היא לא דומה לאף אחת אחרת: כשבני הזוג רכשו את הדירה המטרה הייתה ברורה - ליצור מרחב מגורים קונספטואלי ושונה. האדריכלית טלי זרחיה פרומוביץ, שאמונה על תכנון ועיצוב הדירה מספרת כי כבר מההתחלה היה לה ברור 'לאן נושבת הרוח', אך אל מול הרצון יש מציאות: מדובר בדירה בפאתי תל אביב שגודלה אומנם ממוצע אך הפוטנציאל הטמון בה היה מלכתחילה גדול.

זוהי דירת דופלקס בבניין ישן, בן הדור שקדם ל’דירות הקבלן’ שאנו מכירים כיום. שטחה הוא כ-150 מ”ר, כולל גג: “דירת הגג הזאת היא פנינה של ממש. יהלום שהיה צריך ליטוש קל ולא מעבר” משחזרת זרחיה פרומוביץ. “אני ובעלי הדירה ביקשנו ליצור בית שלא ידמה לבתים אחרים ועל כן בחרנו לשלב בין היתר מוטיבים אדריכליים כגון עבודות ברזל וחלונות בלגיים מבית Arteferro”

 

 

זרחיה פרומוביץ מספרת על הקווים שהנחו אותה בתכנון הבית: “פעלתי רבות על מנת למתוח את הגבול בין המצב הקיים למטרה הסופית. היות ומדובר בדירה שגודלה נתון, השקענו המון מאמצים למקסם כל מטר וליצור תחושה של חלל מרווח ורחב ידיים. הנכס חולק לשני מפלסים: קומה הראשונה ובה חדרי המגורים ובקומה השנייה בחרנו למקם את פינת האירוח, היות והגג שטוף שמש. בעלי הנכס לא מצאו לנכון להקדיש את הקומה לחדרי השינה מכיוון שבחיפזון של הבוקר אף אחד לא באמת עוצר להתפעל מהנוף”.

 

 

עם הכניסה לקומת המגורים פוגשים בדלת הכניסה לבית והדבר הראשון שנגלה מבעדה הוא גרם המדרגות. “גרם המדרגות עבר שיפוץ מקיף שכלל עבודות קונסטרוקציה, הסרת מעקה והחלפת המדרגות הקיימות למדרגות עץ, זאת על מנת למקסם את החלל וליצור מקסימום מרווח שיעניק תחושת תנועתית ופלואידיות במרחב, שהייתה כל כך חשובה לבעלי הנכס”

 

 

את התחושה המתבקשת השכילה האדריכלית ליצור עת החליטה להרוס את הקיר המקורי ולהחליפו בקיר חדש. “הקיר החדש יותר הולם את החלל מכיוון שהוא מסייע לנו להשיג את אותו open space ששיווינו ליצור בקומה הראשונה. הקיר החדש הוצב במרחק של כ- 90 ס”מ מהמדרגות לטובת מרווח נוסף שסייע לנו להגדיל את החללים בקומת הכניסה. כך הצלחנו לתמרן בין המרווחים השונים בקומה. לשבור קיר ולבנות קיר גבס במקומו הוא הליך קל בהרבה מהזזת גרם המדרגות”.

 

 

מימן לכניסה נבנתה קוביית ‘בטון אדריכלי’ המשמשת כקיר כח פונקציונלי. מונומנט זה משמשת גם כפתרון אחסון וכולל בתוכו את מסך הטלוויזיה ומכשירי המדיה בבית. מצידה השני של הקובייה חדר הארונות של מאסטר ההורים. עוד בקומה, סלון עבור הילדים. על אף שהוגדר שהסלון יהיה למעלה בני הזוג בחרו ליצור מיני סלון לילדים ובו מטבחון קטן וספת קטיפה מפנקת לרביצה למי שחשקה נפשו להתרווח בנחת.

 

 

אחד המוטיבים הדומיננטיים בחלל הסלון הוא חלון בלגי עשוי מתכת בגימור קו 0, מבית Arteferro: “בחרנו להשקיע בחלונות גבוהים בכדי שהחלל יהיה מואר ומזמין ככל הניתן. למרגלות החלון יצרנו פינת קטנה לקריאה”, מסבירה האדריכלית.

 

 

סוויטת ההורים עוצבה בגוונים כהים ודרמטיים בשילוב חומרים כדוגמת בטון ועץ אלון מבוקע. בחדר הרחצה בסוויטה של בני הזוג רצינו ליצור אווירה מאוד מאובזרת בסטנדרט יוקרתי. כך למשל בחרנו במקלחון שקוף ורחב. כל הברזל במקלחון ומסביבו גם הם מבית Arteferro. כמובן שלא מדובר בעוד מקלחון סטנדרטי. בין המקלחון לשירותים מפריד כיור העומד על ארון עץ שנבחר בקפידה על מנת ליצור מראה ייחודי ושונה”.

 

 

חדר הסלון המרכזי בקומה השנייה מאובזר במערכת ישיבה מבד קטיפה שחור עליו הונחו כריות צהובות. לצד הספה קיר עץ שחור ובו גומחה לאחסון מכשיר פטיפון ושולחן סלוני עשוי עץ עם רגלי ברזל בגוון שחור. השולחן הוא פרי יצירתו של נגר מקצועי- עשוי עץ מלא בשילוב רגליים עדינות מברזל מבית Arteferro.

 

 

“גולת הכותרת של הבית היא הגג לכן המטבח כולו עטוף בחלונות בלגים”, מסבירה האדריכלית. “בחרנו לתכנן מטבח ובו משטח אחד מקצה לקצה על מנת ליצר מראה מתמשך ובו BAY WINDOW עליו עמלו מומחי Arteferro”.

 

 

“בתכנון הגג חשוב היה לנו להמשיך במגמת ה- open spaceבדומה לשאר המפלסים. החלונות הבלגים מהווים מעין מסך פתוח כלפי חוץ וגם הפרגולה מייצרת אפקט המשכיות בין החוץ לחלל המעוצב. הריצוף של הבית ממשיך גם הוא וזולג למתחם הגג. ניתן לראות בברור שבחרנו לטשטש גבולות בין הפנים לחוץ. בצורה זו המרחב נראה פתוח ואחיד. כך הצלחנו ליצור תחושה של גג גדול ורחב, למרות שבפועל מדובר בגג קטן יחסית”.

תכנון ועיצוב: אדר’ טלי זרחיה פרומוביץ
גודל הדירה 150 מ”ר כולל הגג.
הדיירים: זוג ושלושת ילדיהם
חלונות בלגיים: Arteferro
צילום: עידו עדן

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
בית הקפה Uncloud Coffee / בתכנון Unknown Surface Studio
עיצוב פנים
בית הקפה Uncloud Coffee / בתכנון Unknown Surface Studio
  צורת הבניין מהדהדת את האורות המהפנטים של הזוהר הצפוני, כאשר המבנה מתפתל בחן
בית בהוד השרון / אדריכל רון שפיגל
עיצוב פנים
בית בהוד השרון / אדריכל רון שפיגל
  בני הזוג, תושבי העיר, רכשו מגרש פינתי באחד מרחובותיה המבוקשים, הגובל בצידו האחד
מרחצאות בארוק ואדוות רוקוקו: בריכות ציבוריות בארמונות היסטוריים (AI)
עיצוב פנים
מרחצאות בארוק ואדוות רוקוקו: בריכות ציבוריות בארמונות היסטוריים (AI)
                         

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*