תכנון ועיצוב הספריות וחנויות הספרים בסין, מפתיעים כל פעם מחדש, בעיצוב שהוא מעבר לכל דמיון. זהו גם המקרה בחנות החדשה של רשת חנויות הספרים Zhongshuge, בעיר Guiyang הסינית, שעוצבה על ידי X+Living studio, הסטודיו הסיני רב המעוף. מסדרונות מסתובבים ומדפים שנראים כאילו הם מרחפים, מציעים ללקוחות חווית קנייה שהסחר מקוון לא יכול להעניק, שזה עצם הרעיון. יתר על כן, החללים מפתים ומזמינים את הלקוח הפוטנציאלי, לשוטט ברחבי החנות ולהתוודע למרכולתה.

 

מכירות הספרים פורחות בסין. נראה כאילו כל שבוע חנות ספרים ענקית אחרת נפתחת בה. שוק הספרים הקמעונאיים בסין הוערך ב-11.8 מיליארד יורו בשנה החולפת ומציג צמיחה של 11.3% עד כה השנה. עם זאת, עדיין קשה למוכרים למשוך לקוחות לחנויות. הקנייה המקוונת בכל זאת קלה יותר ונוחה, במיוחד למוצרים שלא נבחרים בעיקר בגלל המראה או התחושה שלהם.
לכן עיצב האדריכל לי שיאנג חוויה מרחבית ששווה ביקור פיזי. ההשראה העיצובית לקוחה, כמו במקרים רבים בסין, מהטבע: מסדרונות כנהר העובר בנוף הררי, עתיר ספרים, מקבלים את הנכנסים למערת נטיפים – נוף המזכיר הרפתקאות ופנטזיות הלקוחות מסיפורים אפיים. המראה קליידוסקופי, עם תקרה שקופה ומשקפת ורצפת זכוכית רפלקטיבית שחורה, המדמה משטח מים חלקים ומדפי הספרים קבועים בקיר המעוקל כמו ירכתיה של ספינה. החנות מציעה אזור בוטיק לקריאה אינטימית וחלל ספרי ילדים, המעוצב כעולם אגדות יצירתי, תקרה המוארת הכובים מנצנצים, מדפים צבעוניים ועם הדפסים מסורתיים של מיעוטים אתניים מהאזור. גודל החנות, כרגיל במושגים סיניים – ענק: 3400 מ”ר. לא הייתם מתנתקים מהמסך בשביל חוויה כזו?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
בית קפה דו מימדי צבעוני ראשון
עיצוב פנים
בית קפה דו מימדי צבעוני ראשון
                           
בית הקפה הפיוטי Café Party שעיצבו Goodd, אדינבורו
עיצוב פנים
בית הקפה הפיוטי Café Party שעיצבו Goodd, אדינבורו
                       
פגמים איכותיים / מעצב הפנים ניצן הורוביץ
עיצוב פנים
פגמים איכותיים / מעצב הפנים ניצן הורוביץ
העיצוב התעשייתי יכול לייצר מגוון רחב של תתי סגנונות. עושה רושם שכולם משלבים בדרך

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*