האדריכליות תמר בלומנפלד כ"ץ ויהודית מור, בוגרות האקדמיה לאמנות ועיצוב "בצלאל" 1994. יחד הן הקימו את משרד בלומנפלד מור אדריכלים בשנת 1995 – משרד המתמחה בתכנון ועיצוב בתי יוקרה, עבור לקוחות פרטיים ויזמים, לצד תכנון הרחבות יישובים.

האדריכליות תמר בלומנפלד כ”ץ ויהודית מור

 

בשנת 2018 הוקמה שותפות נוספת – משרד בלומנפלד מור מיארה – ביחד עם האדריכל עופר מיארה. המשרד מתמחה בבניית בנייני בוטיק ובניה רוויה במסגרת התחדשות עירונית.
בבסיס התפיסה החזותית של המשרד, עומד הלקוח, טעמו הייחודי, תשוקותיו ומאווייו. ביתו הוא ההיכל המאפשר לו ולמשפחתו להמשיך ולהתפתח. “אנחנו מאמינות שכתיבת הפרוגרמה ומלאכת התכנון צריכות להיעשות תוך הקשבה ומסירות ללקוח ובמקביל לשמור על מאפייני התכנון שלנו – דיאלוג בין החוץ לפנים, בין בני הבית לחללים המורכבים מפרטים, מחומרים, טקסטורות וגוונים”, אומרות האדריכליות. תפיסה זו מיושמת בכל תחומי ההתמחות של המשרד, מבתי יוקרה ועד בתי קיבוץ ובניה רוויה “אנחנו מאמינות בקשר הדוק בין כל מרכיבי הבית בכדי להביא להרמוניה בעיצוב החוץ והפנים, הצומחים יחד ליצירה אחת”.

לאתר בלומנפלד מור אדריכלים
לפייסבוק

 

בית חדש בן שלוש קומות באחת מערי השרון

הבית בן שלוש קומות באזור השרון, ניחן במראה כפרי, בשל גג רעפים, חיפויי אבן, תריסי עץ ומעקות ברזל מסוגננים, כל אלה תוכננו להשרות אווירה חמה ונינוחה, אל מול המרחבים הירוקים העוטפים אותו.

 

 

הדיירים הם זוג הורים, שעוסקים בתחום ההיי-טק ושלושת ילדיהם. הם ביקשו בית שאינו נושא סגנון מסוים, אלא פשוט משרה אווירה חמה ונינוחה ואשר אינו מתבצר ומסתגף בפני הרחוב. סביב הבית ביקשו לתכנן פינות ישיבה שונות.
המגרש המלבני, בשטח של 600 מ”ר, פונה אל סמטה אינטימית ונחבאת, הנמצאת במפגש שני רחובות ללא מוצא. המיקום המיוחד עוטף את המגרש בתחושה של מרחב ירוק וכפרי ומאחר שהנוף הירוק נשקף מכל חלון בבית, היה אפשר לתכנן חזיתות פתוחות ולהרחיב את התפיסה של המתכננות שלפיה הבית עצמו מתחיל כבר בכניסה למגרש.
הבית תוכנן כמסה מלבנית שלמה, עליה יושב גג רעפים, ממנה גרעו ואליה הוסיפו מסות. חיפוי אבן המלווה את החזיתות בקומת הקרקע, מדגיש את משחקי הגריעה והתוספת של המסות. פרטי מסגרות האבן והקורניזים, תריסי העץ, החלוקות בפרופיל הבלגי, הטיח הפיגמנטי, המרפסות הקטנות ומעקות הברזל המסוגננים, כל אלה משווים לחזיתות הבית מראה כפרי וחם. קו זה נשמר גם בעיצוב הפנים של הבית. ריצוף עץ ואבן, פנלים המלווים את התקרות במפגשים עם הקירות, צביעת הקירות בגוונים חמים ומשתנים, תכנון פרטי הנגרות ובחירת גופי התאורה, כל אלה מחזקים את האווירה הביתית הכפרית.

 

 

העמדת הבית על המגרש נעשתה בהתאם לפרופרציות שלו, כך שהחזית הארוכה פונה אל הסמטה שממנה נכנסים אל המגרש.
הכניסה לבית נעשית דרך גינה קדמית, המלווה מדרגות אבן רחבות ומרפסת קטנה, שאליה יוצאים מהמטבח. מבואת הכניסה מייצרת אווירה ביתית ונעימה. כך, כבר לפני דלת הכניסה, מבעד לחלון פינתי, פוגש המבט את המטבח ואת פינת הישיבה המשפחתית שבתוכו. דלת הכניסה, דלת עץ גדולה בשילוב מסגרות, נפתחת אל מבואה פנימית שממנה נשקפת הגינה האחורית ובמבט אחד נפרסת קומת הקרקע על חלקיה.
במבואת הכניסה תוכנן ארון מיוחד ובו אקווריום גדול לצד ספסל עץ מרופד שמוקם בין קיר לקיר. שטיח עגול נפרש במרכזו. תקרת עץ ממוסגרת בפנל גם היא מסמנת את תחום המבואה.
חלל המגורים: מצפון למבואה תוכננו חלל המגורים ופינת האוכל הפתוחים לגינה גדולה שבה ממוקמת בריכת שחייה שצורתה ריבועית. הרהיטים בחדר המגורים נבחרו בגלריות שונות ביחד עם בעלי הבית. הספה הגדולה עשויה עור וצמד הכורסאות בבד בצבעי פסטל. השולחן המרכזי בשילוב רגלי עץ ופלטת מתכת. מהסלון נפתחות דלתות גדולות עשויות פרופיל בלגי המובילות אל הפרגולה הגדולה. ריצוף האבן המלוטש בפנים הבית מתחלף בריצוף אבן גס בחיתוך על פי דוגמאות המגדירות את אזורי הישיבה.

 

 

 

 

לצד הסלון, תוכננו מטבח גדול וחדר העבודה. המטבח מורכב ממשטחי עבודה היקפיים, קיר ארונות גבוהים ואי גדול המשמש כמשטח עבודה מרכזי. לצד המטבח תוכננה פינת אוכל אינטימית עם זיקה למרפסת קטנה.
בין חדר העבודה למטבח ולפינת האוכל תוכננו דלתות עץ מזוגגות, כך שחדר העבודה פתוח ויזואלית, אך ניתן לסגור אותו על מנת לקבל הפרדה אקוסטית. כך מהווה חדר העבודה עוד חלק מחלל חדר המגורים. בחדר העבודה ספריה רחבת ידיים הממוקמת בין שני חלונות גדולים. מתחת לחלון הפינתי ספסל ישיבה מעץ עליו כריות צבעוניות. מיקום החלון מאפשר מבט עם פרספקטיבה ארוכה לסמטת הרחוב. שולחן עבודה הוצב לכל אורך הקיר ומאפשר מספר עמדות עבודה המשמשות את בני הבית. לחדר הזה בחרנו רצפת עץ המשווה לו מראה חם יותר ומובדל משאר הקומה.
באגף הדרומי של הקומה נמצאים מהלך המדרגות ואזור שירות המתחבר לאזור החניה.

 

 

 

ביחידת ההורים, רצפת האבן מתחלפת ברצפת פרקט. בחדר מיטה רחבת ידיים ושידות לצד המיטה. הקיר מאחורי המיטה נצבע בגוון כהה יותר משאר קירות החדר. על רקע דלתות גדולות מפרופיל בלגי ותריסי עץ, המובילות אל מרפסת קטנה, עומדת כורסה ולצידה מראה גדולה. מול המיטה נבחרה שידת אודיו צבעונית במיוחד. מהחדר הזה נפתחות שתי דלתות עץ מעוצבות המובילות אל חדר הארונות המורכב משני חלקים – אגף ימני ואגף שמאלי – ‘שלו’ ו’שלה’.
ממול ניצב חדר האמבטיה הכולל ג’קוזי פינתי, מקלחון רחב ידיים, וארון מסוגנן צבוע שמנת ובו שני כיורים. מעל הארון מראה גדולה ממוסגרת במסגרת עץ בהירה. קירות חדר האמבטיה מחופים בחלקם באבן וחלקם בגמר צבע בגוון בהיר. גם פה תקרת גג הרעפים המשופעת משווה לחדר האמבטיה מרחב גדול וממנה נתלה גוף תאורה מסוגנן.
הכניסה אל שלושת חדרי הילדים נעשית ממבואה משותפת. חדרי הילדים מרוצפים פרקטים, וגווני הקירות בהם משתנים בהתאם להעדפותיו של כל ילד. בחלק התחתון של הקיר נבחר גוון אחד, ופס זהב מהווה גבול אשר מעליו נבחר גוון תואם אחר. לחדרים חדרי אמבטיה צמודים. תחת תקרת גג הרעפים המשופעת תוכננו לכל חדר גלריות שינה קטנות.
בקומת המרתף ישנם אגף אירוח ואחסון ואגף גדול למשחקים, מכשירי כושר ופינת צפייה בטלוויזיה.

צלם: גלעד רדט

 

 

 

 

 

 

 


סוד החדרים הכפולים של הבית בשרון

בית צר ומינימליסטי בעל מפתחי ברזל גדולים מייצר משחק מושלם בין הפנים לחוץ וכך לכל חלל פנימי יש שכפול בדמות גינה שעוטפת אותו וממשיכה ומכפילה את הייעוד שלו גם באוויר הפתוח

 

 

בכניסה לסמטה קטנה בשכונה שקטה בשרון, ניצב בית מגורים חד משפחתי, המחולק לשתי קומות וקומת מרתף, בעל חזית מינימלית – צרה וסימטרית. “את הבית הזה מגלים מיד – ישר ולעניין”, אומרות תמר בלומנפלד ויהודית מור, האדריכליות האחראיות על תכנון הבית “זה בית צר בעל חזית סימטרית בת שתי קומות ולפניה מהלך מדרגות המוביל הישר אל דלת הכניסה. החזית מחופה בריקים בהירים ולוחות דקטון בגוון קורטן ובמרכזה דלת גבוהה גם היא מחופה בלוחות דקטון. מעל הדלת ישנה מרפסת שמקרה את אזור הכניסה. אל המרפסת נפתחת דלת מפרופיל בלגי בגוון בהיר ותריסי עץ בגוון אגוז. מהמרפסת הזו נשקפת הסמטה לכל אורכה”.

 

 

 

עם פתיחת דלת הכניסה, מתגלה קומת הקרקע בבת אחת, מקצה אל קצה. “חלל אחד שזור במשנהו ולוקח אותך לטיול, עטוף בגינות כמו חדרים. לכל חלל בבית יציאה אל גינה משלו, כזו שמרחיבה את הפעילות בו: כך, מפינת המשפחה הפנימית יוצאים אל הגינה הצפונית המשמשת פינת משפחה חיצונית ובה אלמנט מים מפכפכים. מחדר המגורים יוצאים אל החצר המזרחית שבה ‘הסלון החיצוני’ המתרווח תחת פרגולה גדולה ומהמטבח יוצאים אל הגינה המזרחית הצופה אל בריכת השחייה, שם תוכננה פינת האוכל החיצונית”.

 

 

“אנחנו רואות בחלל משחק של חומרים חוזרים”, הן אומרות. “עשינו שימוש בשלושה חומרים מרכזיים: בריקים, ברזל ועץ, ואלו שלושת החומרים שמשחקים בבית ובאים לידי ביטוי במקומות רבים, כולל בריהוט או בקורות בקומה העליונה. מי שנותן את הקצב של הבית הם החלונות, הפתיחות כלפי חוץ והמבטים לחוץ. בזכות השימוש בברזל, הצלחנו לייצר פתחים בעיצוב מינימליסטי ללא חומרים מיותרים. הפנים והחוץ עובדים אחד עם השני והנושא של חלונות מאוד חשוב בבתים שלנו. זאת הסיבה שאנחנו מאוד אוהבות פרופיל בלגי, כי הוא מייצר לנו משחק, שבעינינו, הוא אחד הדברים החשובים בעיצוב הבית”.

 

 

 

מבואת הכניסה מחופה בדופן נגרות המכילה ארון שרות ודלת המובילה אל אזור המעלית ושירותי האורחים. אל המבואה מוביל מהלך מדרגות שתוכנן כסילואט עדין מפרופיל ברזל דק בגוון הקיר ו”קופסאות” עץ אלון המולבשות עליו. בין מהלך המדרגות לפינת המשפחה נמצאת מחיצת זכוכית שמאפשרת את המבט אל חלל הקומה. פינת המשפחה והמטבח תוכננו כך שיהיו כמו חלל אחד המזין זה את זה. אל פינת המשפחה חוברת פינת האוכל ואליה חדר המגורים, המוקף ברובו בחלונות גדולים ובמרכז הדופן הצפונית, בנוי קמין המחמם את האווירה
בקומה הראשונה תוכננו שתי סוויטות לילדים ויחידת הורים, כאשר לכל החדרים תקרת עץ משופעת על פי שיפועי גג הרעפים שמעליהם. לוחות העץ והקורות מולבנים. הקומה מחולקת כך שאגף ההורים מופרד מזה של הילדים בשלוש מדרגות המובילות אל חלל עבודה ומבואה שנמצאים לפני יחידת ההורים, ומספקים עוד אזור חיץ של פרטיות והרחקה
.. חדר ההורים תוכנן כחלל אחד עם תקרה גבוהה ומשופעת ותחתיה קיר בגובה חלקי המפריד בין חדר האמבטיה לאזור השינה והמיטה. צדו האחד של הקיר משמש לתליית טלוויזיה ובצדו השני נמצאים כיורים, שמולם נמצאים בתאים נפרדים המקלחון והשירותים. ארונות הקיר הגדולים נצבעו בגוון בהיר ולדלתות מסגרות וידיות בגוון מוזהב.”

בית פרטי בשרון
הדיירים: זוג + 2 ילדים גדולים
שטח: 460 מ”ר בנוי
ארכיטקטורה: תמר בלומנפלד ויהודית מור, “בלומנפלד מור אדריכלים”
סטיילינג: נלי לוין ואלקי גזית
פיתוחי ברזל: ארטפרו
צלם: שי גיל

 

 

 

 

 

 

 


בית המחבר את החוץ לפנים

תכנון בית ברמת חן מחבר באופן מושלם את החוץ לפנים, כמו גם את החומרים והגוונים בהם נעשה שימוש בעיצוב הפנים של הבית והגינה.

 

 

הבית ברמת חן, שדייריו בני זוג, הורים לשלושה ילדים ובו הם מתגוררים כבר שנים כשהם באים לארץ, ממוקם על מגרש בשטח של כ-500 מ”ר. כמי שהיו מודעים למגבלותיו של המגרש – פרופורציות מלבניות המתקבלות מקווי הבניין שלו. הדיירים ביקשו להעמיד את הבית החדש על המגרש כך שהבית והגינה ישתלבו וישלימו זה את זה וצורתו צורת האות L.

 

 

מצדו הצר של המגרש, במדרגות רחבות המלוות בערוגות עצים ופרחים, עולים ממפלס הרחוב אל רחבת הכניסה. כאשר דלת הכניסה נפתחת – מתגלה באחת כל חלל קומת הקרקע והגינה. החזית האחורית של הבית, לכל אורכה, תוכננה כך שתהיה שקופה לחלוטין מרצפה עד תקרה, ותיתן ביטוי לדיאלוג הזורם בין חללי הבית לאלה של הגינה. כך “ניגשת” הגינה לחלל המגורים וממלאת בירוק את כל הדופן השקופה המזוגגת בתוך פרופילים מינימליסטיים. כך גם חלל המגורים “יוצא” אל הגינה והגינה “נכנסת” בחזרה, עוטפת אותו ו”פוגשת” את פינת האוכל. את הגינה תכננו כך שיש בה אזורים בעלי אופי שונה, כמו “חדרים” בתוך הירוק. פינת הישיבה הסמוכה לחדר המגורים תוכננה במרחק ממנו, טובלת בצמחייה מכל הכיוונים ונהנית מפרספקטיבה ארוכה על הבית ושאר חלקי הגינה.

 

 

 

מבט רחב לגינה החיבור בין הפנים לחוץ הוא ללא ספק מושלם וזאת ממספר סיבות: המטבח ורחבת הגינה שלידו מרוצפים באותם אריחי “טיטניום גריי” רחבים ובמפלס זהה, כך שנראה שמדובר בחלל אחד המופרד בוויטרינה דקיקה המשתרעת לרוחבו של המטבח. המטבח הפנימי מתחלף במטבח חיצוני, ובשניהם דלפקי עבודה לאורך הדופן הארוכה המהווים אלמנט מרכזי שמתחיל משולחן גבוה, מתחלף באי עבודה ולבסוף שולחן האוכל.
קומת הקרקע כוללת גם את חדר המגורים, המטבח ופינת האוכל. לצדה תוכננה פינת משפחה קטנה ופתוחה, בלתי פורמלית, שמעצם מיקומה והפרופורציות שלה מרחיבה את החלל של כל אחד מהם ומחזקת את הקשר ביניהם. לפינת המשפחה דופן זכוכית גדולה עם יציאה לגינה הקדמית המוגבהת מהרחוב.

 

 

 

כך, במבט אחד מכל מקום על הציר העובר לרוחב המגרש, ניתן לראות את הגינה מצד לצד. את הבית תכננו האדריכליות בקווים מודרניים, בגוני אפור ושחור, בשילוב עץ טיק, ברזל, זכוכית ואבן. מלבד קומת הקרקע כולל הבית בקומה הראשונה יחידת הורים ושלושה חדרי ילדים עם חדרי אמבטיה צמודים. לחדר הכושר שבחדר על הגג תוכננה מרפסת גג גדולה, עם ג’קוזי ופרגולה; וקומת המרתף חולקה לחדר עבודה, חדר משחקים, חדר קולנוע,
שתי יחידות אירוח וחדר כביסה. שפת החומרים והגוונים חזיתות הבית מחולקות ליחידות המבטאות את החלוקה הפנימית של הפונקציות השונות ומוגדרות הן בנפחים המשתנים והן בחיפויים העוטפים אותן: עץ טיק בשני רוחבים, לוחות פח צבועים בשחור מט, טיח פיגמנטי אפור, וקורת ברזל שחורה המקיפה את האגף הצפוני של הבית. פרופילי האלומיניום הדקים נבחרו גם הם בגוון שחור ומהווים מסגרת מעודנת לפתחים.
“החומרים והגוונים האלה הם השפה בה השתמשנו גם בעיצוב הפנים של הבית ובגינה”, אומרות האדריכליות. “אריחים אפורים רחבים מרצפים את כל קומת הקרקע וחלקים מהגינה. חלקים מהגינה מרוצפים בדק עץ. מהלך המדרגות בבית, חדר השינה, חדר הכושר שעל הגג וקומת המרתף, כולם רוצפו עץ. ביחידת ההורים ובחדר הכושר שעל הגג תכננו חיפוי עץ טיק משולב בדלתות ייחודיות. בחדר המגורים תוכנן קמין אבן שנבנה בשיטה מסורתית, אותו חיפינו ביציקת בטון מינימלית. פסי הניתוק של הקיר בחלק העליון והתחתון נצבעו בשחור מט. את פרטי הנגרות בבית תכננו בקו נקי תוך שילובים של מט ומבריק, כשגם כאן השתמשנו בגוונים בהירים של לבן ואפור, בשחור, ובחלקם שילבנו עץ טיק וזכוכית”.

צילום: גלעד רדט

 

 

 

 

 

 

 

 

 

בית סוכנות קטן עבר מטמורפוזה

תכנון מאסיבי ממסד לטפחות שביצעו בו האדריכליות תמר בלומנפלד ויהודית מור, הפך אותו לבית משפחה נוח, המנהל דיאלוג צמוד עם הגינה. חלל ציבורי שתוכנן כלופט ושפת עיצוב אקלקטית מוקפדת, מוחקים כל זכר לעברו של המבנה

 

 

כשפותחים את שער הכניסה לחצר הבית הניצב על מגרש פינתי באחת השכונות הוותיקות של תל אביב, מקבלת את פני הבאים גינה מלבבת, וכך גם השביל המוליך אליו שמלווה בצמחייה עבותה. חוויית הכניסה הירוקה היא במידה רבה סיפורו של הבית, שקשרים הדוקים עם החוץ הם ממאפייניו העיקריים, וראשיתו בבית סוכנות קטן, עם גג רעפים וקומה מפולשת.

 

 

 

“המגרש המשופע מעט משתרע על 700 מ”ר וממוקם על קו תפר בין בתים פרטיים של שכונת מגורים יוקרתית לבין אזור של בנייה רוויה. כשנרכש הבית הוותיק על ידי דייריו הנוכחיים, נדרש לבצע בו שיפוץ מאסיבי, שכלל גם תוספת בנייה, ובמסגרת זו הוא ‘הופשט’ לחלוטין והתהליך בוצע על בסיס השלד הקיים”, מספרות האדריכליות המתכננות, תמר בלומנפלד ויהודית מור, אשר בתוך כך נדרשו להתייחס גם להעמדתו המקורית של הבית – שנצמד אל קו הבניין הצדדי שנושק לבנייה הרוויה ומותיר שטח נכבד לגינה הפונה לרחוב של הבתים הפרטיים. את הכניסה אליו בחרו השתיים למקם מרחוב הבתים הפרטיים, דרך הגינה, “ולהתעלם” ככל שניתן מאזור הבנייה הרוויה, על ידי יצירת החזית הפונה אליו, כחזית שרות. תכנון הפנים נרקם בהתאם לצרכים שהגדירו הדיירים, ומאופיין במפלסים: מפלס הקרקע מרכז בשטחו את הפונקציות המשותפות; המפלס העליון, שממוקם מהלך מספר מדרגות מעליו, מכיל שני חדרי ילדים החולקים חדר רחצה משותף ואת יחידת ההורים; ומפלס המרתף מכיל חללי פנאי, כחדר כושר וחדר משחקים, הבנויים גם כיחידת אירוח, וכן חדר כביסה.

 

 

מבואה פנימית רחבה משלימה את תהליך הכניסה אל תוך הבית, ומפלס הקרקע נפרש כמרחב לופטי גבה תקרה, ללא כל מחיצות בין אזורי הסלון, פינת האוכל והמטבח. חדר המשפחה מוקם לצדו, בפינה שכמו מסתעפת ממנו, ותוכנן כחלל גמיש שעל פתחו סוגרות דלתות הזזה מזוגגות, המאפשרות לעשות בו שימוש מגוון: עם פתיחתן הוא הופך לחלל בלתי נפרד מכלל המרחב, בעוד שעם סגירתן הוא מתקבל כאזור אינטימי נפרד. “השימוש האופציונאלי מאפשר התאמה לצרכים משתנים, ומתאים מאוד כשיש ילדים קטנים”, מציינות בלומנפלד ומור, אשר בתכנון החלל ככלל, הקפידו על יצירת פרספקטיבות רחבות ומבטים ארוכים, המייצרים עניין וקשרי עין ישירים כאחד.
הקשר ההדוק עם החוץ אליו חתרו, בא לידי ביטוי בפתחי יציאה לגינה מכל אזור ברחבי החלל, והחומריות שנבחרה נשענת על חומרים טבעיים, כעץ, ברזל ואבן. אלה שבים ומופיעים בכל האלמנטים המבניים וחומרי הגמר, ובכלל זה באלמנטים חיצוניים, תוך יצירת רצף והמשכיות, המדגישים את הזרימה הטבעית בין שני המרחבים: התקרה הגבוהה היא תקרת עץ משופעת, הריצוף בוצע בפרקט אלון במדרגות המובילות למפלס החדרים, כמו גם במבואת הכניסה אליו ובחדר הרחצה של ההורים, נעשה שימוש באבן זהה לזו המשמשת ברחבה החיצונית, והפרגולות – אחת המקרה את מבואת הכניסה החיצונית ואחת שמקרה את רחבת הישיבה בגינה- משלבות בעיצובן קונסטרוקציית ברזל בשחור מט, שנצבעה בטכנולוגיה המשמשת לצביעת מכוניות, ועץ ארז עמיד.מגוון, וכל הפתחים נתונים במסגרות פרופיל בלגי.

 

 

החומרים הטבעיים משתלבים עם ממד השקיפות ששוזרים הפתחים הרבים, ושפת הבית נחשפת כמושתתת על ניגודים משלימים המייצרים מיקס הרמוני. מאפיין הניגודים המשלימים מתגלה כבר במעטפתו החיצונית של הבית, המחופה לבני פירוק עם אפיל כפרי, שמשתלבים עם צלונים חיצוניים מודרניים, וכך גם בחלל הפנים נמהלים זה בזה אלמנטים עכשוויים עם נגיעות אתניות וזיקה לכפריות או לחומרים חמים וקרים, המייצרים מארג אקלקטי מוקפד ומזמין כאחד. כך למשל, במטבח המודרני משתלב שולחן אוכל גדול מעץ טבעי, ובפינת הישיבה “שובר” את הצבעוניות הכהה בעיקרה ואת פריטי הריהוט נקיי הקווים, צמד כורסאות מרופדות בדיגום ובגוונים המהדהדים ממד אוריינטלי משהו. חלק בלתי נפרד ממארג זה מתקבל מתכנון התאורה, שבאותה רוח אקלקטית משלב סוגים שונים של תאורות – מגופים שקועים, דרך צמודי קיר ועד גופים דקורטיביים, שהותאמו באופן מושכל לאזורי החלל השונים, כך שהם מעשירים את העיצוב, אך ללא כל הכבדה או תחושת עומס.

 

 

ממבואת מפלס החדרים ניתן להשקיף מטה אל החלל הציבורי וחלליו תוכננו באותה שפה מדויקת עם שימת דגש מיוחד לנוחות. יחידת ההורים לדוגמה, כוללת שני חללים המקושרים ביניהם באמצעות דלת זכוכית שקופה. האחד הוא חדר השינה, והשני הוא חלל רחצה, שלמעשה מהווה חדר לכל דבר ועניין ומעוצב בהתאם. הוא מאכלס בשטחו גם “המשך” של ארון הבגדים, יחידת כיור מסוגננת עם תאורה דקורטיבית, שאינה אופיינית לחללים מסוגו, ורק אזורי המקלחון והשירותים מוצנעים מאחורי מחיצות מזוגגות.
עם תפיסה שנועדה לשלב את הפנים והחוץ לכדי חוויה אחת, הגינה הסובבת את הבית ניבטת מבעד לפתחיו הרבים, ומעניקה לבני הבית גישה ישירה ומידית לשטחה. מאזורי המטבח, הסלון ופינת האוכל מובילה היציאה לרחבה מרוצפת, בה ניצבות פינות ישיבה ואוכל, כשבין קורות העץ של הפרגולה המקרה אותה, משתלבים גופי תאורת לד. מאזור פינת המשפחה מובילה היציאה לפינת ישיבה נוספת הסמוכה לבריכה, ואזור נוסף הוקצה לשמש כאזור משחק לילדים.

צלם: גלעד רדט

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
עצמאות 76: אלו הם המאפיינים הבולטים בבית הישראלי העכשווי
עיצוב פנים ישראלי
עצמאות 76: אלו הם המאפיינים הבולטים בבית הישראלי העכשווי
  בבתים שלנו בהם אנו משוועים בראש ובראשונה לייצר מעטפת מכילה ומזמינה לבני המשפחה
האחוזה המפוארת Samode Haveli, הודו
עיצוב פנים ישראלי
האחוזה המפוארת Samode Haveli, הודו
מקור המילה “haveli” בערבית והיא מתייחסת לאחוזה בעלת משמעות היסטורית וארכיטקטונית בהודו. זוהי יצירה
משפחה מיד מרדכי חוזרת לביתה החדש שננטש / מורן דויטש רוזנברג
עיצוב פנים ישראלי
משפחה מיד מרדכי חוזרת לביתה החדש שננטש / מורן דויטש רוזנברג
  דבר המתכננת: הבית בן שתי הקומות, בשטח של כ-160 מ”ר. בקומת הקרקע מיקמתי

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*