את הדירה, שממוקמת באחד מפרויקטי היוקרה האייקונים בצפון תל-אביב, רכשו בני הזוג אחרי מספר שנים במהלכן עמדה ריקה. הודות לתכנון מדויק, שמגדיר בצורה שונה ומרעננת בין הפרטי לציבורי ומשלב בין מוטיבים גיאומטריים ישרים לסילואטות מעוגלות ומעוקלות, הצליחה האדריכלית דורית סלע לייצר עבורם חווית מגורים.

דירות עם תצפית פנורמית ובמרחק הליכה מחוף הים נחשבות למצרך נדיר באזור תל-אביב. הדירה, ששטחה כ-200 מ”ר ושייכת עתה לזוג בשנות ה-40 להם שלושה ילדים, נהנית ממשאב זה ומהרבה יותר. אחרי מספר שנים במהלכן עמדה ריקה במצב שלד, רכשו אותה בני הזוג מהבעלים שרכש אותה כדירה להשקעה והתפנו לתכנן עבור משפחת דירה שמותאמת לטעמם ולצרכים.
הם פנו לדורית סלע, בעלת משרד לאדריכלות ועיצוב פנים שמתמחה בתכנון ועיצוב דירות יוקרה ובתים פרטיים. הקשר בינה לבין המשפחה הוא רב שנים וזהו הבית החמישי שהיא מתכננת עבורם. ולדבריה מדובר בלקוחות שהפכו כבר מזמן למשפחה.

 

 

 

“הדירה עברה שינוי פרוגרמתי מרחיק לכת וממשי במטרה לייצר זרימה אופטימלית, מפתח כמה שיותר רחב לכיוון הים והגדרה טובה בין הציבורי לפרטי” מסבירה סלע. “לטובת העניין נקטנו בהליך לא שיגרתי במסגרתו שינינו את מיקום דלת הכניסה בכפוף לאישורים של כל הגורמים הנדרשים. קירות הבטון נוסרו, דלת הכניסה זזה וכתוצאה מכך החלל המרכזי נפתח. תכננתי הפרדה מיטבית והרמטית בין הציבורי לפרטי בעזרת קיר אדריכלי שמהווה קיר כוח עשוי פרופילים מעץ טיק ולוחות מתכת. מבעד לקיר שמחולקת לשדות, חלקן למעשה דלתות הזזה, מסתתר פרוזדור שמוביל לחדרי השינה של בני הזוכ והילדים. דלת נוספת מובילה לשירותי אורחים ואחרת היא חזית ארון איחסון ומעילים”.

 

 

על מנת לשבור את המסה הישרה בחרה סלע לשלב פירטים מעוקלים ומעוגלים שמרככים את החלל, כך למשל הכיסאות בפינת האוכל והספה בסלון וה- Bubble Sofa שממוקמת בפינת המשפחה. זאת ועוד היא בחרה לשלב בין צבעוניות מונוכרומטית לאלמנטים חמים ובין מרקמים שיחד מעשירים את החלל ומוסיפים בו שכבות ורבדים. כך למשל אל מול המטבח הישר, שתוכנן ועוצב בקווים אולטרה- מודרניים חדים ונקיים וחופה בפורמייקת ננו עמידה בשני צבעים, בולטת ספת העור שרופדה עור טבעי בגוון חום עמוק ועשיר.
המרפסת שצופה לנוף הפראי של חופי הים כמעט בעין מפריע משמשת את בני המשפחה (איך לא) באופן תדיר. סלע בחרה לשלב בה צבעים וגוונים בהירים ורכים שנותנים מקום של כבוד לנוף. על מנת לייצר הפרדה אופטימלית בין הדירה לשכנים בחרה להחליף את קיר הזכוכית הקיים שבמרפסת בקונסטרוקציה ברזל על גבה נשתל קיר ירוק מטופח ומרשים.

 

 

 

החלל הפרטי תוכנן כך שכל אחד מבני הבית זוכה לאינטימיות ומרחב מחיה משלו. במסדרון תכננה עבורם סלע פינת טלווזיה מינימליסטית שבמרכזה ספת הבאבל העמוקה, המפנקת והאייקונית אותה עיצב המעצב הסרבי-צרפתי סשה לקיק, מרופדת בד ג’רזי תלת ממדי. על הקיר נתלה מסך טלוויזיה מדוקק שכמעט ונטמע בו ומאפשר מעבר נקי.
סוויטת השינה של בני הזוג גדולה ומוארת ותוכננה בקפידה על מנת לנצל בצורה המיטבית את החלל. שטחה למעלה מ-30 מ”ר ובמרכזה מיטת FREE STANDING מרשימה, מנותקת מהקיר על מנת להרוויח מקום אחסון נוסף. ארון הבגדים נסתר מבעד לדלתות זכוכית בלשית שעם הדלקת האורות נעשות שקופות כמעט לחלוטין. בחדר הרחצה של בני הזוג שילבה סלע בין ריצוף אבן לפרקט שנפרסו באלכסון על מנת לייצר פרספקטיבה של גודל ולהרחיב באופן רעיוני את שטח הפרוזדור. עבור חדר הרחצה בחרה בחומרים נקיים ומינימליסטים כמו קוריאן המשמש לאדנית המקלחון ולמשטח הכיור ומראה מעושנת שמחפה את מגירות הארון.

תכנון ועיצוב: דורית סלע
מיקום: צפון תל-אביב
שטח: 200 מ”ר
צילום: אורי אקרמן

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
האסיינדה בהודו / MuseLAB
עיצוב פנים
האסיינדה בהודו / MuseLAB
  בית Hacienda הוא מחווה למורשת הארכיטקטונית העשירה של ספרד ומקסיקו, שעוצב בהתאמה לאקלים
מרכז הבריאות Zariquiey Foyer / בתכנון MIAS Architects
עיצוב פנים
מרכז הבריאות Zariquiey Foyer / בתכנון MIAS Architects
                    ARENYS DE MUNT, SPAIN
ינון בן דוד משלב את הטבע בבתים שהוא מתכנן
עיצוב פנים
ינון בן דוד משלב את הטבע בבתים שהוא מתכנן
כמי שנולד וחי ברמת הגולן, בן דוד חווה את הטבע מדי יום: “הטבע מבחינתי

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*