דירת הדופלקס החדשה אותה תכנן ועיצב ניצן הורוביץ עבור משפחה להם ילד בוגר (שזכה בה לקומה משלו) היא טומנת בחובה שילובים יוצאי דופן בין חומרים טבעיים בתצורתם הגולמית לפרטים ואלמנטים אולטרה מודרניים מהוקצעים ונקיים שמשלימים האחד את השני ותורמים לנראות יוצאת דופן וייחודית. הצצה למרחב מחייה חוויתי, עתיר ניגודים שמתקיימים יחדיו בהרמוניה מושלמת ובחלוקת חללים מתוחכמת שמגלמת בכל חלקי הבית את שילובי החומרים המפתיעים.

 

הדופלקס החדש נרכש על ידי בני המשפחה בסמוך לאכלוס הבניין ומיד לאחריו החל תהליך השיפוץ המורכב. שטחו העיקרי כ-250 מ”ר הפרוסים על פני שתי קומות וקומפלקס בן 7 חדרים הוא הפך בתכנון החדש למרחב פתוח, מואר ואוורירי בן 4 חדרים בלבד. שטחה של קומת הכניסה המרווחת כ-160 מ”ר. היא כוללת סלון גדול במיוחד שמחולק לאזור טלוויזיה ואזור קריאה, מטבח מאובזר הכולל מזווה נסתר, ממ”ד שהוסב לחדר כושר, חדר אורחים, חדר רחצה וכן מאסטר שינה בשטח של כ-60 מ”ר. הקומה העליונה, ששטחה העיקרי הוא כ-60 מ”ר היא הממלכה של הבן, בשנות ה-20 לחייו שנהנה מ-OPEN SPEACE ובו אזור שינה, רחצה, אירוח ולימודים. בנוסף, ממתינה לו מרפסת פרטית בגודל של כ-60 מ”ר נוספים הצופה מערבה לכיוון הים.

 

 

“בני המשפחה הם בעלי טעם משובח, מאוד מכווני מטרה וידעו מראש מה הם רוצים”, כך לדברי ניצן הורביץ שאמון על תכנון ועיצוב הדירה. “הם שאפו ליצור סביבת מגורים שמזכירה בוויבים שלה עיירת סקי אירופאית. בעלת הדירה היא חובבת טבע מושבעת וחשוב היה לה לשלב אלמנטים טבעיים בתצורתם הגולמית. כבר בתחילת התהליך ניהלנו שיח משותף על שילוב של אבן טבעית. הם שלחו לי תמונות השראה מדהימות שהיוו השראה לאופן ולמינונים בהם שזרנו את אבן הבזלת, שיובאה ממחצה ביוון, באופנים מגוונים וברבות מהפונקציות בשתי הקומות. בסופו של התהליך אני מוצא שהצלחנו בבחירת האבן ובמינונים בהם שילבנו אותה ברחבי הדירה. בפועל נוצרו טקסטורות ושילובים לא שגרתיים שמתקיימים יחד בהרמוניה. אנחנו פוגשים את האבן בכל מיני סיטואציות ברחבי הבית והיא זאת שמספרת את הסיפור. ככלל, פלטת החומרים כאן היא מינימליסטית- ומתבססת על האבן ופרקט עץ טבעי שעבר עיבוד גס מהרגיל בהתזת חול. המראה של שניהם הוא אותנטי וגולמי והם עובדים נפלא עם המעטפת הנקייה והמינימליסטית. הרעיון היה ליצור מפגש עם החומרים האלה כל הזמן ובכל פינה. חומרים עם המון נוכחות שפוגשים חומרים נקיים וניתוקים שלקוחים מהסגנון המודרני”.

 

+

“בכניסה אנחנו נחשפים לשני דברים עיקריים, לקיר העוצמתי והדומיננטי שאורכו כ-9 מ”ר וחופה כולה באבן ולוויטרינה הגדולה שפונה צפונה ומכניסה לחלל הציבורי המון אור אך לא קרני שמש ישירות ויש בכך יתרון אדיר”, מסביר הורוביץ. “קיר הכניסה, מחבר בין אזור הטלוויזיה שם שילבנו ספה ענקית עמוקה ומפנקת באורך של 4 מטר שרופדה בטקסטיל קטיפתי, לבין המטבח הפרללי הכולל חזית גבוה שחופתה פורמייקת ננו בגוון אפור גרפיט ומסתירה בתוכה את מוצרי החשמל, שפע של מקומות אחסון וכניסה למזווה. האי חופה באבן אוניקס פראית שבהווייתה היא מאוד דומיננטית ומלאת נוכחות אך משתלבת היטב אל מול הצבעוניות והטקסטורות של פרקט העץ והאבן.

 

 

בהמשך לפינת הטלוויזיה, ומול הסלון, ממוקמת פינת קריאה ובה שזלונג קפיטונז’ מרופד צמר ושולחן הנחה מחופה אוניקס בדומה למטבח. קיר האבן כולל קמין ובהמשכו דלת נסתרת המובילה לממ”ד המשמש כחדר כושר מאובזר.

 

 

מהעבר השני מסדרון שמוביל למאסטר השינה מואר ורחב ידיים. שטחו כ-55 מ”ר והוא מאגד את שטחם של שני חדרי שינה, חדר רחצה וחדר משפחה שהציע הקבלן בתכנון המקורי. “הצלחנו ליצור חלל פתוח ואוורירי בו כל אחת מהפונקציות זוכה לטיפול מהודק. חדר הארונות רחב ידיים וכולל רהיט אלגנטי בצורה ח’. חדר הרחצה גדול במיוחד וכולל אמבטיית FREE STANDING וכיור אובליים שמרככים את הקווים הישרים, מקלחון, ומראה מעושנת floor to ceiling שמוסיפה השתקפויות ועניין. הקירות חופו בגרניט פורצלן דמוי ברזל אזור השינה חולק גם הוא לשניים- אזור זינה ואזור מנוחה לצד קיר הקמין”, מסביר המעצב.

 

 

גרם המדרגות, שמוביל לקומת המגורים של הבן, שונה גם הוא. הורוביץ בחר לבטל את הקירות שעטפו אותו ובמקומם יצר מעקה זכוכית גיאומטרי ונקי בגוון אפור. המדרגות חופו בעץ. החלל הגדול תוכנן גם הוא בקונספט פתוח איך הפונקציות מוגדרות בו היטב. “החומרים איתם השתמשנו בקומה הראשית ממשיכים גם בקומה הזאת. החומרים אינטנסיביים ודינמיים ומשתלבים היטב ביחידה של בחור צעיר. את הצבעוניות המשכנו והעצמנו על ידי שימוש בנגרויות בגוון אפור ובטקסטורות שעובדות טוב מול עם אלה של החומרים הטבעיים”, כך לדברי המעצב.
על מנת לעגן את איזור השינה ולחצוץ בינו לבין חדר הרחצה יצר הורוביץ רהיט דו תכליתי המאגד בתוכו מקומות אחסון רבים ואת יחידת האודיו וידאו. הוא חופה פורמייקה איכותית בגוון אפור שמתכתבת עם קירות האבן והקונספט הטבעי. בדומה לחדר הרחצה במאסטר שבקומה התחתונה בחר הורוביץ לחפות גם את זה שביחידה של הבן בגרניט פורצלן דמוי בזלת. עבור ארון האמבט בחר באבן גרניט טבעית וחזית פורמייקה אותם שילב בקומפוזיציה מיוחדת ונראה שהם עוטפים ונבלעים האחד בתוך השני.

תכנון ועיצוב: ניצן הורוביץ
צילום: עודד סמדר
קבלן מבצע: HBS- שי סיני ויחיאל ביטון
דופלקס פנטהאוז: כ-250 מ”ר
מיקום: אחת מערי המרכז

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
פתרונות אחסון עם פרקטיקה ועיצוב
עיצוב פנים
פתרונות אחסון עם פרקטיקה ועיצוב
  בעידן של שפע, הקשר בין הדברים להם אנחנו באמת זקוקים לבין התכולה בפועל
בית רומנטי בשרון / אדריכל בועז שניר
עיצוב פנים
בית רומנטי בשרון / אדריכל בועז שניר
  ברוכים הבאים לבית שנבנה בשנות ה-80 של המאה הקודמת, נרכש על ידי זוג
מרכז כנסים בהשראת צעיף כלה בחתונתה, סין
עיצוב פנים
מרכז כנסים בהשראת צעיף כלה בחתונתה, סין
  מעטפת המעוצבת כצעיף, מספקת מרחב פרטיות ומפרידה בין פעילויות האירוע לרקע הרועש של

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*