הוא טרנדי, הוא דרמטי ובעל נוכחות עוצמתית, אבל צריך להיות אשף כדי לדעת לשלב אותו בחללי הבית מבלי להאפיל עליהם. המעצבת לילי שלו הפכה דירת פנטהאוז לבית מרהיב, חמים ונוטף שיק בעזרת השחור, ואפילו קמין עם גחלים לוחשות שלא מתחמם.

 

המשפחה ששכרה את שירותיה של לילי שלו התגוררה בפנטהאוז בבניין ישן בעיר רחובות. עלות השיפוץ המתוכנן ומשך הזמן שהיה אמור לארוך גרמו להם לשנות את התוכניות. “הם ביקשו לעשות שיפוץ כללי ומאוד מסיבי ורק לאחר הגשת התוכניות הסתבר להם שאולי יהיה יותר כלכלי עבורם לעבור לבניין חדש”, מסבירה שלו. חצי שנה מאוחר יותר, שלו קיבלה שיחת טלפון שבה התבקשה להגיע ולעצב את פנטהאוז החלומות בבניין בהרצליה. בני הזוג, אשר בנם הבכור מתגורר בעיר, בחרו לעבור להתגורר בשכנות לו, בבניין שעבר תמ”א והתווספו לו שתי קומות חדשות. “הם עברו להתגורר בפנטהאוז החדש, עם שתי בנותיהם, ואני התחלתי לעבוד בשלב שבו הכל היה מוכן. לא היה צורך ‘לגעת’ בתוכנית הבינוי”.

 

 

 

 

 

הלקוחות ביקשו לעצב עבורם בית חמים ומזמין בסגנון מודרני, עם מטבח רחב ידיים שיתאים לאירוח רב משתתפים. “בעלת הבית מארחת המון את המשפחה המורחבת בסופי השבוע, ולכן היה צורך במקום מרווח להכנות ולבישולים בעיקר”, מסבירה שלו.

 

 

בהתאם, התמקדה שלו בעיקר בחלל הציבורי של הבית, הכולל את חדר המגורים, המטבח ופינת האוכל, ליצירת “ממלכה” שלמה בעלת חזות אלגנטית וייחודית. המטבח כולל ארונות בחיפוי שחור, מרצפה ועד תקרה, שמסתירים מאחוריהם שפע של מקומות אחסון. מכשירי החשמל השחורים מוטמעים היטב בתוך ארונות האחסון, ומן הצד השני תוכננה נישה מחופה בעץ בגוון מעושן, שבה מכונת קפה ושאר אביזרים להכנה ולהגשה. העץ, שמכניס חמימות מיידית אל תוך החלל, מתכתב עם דלפק בגוון דומה, שכמו יוצא ונשלף מתוך האי המרווח. “הרעיון של האי היה לאפשר לה לאפות ולבשל בנוחות, בעזרת כיריים וכיור שמותקנים עליו, ומצד שני גם מקום ישיבה נוח, שאינו על כיסאות בר גבוהים, ולכן האי הנמוך יותר”, היא מסבירה. בנוסף לאי, תוכננה גם פינת אוכל מרווחת ויוקרתית למראה, כשמאחוריה ניצב בגאווה חיפוי גרניט פורצלן מדוקק וגדול-ממדים בגוון חלודה. “חיפשתי חיפוי או גוון מיוחד שיחבר היטב בין המטבח לסלון, והלוחות הגדולים הללו, בגובה של 3 מטרים, היו בדיוק האלמנט שיוצר את השפה המשותפת בחלל המרכזי”, מציינת שלו. פינת האוכל מתווספת לאי הרחב במטבח, אך אינה מאפילה עליו, וכל פינה נדמית מדויקת בחלל. “מגיע הזמן בחיים שבו אפשר למצוא מקום לכל מה שאוהבים ולשלב אותו בחוכמה בבית”, היא מסבירה. “ולכן יצרתי הפרדה בין האי במטבח, והאי הנמוך שמשמש לארוחות קז’ואליות יותר, לבין פינת האוכל הפורמלית יותר. בארוחות גדולות יותר, שאליהן מוזמנת כל המשפחה המורחבת, האי הזה משמש שולחן עבור הילדים, במקום להביא שולחן מתקפל”, היא מוסיפה.

 

 

חדר המגורים המעוצב הוא החלל שממתן את המראה הדרמטי בבית. שטיח בהיר בדוגמה גיאומטרית כהה מחפה את הרצפה הבהירה, מעליו ספה בגוון חום בהיר ולצדו כורסה רחבה ואפורה. ממול הספה הנינוחה נמתח מזנון ארוך, הבנוי משני קווי גבס מקבילים, אשר נושא עליו את הטלוויזיה הגדולה, ומכיל קמין מרהיב. “רציתי להוסיף עוד ממד של חמימות לחלל, אבל מכיוון שהלקוחות סובלים מחום, ובואי נודה על האמת, אנחנו לא מדינה אירופאית שבאמת זקוקה לקמין, השתמשתי באלמנט הזה ליופי בלבד. הוא מעניק תאורת אווירה, מדמה גחלים לוהטות בתוך האש, עם כל גווני האש הנלווים, ולא מפיץ חום”, מחייכת שלו.

 

 

בבית כזה אפילו שירותי האורחים ממש לא סטנדרטיים. שלו ביקשה להשתמש בנישה שמחוץ לחדר השירותים, ובמקום לסגור אותה בצורה בנאלית בארון אחסון, היא הפכה אותה לפינה מעוצבת שבה כיור קטן, מראה ומגבות קטנות ומפנקות. “זה נעשה לגמרי ממניעים אסתטיים. מעניק תחושה כמו במסעדה יוקרתית, ומשאיר את השירותים מרווחים ומאווררים, ללא הכיור”, היא מסבירה.

 

 

לדברי שלו, תחושת החמימות היא הכרחית במיוחד בבית שחלליו מאופיינים בדרמטיות ובתעוזה, כמו כאן. “רציתי בית שיהיה מיוחד ודרמטי, חוץ מחלל שישדר גם חמימות. לכן ‘הלכתי’ על גווני שחור, חום ונחושת”, אומרת שלו. “הלקוחה אמרה לי כבר בתחילת הדרך ‘אני סומכת עליך ב-100 אחוז’, אבל מניסיוני, כשמגיעים לחנויות רוב הלקוחות משנים את דעתם. במקרה הנוכחי היא זרמה עם הכל כשבחרתי את הגוונים ואת החיפויים. ללא ספק לקוחות כאלה הם חלום של כל מעצב”, היא אומרת.
שלו מוסיפה כי כשבוחרים גוונים עוצמתיים וחזקים עם נוכחות, חשוב לגבות את חללי הבית בשפע של אור, כדי למנוע תחושת קדרות. “דאגתי שיהיה המון אור בבית. יש שפע של חלונות וויטרינות, ובמקביל דאגתי לתאורה טובה שתתאים למגוון תרחישים. עשינו הנמכות גבס בסלון ובמטבח, והטמענו תאורת אווירה, וכמובן שדאגתי לתאורה חזקה שתשטוף את החללים באור, בשעות החשיכה”, היא מסכמת.

עיצוב ותכנון: לילי שלו
פרויקט: פנטהאוז של 5 חדרים בהרצליה
גודל: 130 מ”ר
צילום: סוזי לוינסון

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
בית קפה דו מימדי צבעוני ראשון
עיצוב פנים
בית קפה דו מימדי צבעוני ראשון
                           
בית הקפה הפיוטי Café Party שעיצבו Goodd, אדינבורו
עיצוב פנים
בית הקפה הפיוטי Café Party שעיצבו Goodd, אדינבורו
                       
פגמים איכותיים / מעצב הפנים ניצן הורוביץ
עיצוב פנים
פגמים איכותיים / מעצב הפנים ניצן הורוביץ
העיצוב התעשייתי יכול לייצר מגוון רחב של תתי סגנונות. עושה רושם שכולם משלבים בדרך

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*