באזור חוף בית ינאי קם עתה מקום המפלט הגסטרונומי שהאזור ראוי לו, הוא ניראה כמו חמארה יוונית על חופי פיראוס, למרות שהוא ממוקם בתוך קניון מסחרי דהוי מראה.

 

YAMAS 117

 

אזור החוף של בית ינאי, על ציר דרך החוף, משמש כנקודת תדלוק מוכרת לרכב, לנפש או לבטן. האזור ניחן במשאבי נוף רגועים, של חוף ים מרהיב, מרחבי טבע עטורי דיונות ובתים כפריים טבולים בירק. בדיוק האזור בו תירצו למצוא איזו פינת בוטיק אינטימית, שאפשר לאמץ כמפלט אורבאני, שאפשר ליהנות בו מיין טוב או בירה, כשצופים בשקיעה. מין יעד של יודעי דבר למנעמי פריפריה, עם נגישות נוחה של ציר תנועה מהיר, מהבית וחזרה.
אלא שהאזור בחר דווקא להתאכלס במרכז מסחרי, צל דהוי ופרובינציאלי לקניון, שרוצה לספק את מה שיש בקניונים העירוניים שעזבתם מאחוריכם, יחד עם אוכל מהיר, המבורגרים, פנקייקס וכמובן תחנת דלק.

 

YAMAS-87

 

בין כל אלה, קמה לה בימים אלה חמארה בסגנון יווני תל-אביבי, בשם יאמאס, עם מוסיקה יוונית רמה ועולצת, אלכוהול המלווה מנות קטנות ומגוונות ועיצוב בז’אנר מסעדות השוק העכשווי, סביבת המסעדות המוכרת לנו משוק הפשפשים ביפו, שוק לוינסקי בתל-אביב ושוק מחנה יהודה בירושלים. את המקום עיצב סטודיו ארטיזאכן של שלומי עטור מיפו, המתאפיין בשימוש רדימייד בחומרים ממוחזרים. סגנון העיצוב הפשוט וציורי הזה ביאמאס, מצליח לנתק אותה מהנוף הקניוני המסחרי המוכר ולהעניק לה אווירה מדומיינת כאילו הינה על חוף הים שנמצא כמה מאות מטרים ממולה, ולמצער אינו ניראה.

 

YAMAS-34

 

YAMAS-39-(1)

 

YAMAS-40

 

 

“הרכבתי את המקום מאלמנטים שכאילו נפלטו מהים: חלקי צריף שפורק בנווה צדק והפך להיות למבנה השירותים, גופי תאורה עשויים מפיילות מתכת ישנות ופחי זיתים חלודים, שולחן משור ישן שחבר לפלטת זכוכית גדולה ורוצף בעץ ממוחזר”, מספר עטור “פריטי הקישוט נבחרו בקפידה בשוק הפשפשים ואת ציור הקיר הפיוטי שניראה כלקוח מתוך אגדת ים, ציירה Zagny OD .

 

YAMAS-57

 

YAMAS-109

 

כשמתעלמים מהקניון שמסביב ומגיעים למרפסת הרחבה בסגנון היווני טיפוסי, המקושטת בצמחיה ושולחנות בר עשויים חביות חלודות, נדמה שהנה אולי נמצא אותו מקום מחבק שאפשר להתפרפר אליו לפעמים בפריפריה.

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית מדריך
+כתבות מומלצות
פתרונות אחסון עם פרקטיקה ועיצוב
עיצוב פנים
פתרונות אחסון עם פרקטיקה ועיצוב
  בעידן של שפע, הקשר בין הדברים להם אנחנו באמת זקוקים לבין התכולה בפועל
בית רומנטי בשרון / אדריכל בועז שניר
עיצוב פנים
בית רומנטי בשרון / אדריכל בועז שניר
  ברוכים הבאים לבית שנבנה בשנות ה-80 של המאה הקודמת, נרכש על ידי זוג
מרכז כנסים בהשראת צעיף כלה בחתונתה, סין
עיצוב פנים
מרכז כנסים בהשראת צעיף כלה בחתונתה, סין
  מעטפת המעוצבת כצעיף, מספקת מרחב פרטיות ומפרידה בין פעילויות האירוע לרקע הרועש של

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*