכרומטית בחלל ומוסיפה עומק והשתקפות.

תכנון ועיצוב: דורית סלע בעלת משרד לאדריכלות ועיצוב פנים
צילום: עודד סמדר

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
הקיר העיוור הפך לקונספט העיצובי של הבית
עיצוב פנים
הקיר העיוור הפך לקונספט העיצובי של הבית
בני הזוג רכשו את הקרקע. כאמור, השטח מאוד צר והם פיקפקו ביכולת אפשרות של
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
עיצוב פנים
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
הכיתות מוארות באור השמש החולף, מטיל צללים למרחבי הלמידה. כל קומה מארחת שלוש כיתות,
חנות התכשיטים Fortune Farm Store מטרקוטה, באחמדאבאד / של museLAB 
עיצוב פנים
חנות התכשיטים Fortune Farm Store מטרקוטה, באחמדאבאד / של museLAB 
                           

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*