שטח של 300 מ"ר באור יהודה, נבחר כדי להגשים את חזונו של השף רון יוחננוב - אחד מהשפים והמשפיענים בתחום מהמוכרים והמובילים בישראל. קרוב לוודאי שכבר ראיתם אותו כשנחשפתם לאחד הסרטונים של יוחננוב שרצים ברשת. מאחורי יוחננוב 20 שנות ניסיון במטבח וכשף, וכיום הוא מוכר כמעט בכל בית בעיקר בזכות המתכונים שלו שהופכים לוויראליים ברשת שוב ושוב. לשף המפורסם יש קהילה שמונה למעלה מחצי מיליון עוקבים ברשתות החברתיות, ואת חבריה הוא פוגש גם פנים מול פנים בסדנאות הבישול והאפייה שבהנחייתו וחלומו היה לאגד את כל העשייה שלו תחת קורת גג אחת.

 

האתגר לא היה פשוט, אבל בניצוחה והובלתה של מירב קצמן שאמונה על העיצוב פנים, זכה יוחננוב להגשים את מבוקשו: “האתגר בפרויקט הזה היה גדול מכיוון שנדרשנו למצוא חלל מתאים בפרק זמן של חודשיים בלבד. הוא היה צריך להיות מספיק גדול ותואם את ריבוי המטרות והשימושים שלשמו נועד. חיפשנו חלל שמצד אחד יהיה פונקציונלי ונח עבור רון והצוות שלו ומצד שני יספק חוויית אירוח ביתית ונעימה עבור האורחים המשתתפים בסדנאות”, מספרת מעצבת הפנים מירב קצמן.

 

 

 

 

סטודיו החלומות של יוחננוב עוצב כולו בסגנון אקלקטי שמשלב בין טרנדים עכשוויים עם אלמנטים קלאסיים שמעניקים לחלל מראה חמים ומזמין. החלל הייחודי משמש אותו לכל חלקי העשייה שלו והוא כולל מקום ייעודי שבו יוכל ליצור מתכונים, לצלם ולהפיק תוכן, מקום לאירוח סדנאות הבישול ומקום ייעודי למכירת מוצרים. אבל מעבר לכך, הסטודיו הענקי כולל גם מחסן ומזווה גדולים, שירותים לאורחים ולעובדים, עמדת קבלה וכמובן משרד הכולל גם חדר רחצה פרטי עם שירותים.

 

 

 

 

החלק הקדמי של הסטודיו הוא החלק אליו נחשפים המבקרים והוא כולל כמובן מטבח רחב ידיים שהוא הלב והעיקר של הסטודיו, אזור אירוח וישיבה וחנות למכירת מוצרי בישול ואפייה שונים, כלי בית ונרות. לחלק הזה בחרה המעצבת פלטת צבעים רגועה בגווני אפור, ירקרק ושחור. אל הגוונים האלו היא צירפה גם עץ וכל זה במטרה לשמור על חלל רגוע, מזמין, חמים וכזה הנותן במה ודגש לצבעוניות של פרטי החנות.
כאמור, המטבח הוא לבו ועיקרו של הסטודיו, בו מתקיימות סדנאות הבישול והאפייה, והוא עוצב בהתאם לכך. המטבח קיבל דגש בחלל הן מבחינת הגודל והן מבחינת העיצוב. “בחרנו לבנות את המטבח גדול ומרווח כך שניתן יהיה לבשל בו בנוחות וגם להעביר סדנאות מרובות משתתפים”, מספרת קצמן.

 

 

 

 

המעצבת והשף בחרו במטבח מודרני בצבעים מאד רגועים בשילוב של עץ, ברזי זהב ומשטח עבודה לבן מבית למינם האיטלקית, עשוי גרניט פורצלן חדשני ופורץ דרך, שמשלב קלאסיקה, נוחות ופרקטיות, עם עמידות רבת שנים ואפשרות לבצע חיתוכים אפילו ישירות על המשטח. במרכזו של המטבח ניצב אי ארוך שגם הוא עם משטח למינם לבן מוקף כסאות בר גבוהים בצבע ירוק. את המראה המודרני משלימים מוצרי החשמל השחורים במטבח.

 

 

 

 

אבל לצד המודרניות, היה גם הרצון לשמור על אווירה חמימה, נעימה, מזמינה וביתית לכן כדי להשלים את המראה של המטבח בחרה המעצבת למקם לצדו של האי גם שולחן אוכל ארוך ועתיק עשוי עץ. וכך התקבל שילוב של מראה עדכני וקלאסי ביחד.
אלמנט נוסף שמשדר ביתיות הוא ריצוף הטראצו בסטודיו, שהוא למעשה פרקט פולימרי. “הוא גם יפה וגם פרקטי לחלל עסקי שמארח הרבה אנשים. בכל פרויקט אני תמיד משלבת בין פרקטיקה לעיצוב שיהיה נוח ללקוח לתחזק את החומרים בהם בחר”, מסבירה קצמן.

 

 

 

צבעי הסטודיו והקו העיצובי ממשיכים גם לאזור שטיפת הידיים והשירותים. בסטודיו ישנה עמדה עם שני כיורים עבור האורחים וגם שם יש שימוש בפלטת הצבעים הנבחרת – עם חיפוי בדוגמת פישבון בצבע ירוק עז, כיורים שחורים וברזים בזהב. גם השירותים עצמם מעוצבים לפי אותם הגוונים – הירוק קיבל במה בדמות אריחי הקיר, האסלה עצמה שחורה והלחצנים בצבע זהב. גם התאורה המודרנית משלבת גווני שחור וזהב.
ומה לגבי החלק האחורי של הסטודיו? אומנם זהו לא מקום שמיועד לאירוח והעברת סדנאות אבל הוא כולל מטבח שמשמש את השף המפורסם ליצירת מתכונים והפקת התכנים שלו, אליהם נחשפים מאות אלפי אנשים, ולכן גם כאן יש חשיבות רבה לעיצוב ותכנון החלל. עבור המטבח האחורי נבחרו חזיתות עץ פורניר אלון. מתוך הבנה כי המטבח הזה צריך להישאר ניטראלי כדי לתת את הדגש והבמה למאכלים שמתבשלים בו.

 

 

 

 

גם בחלק הזה של הסטודיו נשמר הרעיון העיצובי המשלב עץ ושחור ומשרדו של השף עוצב בהתאם עם שולחן ישיבות ועבודה בפורניר אלון ושידה שחורה בדוגמת פישבון.
וכך בפרק זמן של חודשיים בלבד הפך חלל של 300 מטרים מרובעים לסטודיו החלומות של רון יוחננוב שמשדר מודרניות לצד קלאסיות, מקצועיות לצד משפחתיות וחמימות ובעיקר – חלל שנותן הרבה כבוד ובמה לאוכל ובישול.

הפרויקט: הסטודיו של השף רון יוחננוב באבן יהודה
שטח: 300 מ”ר
עיצוב פנים: מירב קצמן
משטח מטבח ואי – למינם-איטליה

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
בית שמשתלב עם הטבע ביער, במומביי, הודו
עיצוב פנים
בית שמשתלב עם הטבע ביער, במומביי, הודו
הוא משלב את הטבע בתוך מעטפת הבניין, בתכנון מחושב של חללים סביב עצים קיימים,
עצמאות 76: אלו הם המאפיינים הבולטים בבית הישראלי העכשווי
עיצוב פנים
עצמאות 76: אלו הם המאפיינים הבולטים בבית הישראלי העכשווי
  בבתים שלנו בהם אנו משוועים בראש ובראשונה לייצר מעטפת מכילה ומזמינה לבני המשפחה
האחוזה המפוארת Samode Haveli, הודו
עיצוב פנים
האחוזה המפוארת Samode Haveli, הודו
מקור המילה “haveli” בערבית והיא מתייחסת לאחוזה בעלת משמעות היסטורית וארכיטקטונית בהודו. זוהי יצירה

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*