דירת פנטהאוז ברמת השרון, משלבת את שני מרכזי החיים של בעלי הבית, אשר מנהלים חיים עסקיים במזרח (סינגפור, תאילנד וסין), אך חיים במערב, בישראל ובארצות הברית. המוטיב המרכזי של העיצוב, בהתאם לפרוגרמה הייחודית שנבנתה, מחבר בין המסורת העתיקה של המזרח הרחוק לבין המודרניזציה של המערב. החיבור בין הישן לחדש יצר הרמוניה חדשה בחללי בית, הרמוניה המייצגת את הדואליות של הבעלים.

 

חלל המגורים המרכזי של דירת הפנטהאוז מתנשא לגובה של 7 מ’ והוא מתפקד כלב הבית. חללי המשנה כגון המטבח חדר השינה, חדרי הארונות והרחצה, גובלים ומשקיפים אל החלל המרכזי ונוכחותו מורגשת בכל חללי הדירה. עבודת העיצוב חייבה לשלב השראה וציטוטים מ”מזרח ומערב”.
המאפיין המרכזי לחיבור זה והבסיס המרכזי לעיצוב הדירה, הוא פסל הבודהה המיוחד אשר פוסל בתאילנד והוצב בלב הבית, במרכז הקיר הראשי של הדירה על גבי במה מרחפת. הפסל הוא אלמנט מרכזי חשוב מאוד לדייר ומייצג את הפילוסופיה המרכזית בחייו. בגב הפסל מותקנת קליגרפיה של כתב סיני עתיק בחריטה ידנית צבועה בזהב, על גבי לוחות עץ טיק בגמר פוליטורה שחורה, שהובאה מסין בלוחות קטנים והותקנה על קיר הבטון. תאורת הלד בהיקף גב הקליגרפיה ובתחתית במת הבודהה מעצימה את תחושת הריחוף. רקע הבטון שנבחר לחיפוי הקיר מעביר את האלמנטים המסורתיים לקונטקסט עכשווי.

 

 

 

 

עם הכניסה לדירה מתגלה החלל במלוא עוצמתו, תקרה בגובה של 7 מ’ ועם ויטרינה לאורך כל גודלו של הקיר המשקיפה על נוף הים, כדי לא לפגום בייחודו של החלל המרכזי תוכננו מדרגות זכוכית ייחודיות ללא קונסטרוקציית מתכת אשר יוצרו באיטליה. הזכוכית יובאה מארה”ב ע”י היצרן האיטלקי של המדרגות. השקיפות המוחלטת של גרם המדרגות משמר את אווריריות החלל ואת הנוף המרהיב של הים. לכל אורכן של המדרגות אשר המייצגות את המערב “מרחפים” גופי תאורה בהשראת חג הפנסים של מזרח אסיה, יואן שיאו.
בעיצוב החללים והרהיטים בחרנו להשתמש בחומרים ובצבעים העזים האופייניים לתרבות המזרח: אדום, טורקיז, זהב שחור ועץ טיק. באופן שיחבר את מרכיבי העיצוב בהרמוניה לקווים נקיים ובעלי אופי מקומי.
בעיצוב רהיטי העץ: שולחנות חלל המגורים, שולחן האוכל, המזנון, השידות וכד’ בחרנו להוסיף עיטורי פסים בעוביים שונים, הפסים עשויים בטכניקה של הדבקת עלי זהב. בבחירת רהיטי הישיבה נעשה תהליך הפוך כשנבחר עיצוב רטרו אופייני למזרח הרחוק בשילוב בדים חלקים עכשוויים בגמר קטיפה דמוי קורדרוי וקטיפה עם תבליטים. כך נעשה גם בגמר ההדומים בחדר השינה.
מטבח הדירה עוצב בעץ פוליסנדר ובשיש גרניט שחור וכולל בר משקאות והסבה. במרכז המטבח הוצב שולחן אוכל ייחודי המגיע לאורך 620 ס”מ ללא רגליים מרכזיות, גודלו הרב ומיקומו המרכזי של השולחן נועדו לענות על צרכי האירוח הרבים של בעל הדירה. בזמן שמרבית גופי התאורה בבית שקועים בתקרה ונסתרים מן העין שני גופי התאורה מעל פינת האוכל הנם היחידים הבולטים בנוכחותם. שניהם תורמים אף הם לצרכי האירוח ולחשיבותם בעיני בעלי הדירה.
בדירה מותקנת מעלית המובילה מחלל הכניסה אל חדר השינה. המעלית טופלה בעיצוב וחיפוי חדשים ונעשה שימוש בחומרים וצבעים המאפיינים את העיצוב הכללי, החל מתאורה ייחודית בתקרה, חיפויי עץ, שיש ונירוסטה בקירות, ועד לשטיח מותאם במיוחד.
סוויטת חדר השינה עוצבה בעץ טיק ובשחור בשילוב פסים מעלי זהב ששולבו בהיקף המיטה והשידות ובשולחן העבודה, בדומה לריהוט בחלל המרכזי. גב המיטה שולב בקיר ההפרדה של מבואת חדר הרחצה. בעיצוב המיטה וגב המיטה שולבו קווים קלסיים ועכשוויים בשחור וזהב כשחדר הארונות עשוי כולו עץ ודלתות הזזה שקופות, כל מדף בחדר הארונות מואר עצמאית כך שתכולת הארון גלויה ללא צורך בפתיחת הארונות. בדומה לשאר הדירה גם בחדר השינה גופי התאורה בעיצוב ובייצור מיוחדים.

 

 

 

 

 

 

 

 

צילומי אבן מעצבים:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
פתרונות אחסון עם פרקטיקה ועיצוב
עיצוב פנים
פתרונות אחסון עם פרקטיקה ועיצוב
  בעידן של שפע, הקשר בין הדברים להם אנחנו באמת זקוקים לבין התכולה בפועל
בית רומנטי בשרון / אדריכל בועז שניר
עיצוב פנים
בית רומנטי בשרון / אדריכל בועז שניר
  ברוכים הבאים לבית שנבנה בשנות ה-80 של המאה הקודמת, נרכש על ידי זוג
מרכז כנסים בהשראת צעיף כלה בחתונתה, סין
עיצוב פנים
מרכז כנסים בהשראת צעיף כלה בחתונתה, סין
  מעטפת המעוצבת כצעיף, מספקת מרחב פרטיות ומפרידה בין פעילויות האירוע לרקע הרועש של

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*