לאחר 20 שנות מגורים באותו בית בזיכרון יעקב, ביקשה משפחה בת חמש נפשות לעצב מחדש את סביבת המגורים שלה. התוצאה מודרנית ונקיה, עם הרבה אור טבעי, פתרונות אחסון ושפע של סטייל

אלומיניום ומפתחים: כוכב

 

עיצוב בית הוא בבחינת מסע אישי ומורכב, שיכול להפוך גם לחוויה גדולה ומעצימה, מאמינות צמד המעצבות איה & שני, הן שני דגן זילברמן ואיה אמוזג. שתיהן מעידות כי בלבן אהבה גדולה לתחום העיצוב, ולשיטתן התאמת סגנון העיצוב לדיירי הבית באופן שיהיה על-זמני וישרת אותם נאמנה – הוא אחד הדברים החשובים בתכנון המקדים. השתיים אוהבות לשמור על עיצוב בתים בקו נקי ובהיר, שישמש מעין תפאורה מיטבית עבור החומרים הייחודיים, הקומפוזיציות השונות, הטקסטורות ותמהיל הפריטים שבחלל.

 

 

 

גם בית המשפחה בזיכרון יעקב עוצב מתוך תשוקה רבה למקצוע, באופן שהולם את ההתנהלות היומיומיות, והוא משדר אלגנטיות, רכות וביתיות כאחד. הוא עבר מהפך גדול, חלליו נפתחו, הוארו, שונו מיקומי החדרים באופן שיגלם זרימה ונוחות שימוש, והחומרים שנבחרו מגלמים סגנון מודרני אך חמים וביתי במהותו.
“פתחנו את החלונות והגדלנו את הפתחים קיימים כדי לייצר בית מואר ומאוורר, והצלחנו להכניס את החוץ פנימה”, מסבירה דגן זילברמן. “השימוש הדומיננטי בפרופיל האלומיניום הדק והמינימליסטי של כוכב איפשר לנו לדייק את המראה ואת העיצוב כולו בחללי הבית השונים”, היא מוסיפה.
אילוצים דוגמת עמודים מבניים וספריה עמוסה בספרים ובאלבומים – הוצנעו והורחבו, בהתאמה, והחסרונות הפכו ליתרונות בעזרת חשיבה יצירתית. העמודים המבניים הוסתרו בתוך עבודות נגרות שנעשו בידי נגר-אומן, והפכו למסגרת עבור מדפי תצוגה וספסל חלון, אילו הספרייה הקטנה שיצרה עומס חזותי הפכה לספריית ענק, המתפרסת על פני מסדרון שלם, ומכניסה את דיירי הבית אל חדריהם בסטייל ועם הרבה השראה.

 

 

 

 

“הבית היה מאוד מיושן, מכל הבחינות”, מציינת אמוזג. “הוא היה סגור וחשוך, היו בו לבני זכוכית ושאר פריטים מיושנים, חדר שירותים שהיה יותר כוך קטן וצר, ארגון פנימי שונה ומיקומים שאינם אידיאליים”, היא מסבירה. השתיים מסבירות כי הבעלים, זוג הורים קרייריסטים, לא עצרו מעולם לבחון את הבית, ורק לאחר שהילדים בגרו והצרכים השתנו במובהק, הן נדרשו להיכנס לפעולה. “יש שלב בחיים שבו אתה אומר לעצמך ‘זה הזמן לשינוי, אני יכול להרשות לעצמי'”, מוסיפה אמוזג.
הצעד הראשון של השתיים היה להמליץ על פתיחת חזיתות, כדי להכניס הרבה אור טבעי אל חללי הבית. הן המליצו לבעלי הבית לשכור את שירותיהם של קונסטרקטור ושל אדריכל, כמו גם מפקח – כל אלה היו אמונים על עבודה בהתאם לתקנים ולנהלים. במקביל יצרו המעצבות תוכניות בשלב הראשוני, הכוללות מצגת עם תמונות השראה, ובעלי הבית נדרשו לבחור ולדייק את הסידור הסופי, בהתאם להתנהלות שלהם. השלב הבא, תוך כדי תהליך של אישור השינויים בפני ועדה, היה בחירת החומרים, כדי לדאוג לעמוד בזמנים ולהתנהל בצורה מסודרת ורציפה.

 

 

 

המהפך המדהים כולל בית מואר ופתוח, עם חלונות מחולקים בעזרת פרופילים דקיקים, בצורה אלגנטית, נעימה וביתית; חדר משפחה נעים ואינטימי, עם טלוויזיה ודלת זכוכית עם מראות מרתקים יותר מאשר על המסך, בהשקיפה אל גינה רחבת ידיים; שירותי אורחים רחבים ומרהיבים, ממש כמו במלונות אירופאיים, ואפילו תכנון נוף שיציג גינה היקפית מושלמת, שתהלום את המפתחים החדשים ואת הפתיחות אל החוץ. השתיים מספרות שהחלונות החדשים הפכו את תכנון הנוף לבחינת “מאסט” בבית. לשקף מראה מזמין בחוץ, שיהפוך לחלק אינטגרלי מחללי הבית.
השתיים מספרות כי ביקשו לעשות חלוקה אלגנטית בחלונות, שתיצור מראה ביתי ואינטימי יותר, מאשר להציג חלון רחב ידיים וחשוף לגמרי. “לרשותנו עמדו הפרופילים הדקיקים והמופלאים של ‘כוכב’ וזה כל היופי, לגמרי”, אומרת אמוזג. “נעזרנו גם בצלונים של ‘כוכב’ במקום תריסים, לתחושה שיקית יותר. במקום תריס מסיבי הם ‘יושבים’ על שני חוטים דקים ואפשר להסיט למצב סגור או פתוח בקלות רבה”, היא מוסיפה.

 

 

 

 

פלטת הגוונים שנבחרה עבור הפרויקט היא מונוכרומטית, עם הבלחות קלות של צבעים עזים, כמו כחול כהה ומחשמל במטבח, כיסאות שחורים וכיסאות בר בורוד-עתיק, והרבה עץ אלון ששולב בחללי הבית, ובפריטי הנגרות, לטובת חמימות ותחושת נינוחות. חיפוי הרצפה שנבחר הוא אריחים גדולים של 1.2/1.2 מטרים, בגוון אפור, שמזכיר בטון. הקירות, כמו בכל פרויקט אחר של השתיים, נותרו בהירים ונקיים. “אנחנו מאוד אוהבות את הרקע הזה, למרות שכן העזנו במטבח, ומאוד אוהבות את הקווים הטבעיים שמגולמים בכל הנגרות ש’נתפרה’ בבית: במטבח, בכניסה, בספסל הישיבה”, מסבירה אמוזג.

 

 

 

 

עבודות הנגרות משופעות, כאמור, בחיפוי עץ אלון טבעי. “היה חשוב לנו מאוד לא לעשות התאמות של גוון, אלא להשתמש באותו העץ כדי ליצור את הנישות בתוך עבודות הנגרות, את חיפוי המדרגות, את המידוף ויחידת המגירות בכניסה לבית, את הספסל לחלון. כל אלה יוצרו מאותו העץ ממש”, מוסיפה אמוזג.
ארון הכניסה תוכנן ועוצב בקפידה. הוא גדול מידות ומכיל את כל הפריטים של בני הבית, מונע מהם להתפזר בבלגן ברחבי הבית, וגם מסתיר בחוכמה את החשמל והתקשורת של הבית, ומציע אליהם גישה נוחה. “הוא ארון תמים למראה”, צוחקת אמוזג, “אבל הוא פשוט מסתיר הכל בסטייל, ובנוסף מאוד מאוורר. בצוקל התחתון יש חריצים של אוויר חוזר ומעליו פס לד שקוע של תאורה מחמיאה”.
אלמנטים מיוחדים נוספים מגולמים באריחי המדרגות. אלה נעשו בהתאמה אישית ובהזמנה ייחודית מאמנית קרמיקה שמתגוררת בסביבה, והשתיים ביקשו להגדיל את הרזולוציה של התבנית המודפסת, כך שתהיה ניכרת למראה, מחד, ומצד שני שלא “תשגע את העיניים”. אלה נחתכו ושובצו בחלק ה”רום” של המדרגות, הוא הצד המאונך למדרכים, שחופו בעץ אלון טבעי – ושודכו בדואט מופלא ומרהיב למראה.

 

 

 

הקומה העליונה הורחבה קלות לטובת חדר שינה מרווח יותר עבור אחד הילדים. גולת הכותרת בקומת חדרי השינה היא, ללא ספק, הספרייה המעוצבת. זו הפכה מספריה קטנה שמוקמה ליד חדר ההורים לספריית ענק, שתתאים לאופי הדיירים, אוהבי הספרים. “לקחנו את ההשראה מהמקור, ספריה קטנה והפכנו את זה למשהו מרכזי ממש”, מתארת אמוזג. “הם אנשים של ספרים. יש להם המון ספרים ואלבומים. ובהתאם לזאת, לקחנו את הרעיון ויצרנו קיר שלם של ספריה. בעצם כל המסדרון מהווה ספריה אחת גדולה שדלתות החדרים כמו ‘משובצות’ בה ומשתלבות בספריה. הספריה הזו בעצם מלווה את הכניסה לחדרים ואת המסדרון”, היא מסבירה.
דלת אטומה בקצה המסדרון הפכה לדלת זכוכית אלגנטית שקבועה בפרופיל בלגי. השינוי “הקל” הזה סייע לפתוח חזותית ולהכניס שפע של אור טבעי לחלל הסגור מטבעו. דבר דומה נעשה גם בחדר המשפחה שהתווסף לבית. הטלוויזיה הודרה מחדר המגורים ועברה לחדר זה, שמהווה פינה שקטה לכל מי שמבקש לצפות בה. גולת הכותרת בפינה הזו היא קירות הזכוכית שבה. האחד מפריד בינה לבין חדר המגורים והשני חוצץ בינה לבין החוץ, ומכניס אור יקרות טבעי. “הוספנו הכנה לווילון חשמלי לטובת עמעום האור ולפרטיות”, מוסיפה אמוזג.

שטח בנוי: 180 מ”ר
עיצוב: איה & שני: שני דגן זילברמן ואיה אמוזג
עבודות אלומיניום ומפתחים: כוכב
צילום: שירן כרמל

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
בית קפה דו מימדי צבעוני ראשון
עיצוב פנים
בית קפה דו מימדי צבעוני ראשון
                           
בית הקפה הפיוטי Café Party שעיצבו Goodd, אדינבורו
עיצוב פנים
בית הקפה הפיוטי Café Party שעיצבו Goodd, אדינבורו
                       
פגמים איכותיים / מעצב הפנים ניצן הורוביץ
עיצוב פנים
פגמים איכותיים / מעצב הפנים ניצן הורוביץ
העיצוב התעשייתי יכול לייצר מגוון רחב של תתי סגנונות. עושה רושם שכולם משלבים בדרך

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*