איך יוצרים הפרדה בין חלל אירוח לבין החלק הפרטי, בדירת פנטהאוז ענקית עם מעטפת זכוכית?

 

בקומה ה-48 במגדל במרכז ת”א, תוכננה דירת 400 מ”ר לארבע נפשות, עם שני חללים נפרדים, לאירוח ולמגורים, ששזור בהם אוסף אומנות מרשים.
לבני הזוג, הנוהגים לארח באופן תדיר, היה צורך, מצד אחד, בחלל אירוח מרווח ומצד שני, בחדרי מגורים הכוללים 2 סוויטות לכל אחד מהילדים, שיהיה ניתן לחבר ביניהם בעתיד ולהפכם לחדר אחד גדול. בנוסף, למשפחה אוסף אומנות גדול ומרשים שגם אותו היה צריך למקם בין החללים השונים, באיזון מדויק. כל זה בתוך דירה שעטופה ברובה בזכוכית ולה מעט מאוד קירות פנימיים.

 

 

השחקן הראשי בדירה הוא קיר חיפוי מעץ צבוע שחור. 25 מטרים המחורצים בעדינות ומייצרים תחושה של מסך הזולג מהתקרה לרצפה, בזכות פס התאורה ופסי האוורור ש”רצים” לאורכו. כל זה נפרס מהקצה האחד של הדירה, בו מתחיל שטח האירוח ומסתיים בפינת המשפחה.
בכניסה לפינת המשפחה, ואנכית אליה, שני משטחי זכוכית עם מסגרות אלומיניום לבנות היוצרים טריטוריות נפרדות עם קשר עין ביניהן והמשכיות טבעית והרמונית. במקביל לקיר החוצץ, ניצב אי נירוסטה באורך 6 מטרים שמתוכו מגיחים ראשי הלהבות והברז.
חלל האירוח עצמו, כולל שולחן אוכל מעץ עם כסאות ברזל קלים. בהמשכו סלון עם ספה, שתי כורסאות קלות ושולחנות עגולים קטנים. חלל האירוח משני צדדיו מסתיים בכוננויות ברזל פתוחות המשמשות להצגת חלק מהאוסף. כל היופי הזה, פונה למרפסת מערבית הנמצאת בתפר שבין ראשי המגדלים של תל אביב לקו הרקיע.
הפונקציונאליות של הקיר לא מתבטאת רק בהפרדה שהוא יוצר. סך חלקיו גדול ממנו. הוא משמש גם כרקע מושלם לתמונות האומנות התלויות עליו. אם לא די בזה, הדלתות הנפתחות והמתקפלות שלו, חושפות מטבח מנירוסטה מצויד ומאובזר היטב וכשהן סגורות, הלוק הכולל של חלל האירוח נשמר נקי למשעי.

 

 

הצצה אל מאחורי המסך השחור, מגלה “שטח סטרילי” לבן. צדו האחד הוא האחוריים הלבנים של המטבח, המשמשים חללי אחסון ואת כל הפונקציות “הרועשות” של המטבח וצדו האחר כוננית מתכת לבנה שמאחוריה גב מיטה ששייך לאחת הסוויטות ממנה יש גישה ישירה לחדר רחצה. בחדר גם מערכת אודיו עם וילונות האפלה שגולשים מהתקרה במסילות סמויות.
בהמשך, סוויטה נוספת עם חדר רחצה אישי גם לה, ממ”ד, חדר כושר, שירותי אורחים וחדרי שירות סוויטת ההורים, נמצאת בצד הנגדי של הדירה, מאחורי פינת המשפחה.

תכנון אדריכלי: רז מלמד
אחראית: רעות נחמיאס סבן
קבלן: איגור גרייפר
נגרות: אנדריי רוסנק
תאורה: יאיר דורם
ריהוט ומטבח: הביטאט
דלתות פנים: אינובייט
חשמל חכם ואודיו: אודיונט –אודיופרו
תכנון חשמל: יעקב לובצקי
תכנון אינסטלציה: איתן אלמסי
מיזוג אוויר: מיזוג פלוס
תקשורת ואבטחת מידע: אינגיני בע”מ
צלם: עמית גרון
סטיילינג לצילומים: האדריכלית עומר דנן

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
בית קפה דו מימדי צבעוני ראשון
עיצוב פנים
בית קפה דו מימדי צבעוני ראשון
                           
בית הקפה הפיוטי Café Party שעיצבו Goodd, אדינבורו
עיצוב פנים
בית הקפה הפיוטי Café Party שעיצבו Goodd, אדינבורו
                       
פגמים איכותיים / מעצב הפנים ניצן הורוביץ
עיצוב פנים
פגמים איכותיים / מעצב הפנים ניצן הורוביץ
העיצוב התעשייתי יכול לייצר מגוון רחב של תתי סגנונות. עושה רושם שכולם משלבים בדרך

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*