דירת נופש קטנה בגוש דן, היא דירת החלומות לבני זוג, בגילאי ה 50 שמרבים לבלות בדירה בסופי שבוע, חופשים וחגים. היא בת כ-45 מ"ר, 2 חדרים – סלון וחדר שינה. 

זהו הפרויקט השני אותו מתכננות שרה ונירית פרנקל לבני הזוג ולכן הם נתנו להן יד חופשית בעיצוב הפנינה האורבנית. הדירה בעלת סגנון בוהו שיק, משקפת סגנון חיים קליל ונטול דאגות. היא משלבת אלמנטים רומנטיים, נוסטלגיים, ומתובלת באמירה אישית של בני הזוג. פרנקל בחרה בסגנון הבוהו שיק שמשקף שילוב הרמוני ואקלקטי, כאשר גוון הירוק, שאינו שגרתי, נבחר לדומיננטי בחלל ותורם לשיקייות שלו.

 

 

מאחר והדירה עצמה היא בעלת חלל מאוד מוגבל, הקו העיצובי בהיר, גם בקירות וגם בריהוט ותורם לתחושת הגודל והאווריריות בחלל. לצד זאת, היה חשוב שחלוקת הדירה תהיה נינוחה, ופונקציונאלית. לצורך מיקסום החלל הוחלט שהשירותים יהיו חלק מחדר הרחצה הראשית ופינת האוכל תהיה סביב אי המטבח.

 

 

למעשה נוצרו מספר החלטות שיוצרות תחושה של מרחב וגודל בדירת ה 45 מ”ר: המפתחים שקופים (לא לחלוטין) יוצרים אווריריות בחלל. המראה משמאל לכניסה גם היא תורמת לתחושת המרחב. התכנון המושכל, מסייע להגדלת תחושת המרחב. אין כאן ריהוט חכם ומתקפל. הריהוט הנבחר הינו CUSTOM MADE במימדים קטנים , אבל הם לא מורגשים, בשל העובדה שהם נטמעים באופן מושלם בחלל. כך למשל, נבחר שולחן סלוני קטן, פינת העבודה הסלונית בעלת פלטה פחות עמוקה, בחדר השינה נבחרו שולחנות צד קטנים. אין כאן ניצול גובה לאור העובדה שמדובר בדירה בעלת גובה סטנדרטי ועל מנת שלא להנמיך את התקרה, יחידות המיזוג מוטמעות בתוך הארונות.

 

 

 

 

החלוקה הפנימית של הדירה השתנתה. המטבח המקורי היה בחלל סגור. חדר הרחצה והשירותים היו שני חללים נפרדים שאינם מקושרים למרחב הציבורי והפרטי. במקור היה מזווה לא שמיש בהמשך למטבח. הדירה למעשה נפתחה עם חלל ציבורי נרחב, שכיום הוא הסלון והמטבח גם יחד. המזווה בוטל. חדר השינה כולל שתי כניסות, מהמטבח ומחלל הרחצה לרווחת בני הזוג.
החומרים הדומיננטיים בדירה הבוטיקית הם הפרקט שתורם לחמימות החלל. נבחר ברזל בלגי שמופיע בפתחים וגם במחיצה הפנימית שבין השירותים לחדר ההורים. מה שמספק מקסימום כניסה של אור טבעי לבית בשל מסגרת דקיקה ומיפתח מקסימאלי. “בחרנו לחלק קירות בחלל במסגרות דקור כדי לתת מאפיינים נוספים ונוסטלגיים לקיר, ולא להסתפק רק בשכבת צבע, מה שמוסיף לסגנון הבוהו שיק בחלל.
הטקסטיל המוביל הוא בגוון לבן ושחור. המטרה היתה לתת לטקסטיל הנייד (כמו כריות ושטיחים) ביטוי חזק יותר ודומיננטי בדירה, אולם למרות ריבוי הטקסטיל אין עומס בחלל. נעשו הרבה עבודות נגרות בהתאמה אישית, במטבח ובחדר שינה, כדי לייצר שפע פתרונות אחסון.

אדריכלות תכנון ועיצוב- שרה ונירית פרנקל
צלם איתי בנית

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
בית קפה דו מימדי צבעוני ראשון
עיצוב פנים
בית קפה דו מימדי צבעוני ראשון
                           
בית הקפה הפיוטי Café Party שעיצבו Goodd, אדינבורו
עיצוב פנים
בית הקפה הפיוטי Café Party שעיצבו Goodd, אדינבורו
                       
פגמים איכותיים / מעצב הפנים ניצן הורוביץ
עיצוב פנים
פגמים איכותיים / מעצב הפנים ניצן הורוביץ
העיצוב התעשייתי יכול לייצר מגוון רחב של תתי סגנונות. עושה רושם שכולם משלבים בדרך

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*