כל אחד חולם על בית ייחודי שנתפר במיוחד עבורו והנה מעצבת פנים שהצליחה להגשים זאת, דווקא בדירת קבלן.

זוג בונה משפחה, מגדל ילדים ועם חלוף השנים מגיע הרגע בו הגוזלים צריכים לעזוב את הקן; ועם השינוי, מגיע גם הרצון והצורך לשנות ולעצב מחדש. להתאים את הקן המשפחתי לתקופה החדשה הזאת. המעצבת, ענבל איילון, הגשימה את חלום הקן המחודש עבור זוג ששלושת ילדיהם אינם גרים איתם יותר. היא הפכה דירת קבלן סטנדרטית, אותה רכש הזוג, לקן אוהבים חמים ושליו. “דירות מהסוג הזה מהוות עבורי אתגר כמעצבת, כיוון שאין לי חופש תכנון מוחלט. יש מעטפת מאוד ברורה עם הכתבה של קירות פנים, מערכות מיזוג ומערכות כיבוי אש ואינסטלציה שלא ניתן לשנות או להזיז”, מסבירה איילון וממשיכה “השאיפה שלי הייתה להתאים ולדייק את תכנון הפנים ללקוחות המיוחדים שלי ולתת להם את התחושה שהדירה שלהם ייחודית ולא כמו כולן”.

 

 

בני הזוג אוהבים מאוד לבשל ולארח, ולכן החלל המרכזי עוצב כך שמצד אחד יהיה מאוד חם, משפחתי ומזמין, אך עם זאת מאוד פונקציונאלי ונוח. המעצבת בעדינותה המופלאה הפכה את דירת הקבלן הסטנדרטית בת החמישה חדרים לקן חמים ונעים. “המטרה הייתה לקחת את הבית ולמקסם אותו. בחרנו בעיצוב פונקציונאלי בעל קווים נקיים, מאוד מודרני, עם נגיעות חמות וייחודיות”, מספרת איילון.
“פלטת הצבעים שנבחרה עבור הבית מורכבת מצבעים מונוכרומטיים, אני קוראת להם צבעי סתיו חמימים, בגוונים של עץ כהה, בז’, חאקי, בשילוב עם חומים, כתומים, ורודים, היא ממשיכה.

 

 

 

 

 

כבר מהכניסה לבית אפשר לראות איך הסטנדרטיות הופכת ליתרון עיצובי עם הפיכת הקיר המשותף לבית השכן לקיר ייחודי ומרשים. הקיר, שאורכו 12 מטרים, עוצב כך שיהיה גם פונקציונאלי עם מקום אחסון וגם חלק בלתי נפרד מהקו העיצובי. לחלקו הראשון של הקיר הקרוב אל דלת הכניסה, הותאם ארון שירות בנגרות אישית בעל שלוש דלתות מהרצפה ועד התקרה המיועד לתיקים, מעילים ונעליים.

 

 

בהמשך ועד סופו הקיר הופך לחלק אסתטי ובלתי נפרד מהעיצוב, עם חיפוי קיר הבנוי מפלטות בגוון בהיר ונעים, שתוחם את החלל בצורה מגודרת. קצה הקיר, מעל נקודת המפגש עם הספה, מעוטר בפרינטים מיוחדים שנותנים כתם של צבעוניות מודרנית, צעירה ומסקרנת בתוך הבועה הרגועה. אל מול הספה ניצב קיר הטלוויזיה שגם אותו החליטה המעצבת לכסות בחיפוי, אך הפעם כדי לתת מגע של חום ומשפחתיות, נבחר כזה העשוי מעץ ונבנה במיוחד עבור בית המשפחה.

 

 

המטבח של הזוג עוצב גם הוא בקווים מודרנים לצד אלמנטים חמימים תוך שמירה מירבית על נוחות ומיקסום החלל. “את פינת האוכל בחרתי לחבר למטבח כהמשך של האי ובכך יצרנו בבית תחושה של רצף, תחושת שפע ומרחב בחלל הכוללת אפשרויות ישיבה ואירוח ורסטיליות כמו בופה, ישיבה סביב שולחן וישיבה לקפה על האי”, מספרת איילון. המטבח עוצב בצבעי עץ בהירים לצד אלון מושחר ששמר על טבעיות וטקסטורת העץ, כדי ליצור מראה מודרני אך משפחתי מאוד. להשלמת מראה המטבח נעזרה ענבל בחברת MODY המספקת פתרונות ומוצרי עיצוב של מותגים איכותיים ובעלי שם מכל רחבי העולם – קירות המטבח חופו באריחים בגוון בז’-פשתן של חברת ERGON איטליה ונוסף ברז בצבע שחור של המותג gessi. “עם MODY אני עובדת קרוב ל-20 שנים. לאורך הזמן עשית איתם עשרות של בתים, קטנים וגדולים. אני אוהבת לעבוד עמם בגלל המבחר שיש להם ואיכות החומרים והמותגים שהם עובדים איתם. המוצרים שלהם ייחודיים, עם שימת דגש לפרטים הקטנים ומספקים פתרונות עיצוביים ייחודיים”, מספרת איילון.

 

 

את החלל המרכזי בחרה המעצבת לרצף באריחים איטלקיים בגודל של 120/120 ס”מ בגוון אפור גראז’ חם, גם הם מבית MODY, “מבחינת נוחיות, אין כמו אריח גדול, זה הכי פרקטי שיש ומבחינת הגוון חיפשנו משהו שיתחבר לכל הצבעוניות של הבית ולא מאפיל עליה”.
עם נוף לכיוון הים ושקיעות מדהימות, המרפסת הופכת למקום קסום ולחלק בלתי נפרד מהבית. “רצינו ליצור פינה כיפית שאפשר לשבת בה, כמו עוד סלון קטן וליצור הרחבה של הפנים כלפי חוץ ולטשטש את הגבולות ביניהם כדי ליצור עוד מרחב ותחושה של אור”, מגלה המעצבת.

 

 

בניגוד מוחלט לכך, חדר השינה המרכזי עוצב כך שיהווה מקום מפלט מהסערה שבחוץ, סוג של בועה בתוך נוף אורבני. גם כאן בחרה המעצבת בפלטת גווני פסטל רגועים ורכים, עם נגיעות של ורוד ושחור שמציצות החדר הרחצה. חדר השינה רוצף בפרקט אלון מעושן בדוגמת פישבון שמעניק לחלל חמימות ותחושה מפנקת. וגם כאן לא שכחה המעצבת את הפרקטיות ויצרה באמצעות נגר, ארון קיר בצורת ר’ עם חריטה אופקית בתחתית שממשיכה גם לכוננית שמתחת לטלוויזיה ויוצרת המשכיות ושפה עיצובית ייחודית.

 

 

 

כאמור, חדר הרחצה משלב בתוכו אלמנטים שחורים לצד כאלו עם צבעוניות נעימה. רצפת הטראצו השחורה, גם היא מבית MODY, מעניקה מראה משפחתי וחצים והארון בצבע ורוד-כתמתם מעניק לחלל הרגשה כיפית וקלילה. את הכל משלימים פרטים ייחודיים כמו הכיור המונח, הברזים והאינטרפוץ שגם הם מבית MODY.

עיצוב פנים: ענבל איילון – עיצוב פנים
מיקום: קריית מוצקין
שטח: 5 חדרים 135 מ”ר + 27 מ”ר מרפסת
הלקוחות: זוג בשנות ה-60
חיפויים וסניטריה: MODY
צלם: מיכאל תקווה

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
בית הקפה Uncloud Coffee / בתכנון Unknown Surface Studio
עיצוב פנים
בית הקפה Uncloud Coffee / בתכנון Unknown Surface Studio
  צורת הבניין מהדהדת את האורות המהפנטים של הזוהר הצפוני, כאשר המבנה מתפתל בחן
בית בהוד השרון / אדריכל רון שפיגל
עיצוב פנים
בית בהוד השרון / אדריכל רון שפיגל
  בני הזוג, תושבי העיר, רכשו מגרש פינתי באחד מרחובותיה המבוקשים, הגובל בצידו האחד
מרחצאות בארוק ואדוות רוקוקו: בריכות ציבוריות בארמונות היסטוריים (AI)
עיצוב פנים
מרחצאות בארוק ואדוות רוקוקו: בריכות ציבוריות בארמונות היסטוריים (AI)
                         

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*