הבית של ינון בן דוד ומשפחתו, במושב נטור, ברמת הגולן, הוא על מגרש בן 1.6 דונם, בן 175 מ"ר בנוי. תכנון הבית ארך שנה והבנייה ארכה שנה נוספת. בן דוד בחר לעשותו בית חלומותיו: כמי שדוגל בחומרים אותנטיים ובחשיבה אסטרטגית המחוברת לנוף, יצר בן דוד בית במראה צנוע בסגנון נורדי חמים, עם חזיתות עשויות עץ אקולוגי שתורמות למראה המבוקש. "הרצון היה להרגיש קצת כמו 'בית קטן בערבה', בית צנוע, שמכבד את הנוף וסביבתו" הוא מסביר.

 

“התכנון והבנייה היו פשוטים יחסית. הלכתי עם האמת שלי. רציתי בית מדוייק מבחינת הפונקציות ומבחינת התחושה שלנו. תחושה ביתית וחמימה, שמאוד מחברת אותנו לטבע, עם כמה שיותר שימוש בחומרים מהטבע וצבעוניות עדינה, כאשר הנוף הוא בעצם מוקד העניין” מסביר האדריכל.
הבית בעל פשטות צורנית והוא תוכנן כך שישדר צניעות בכיוון שפונה לרחוב, מצד שני, זהו בית פתוח ומזמין, כאשר הוא פונה לכיוון השדה והנוף, שם גם ממוקמת החצר הראשית של הבית. המראה של הבית כפי שנראה מהרחוב הוא צנוע ועדין. בצד האחורי החזיתות הרבה יותר מרשימות, עם ויטרינות ענק שמכניסות את הנוף לסלון.
מבואת הכניסה היא למעשה מרפסת עם קירוי גג הבית ללא צורך בפרגולות. המשפחה מרבה לשבת במרפסת החזיתית, בעלת גומחה עשויה גב בטון, מה שמרמז על פנים הבית, וספסל המשמש גם לצורכי אחסון.

 

 

 

 

דלת עץ מרשימה וגבוהה עם מסגרת זכוכית מקבלת את הבאים. בעת פתיחה הדלת מתגלה מבט בין הסלון למטבח, עם ויטרינת ענק דרכה משתקף הנוף. מימין מעבר החדרים אחורי. מימין ממוקם קיר כח סלוני, עשוי בטון חשוף שממשיך למעלה עד השיפוע האלכסוני של הגג. למעלה ממוקמת גומחה לאחסון ספרים ועציצים, עם סולם שמוביל אליה. בסלון הוחלט שלא למקם טלוויזיה, אלא לתת את מלוא הבמה לנוף. הסלון על טהרת גווני אפור וחום, הריצוף דמוי בטון גרניט פורצלן, ושטיח מרוקאי שנותן את החמימות לחלל.
השיפוע של הגג מלווה את החוץ והפנים. הוא חשוף בחלקים שונים בתוך הבית, על מנת לעשות בו שימוש לצורך אחסון והסתרת מערכות. אותו שיפוע ממשיך בחוץ בשתי החזיתות של הבית.
המטבח בלב הבית, עם אי גדול ומרווח עשוי עץ אלון מבוקע, בתכנונו של האדריכל. גם המטבח מינימליסטי בגוון אפור קשמיר בליווי נגיעות עץ שמדברות באותה שפה של הגג. מימין למטבח תכנן ינון בן דוד חדר שמש, המשקיף ברוב דפנותיו לנוף, חדר שמש זה הינו פינת אוכל. חדר מיוחד, ש”מדבר” לנוף, ובעצם ההרגשה היא שאתה מחוץ לבית. דרך פינת האוכל ממוקמת היציאה למרפסת האחורית שפתוחה כל כולה לכיוון הנוף וזוהי בעצם המרפסת המרכזית של בני הבית.

 

 

חדר המשפחה ממוקם בין חדרי הילדים לחדר המסטר. זהו חדר שמרגיש מאוד פתוח, עם נוף לגינה הקרובה, וממשיך את החומרים שמלווים את הבית על טהרת העץ וצבעוניות עדינה. בחדר זה ממוקמת הטלוויזיה ופינת המשחקים של הילדים.
ממשיכים את המסדרון לכיוון חדר ההורים. בסופו ממוקמת ויטרינה שמכניסה את הנוף ודרכה יש יציאה למרפסת, כאשר בקצה המסדרון מצד שמאל ממוקמת פינת העבודה שלו, עם שפע תאורה טבעית, אוויר צח והרבה נוף ומצד ימין הכניסה לחדר המסטר. חדר השינה ממשיך את העדינות והצניעות של הבית. החדר כולל חלון ספסל עטוף בעץ, עם גג חשוף וחלון גדול מעל המיטה. חדר מאוד מואר ומינימליסטי, שנותן במה מכובדת לנוף.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
עצמאות 76: אלו הם המאפיינים הבולטים בבית הישראלי העכשווי
עיצוב פנים
עצמאות 76: אלו הם המאפיינים הבולטים בבית הישראלי העכשווי
  בבתים שלנו בהם אנו משוועים בראש ובראשונה לייצר מעטפת מכילה ומזמינה לבני המשפחה
האחוזה המפוארת Samode Haveli, הודו
עיצוב פנים
האחוזה המפוארת Samode Haveli, הודו
מקור המילה “haveli” בערבית והיא מתייחסת לאחוזה בעלת משמעות היסטורית וארכיטקטונית בהודו. זוהי יצירה
משפחה מיד מרדכי חוזרת לביתה החדש שננטש / מורן דויטש רוזנברג
עיצוב פנים
משפחה מיד מרדכי חוזרת לביתה החדש שננטש / מורן דויטש רוזנברג
  דבר המתכננת: הבית בן שתי הקומות, בשטח של כ-160 מ”ר. בקומת הקרקע מיקמתי

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*