חדר משפחה, מרווחים גדולים, ומרפסת ענקית - הדירה שעוצבה כמו בית פרטי- בקומה ה-21.

זוג עם ארבעה ילדים רכש דירת פנטהאוז מקבלן, בקומה ה-21 במגדל במרכז הארץ. הדיירים רצו לקבל “וילה באויר” כך שהדירה, הפרוסה על פני 220 מ”ר פלוס 170 מ”ר מרפסת, תקבל את כל הפונקציות האפשריות בדיוק כמו בבתים פרטיים, לדוגמת חדר משפחה, מסדרון רחב וגינה מדהימה. לטובת המשימה נקרא מעצב הפנים ניצן הורוביץ, שהתאים את הדירה לצרכי המשפחה בשיפוץ שהתחיל לאחר קבלת המפתח ונמשך כ- 7 חודשים.

 

 

 

את הדיירים מכיר המעצב כבר כמעט 30 שנה ולכן, ניתנה לו יד חופשית, הלקוחות זרמו והורוביץ מעיד כי “זה מה שהופך את הפרוייקט למאוד מעניין. כשיש תקציב ויש יד חופשית, אפשר לעוף. יצרתי דירה שנותנת תחושת נונשלנטיות- מצד אחד מאוד חמה וביתית ומצד שני יוקרתית”.

 

 

 

הדירה עוצבה עם מיטב הספקים החל ממטבח איטלקי ועד לריהוט שהוזמן מצרפת כמעט חצי שנה מראש, כולל חדר המאסטר. לאורך הדירה ישנה ירידה לפרטים ומקצבים שונים ברמת החומר ומשולבים בה אלמנטים שמקנים לה ייחודיות ושפה.

 

 

 

 

 

 

בחלל הציבורי נבחר קיר בהיר אך דומיננטי, שמסתיר את סוגי המערכות- מערכות אודיו- וידאו, מערכות מיזוג, בר משקאות ואחסון נוסף. כל יחידה מותאמת למגוון סוגי השימושים וצורות האירוח הנדרשות בחלל הציבורי. הקיר עוטף את אזור הכניסה ומגיע עד פינת המשפחה. עמודים קונסטרוקטיביים מייצרים חציצה בין הכניסה לבית לבין פינת המשפחה. המטבח, בייצור איטלקי, עשוי מילטק (חומר מתועש) עם שני סוגי גוונים – גוון המדמה מתכת והאי השומר על הצבעוניות של החלל ומדבר בגוון של הנגרות שעוטפת את החלל הציבורי.
סקאלת צבעים שמלווה את כל הבית מגוונת וצבעונית, הגוןן השחור לדוגמה מופיע בזכוכית, בעץ צבוע בשחור, בפרופילי תאורה למיניהם, בפרופילי הניתוק בדלתות קו האפס וגם בפסי ניתוק באדריכלות. הצבעוניות חוזרת במינונים וקונטקסט בכל מקום באופן שונה וכך מתגלה בכל חדר או חלל סיפור חדש עם זיכרון שנוצר מהחלל הקודם.

אלמנט נוסף שבולט בדירה הוא הנוף ההקיפי שנשקף ממנה, הקומה הגבוהה והנוף הפתוח יחד עם מיקום הרהיטים בדירה שאינם צמודים לקירות ויוצרים תנועה וחידוד של ה”אופן ספייס”, תחושת מרחב וקלילות.
עוד בדירה ניתן לראות שילוב סגנונות דרך בחירת החומרים, שולחן הבטון בסלון והספה הכחולה הדומיננטית בנפח שלה ובטקסטורה שלה מייצרים מראה עכשווי ואורבני לצד פריטים קלאסיים כמו הפרקט שחוזר בכל הדירה והאי הקלאסי.
האלמנט חוזר גם בחיבור לאומנות הדירה, בעבודה מול גלריה המתמחה באומנות ישראליים נבחרו- לפינת המשפחה ובחדרי הילדים אומנות הומוריסטית וקלילה, צבעונית כמו קרנפים או גרפית, כזו שהיא יותר צעירה בתפיסתה. עד לעבודת אומנות אלגנטית שנבחרה לפינת האוכל, העשויה מ-1500 נגזרות נייר של אמן ישראלי.
בעיצוב המרפסת החיצונית הגדולה (170 מ”ר) ביקש המעצב לייצר חצר שלא מביישת בית פרטי, כך שניתן לה מראה של ג’ונגל אמיתי. תכנון של החוץ נעשה כמו תכנון הפנים מבחינת הפונקציות, ועל כן מוקמו שם אזור אירוח ואזור הכנת אוכל ובישול שכל החללים פונים אל הנוף. גם בחוץ נשמרה השפה הצבעונית של הדירה כשהבולט מעל כולם הוא הג’ונגל הירוק.

 

 

 

 

 

פינת המשפחה היא פינה פתוחה ומשמשת סוג של אזור מעבר מצד אחד, ומהצד השני, גם אזור המקבץ את כולם מכל רחבי הדירה. יש בה צבעוניות נועזת יותר, פופארטית וצעירה. הקו ההומוריסטי ממשיך בשירותי האורחים שמוקמו בהם מראה מיוחדת וקיר בצבע סגול.
לכל אחד מהילדים חדר. הילדים המתבגרים קיבלו סויטות ואילו הגדולים יותר קיבלו חדרים. חללי הרחצה הותאמו כל אחד לפי עיצוב חדר השינה, חדר הרחצה של הבת המשיך את הגוונים הלבנים של החדר שלה, ואילו בחדר המאסטר ישנה רצועת ארונות מאוד גדולה בשחור וגופי תאורה בגוון רוז גולד. גם כאן הגוונים הועתקו לחדר הרחצה והמינונים גם שומרים על עצמם כך שהחללים מתחלקים לסיפור גדול ותתי סיפורים.

 

 

 

 

עיצוב ותכנון: ניצן הורוביץ
מיקום: מרכז הארץ
הדירה: דירת פנטהאוז בקומה ה-21
גודל: 220 מ”ר מרפסת 170 מ”ר
הדיירים: זוג+ 4

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
בית קפה דו מימדי צבעוני ראשון
עיצוב פנים
בית קפה דו מימדי צבעוני ראשון
                           
בית הקפה הפיוטי Café Party שעיצבו Goodd, אדינבורו
עיצוב פנים
בית הקפה הפיוטי Café Party שעיצבו Goodd, אדינבורו
                       
פגמים איכותיים / מעצב הפנים ניצן הורוביץ
עיצוב פנים
פגמים איכותיים / מעצב הפנים ניצן הורוביץ
העיצוב התעשייתי יכול לייצר מגוון רחב של תתי סגנונות. עושה רושם שכולם משלבים בדרך

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*