מעצב הפנים ניצן הורוביץ עיצב בית מיוחד שההתייחסות לחוץ ולפנים זהה – עיצוב מונוכרומטי עם נקודות של צבע בחלל

 

עולם עיצוב הפנים שופע בטרנדים ובמגמות חמות המשתנות חדשות לבקרים. כבר התרגלנו לראות את הבתים המעוצבים על פי הטרנד התורן, אך יש את אלו שמעדיפים להתרכז בעיצוב על זמני, כמו מעצב הפנים ניצן הורוביץ שאחראי לעיצוב ולתכנון של בית פרטי במרכז הארץ, אליו עברו לאחרונה משפחה עם 4 ילדים. “הקונספט העיצובי היה ללכת על מוצר ארוך טווח. לא טרנדי, קלאסי – שחור, לבן ואפור עם נגיעות של צבע. הכנסנו צבע לבית באמצעות ריהוט צבעוני, שילוב של עבודות פופ ואמנות צבעונית – חלקה ישראלית וחלקה בינלאומית”, מספר הורוביץ.

 

 

הטיפול בבית כלל שיפוץ מאסיבי למבנה ולחצר, שזכתה גם היא לטיפול מחדש ולנקודת מבט מעניינת מהמעצב. “תכננו מחדש את החצר כך שהיא חולקה לאזורים אליהם התייחסנו ממש כמו לבית עצמו. יש כניסה עם מבואה, יש אזור אירוח, יש מטבח וכך הלאה – כמו בבית, רק בחוץ. החצר חופתה מחדש על ידי אריחי שיש, הבריכה שופצה וזכתה לחיפויי גרניט גדולים במיוחד, וכן שמרנו על הצבעוניות של הבית, שהיא א-צבעוניות. המראה של החצר מאוד מונוכרומטי, כשאת הצבע אנחנו מכניסים על ידי צמחייה”.

 

 

“בתוך הבית אנחנו חווים חוויה דומה – הבית עצמו הוא פלטפורמה מונוכרומטית עם נקודות מיקוד צבעוניות שבאות לידי ביטוי בריהוט ובאמנות, אותו רעיון שהיה בחוץ, רק עם אלמנטים שונים. קומת הקרקע היא החלל הציבורי של הבית, שמחולק לאזורים אבל לא באופן ברור. החלוקה מוגדרת על ידי תאורה ופונקציות עיצוביות. החלל הציבורי מתפקד כאופן ספייס בעיצוב מונוכרומטי גם הוא, הכולל מטבח שיובא מאיטליה. באחד מדלתות הארונות “החבאנו” דלת המאפשרת יציאה מהמטבח לחצר”.
את הצבעוניות עליה מדבר הורוביץ ניתן לראות למשל בפינת האוכל. “את השולחן הביאו הלקוחות מביתם הקודם בחו”ל”, הוא מספר ומוסיף, “אנחנו רק צרפנו כסאות שעוצבו על ידי מעצב ישראלי לחברה צרפתית. כל כיסא נבחר בגוון אחר מאותה משפחת צבעים ויש 3 סוגי כסאות מאותה משפחה עיצובית. הצבעוניות והקו העיצובי נשמרים בכל פריטי הריהוט בקומה, שיובאו מחו”ל. נקודת המיקוד של הסלון היא ללא ספק ספת ר’ גדולה בוורוד זועק, שמוסיפה צבעוניות לחלל”.

 

 

הקו המונוכרומטי העיצובי נשמר גם ביתר חלקי הבית. “כל חלל זכה לטיפול מאוד פרטני עם פריטי ריהוט מיוחדים וחיפויי שיש מותאמים, שהכל באותו קו עיצובי ובשילוב צבעים של שחור ולבן. הרצון היה ליצור בית קלאסי, הרמוני עם חיי מדף מאוד ארוכים. לזוג יש 4 ילדים בגילאים שונים הממשיכים לגדול בבית והם רצו לקבל בית שלא יצטרכו לגעת בו בשנים הקרובות, מה שאומר שגם לחדר של הילדה בת ה-4, התייחסנו כאילו היה חדר של מתבגרת”, אומר המעצב.
כתוצאה מכך נוצרו בבית 5 סוויטות המשמשות את בני המשפחה, כשלהורים יש סוויטה מאסטר. “את חדר השינה המאסטר של ההורים עיצבנו כשהוא מחולק לאזורים – חלל ארונות, מיטה חופשית בחלל ואזור ישיבה. המיטה גדולה מאוד עם גב הבנוי ככנפיים משני הצדדים ואת אזור הישיבה מיקמנו ליד החלון, כך שנוצרת התניידות נוחה בחלל. הדלת לחדר האמבטיה של המאסטר הוטמעה כחלק מהנגרות בחדר בקו אפס, כשהקיר עצמו חופה בעץ עם טקסטורה נעימה הנוצרת על ידי חריצים בעץ. בחדר האמבטיה השתמשנו בחיפוי שיש שחור בשילוב גרניט פורצלן לבן ופריטי נגרות בהתאמה אישית, כמו גם הכלים הסניטריים שבו”, מסכם הורוביץ.

עיצוב פנים: סטודיו ניצן הורוביץ לעיצוב פנים
גודל: 350 מ’ (בנוי)
צילום: עודד סמדר
נגרות: תומר ודוד שטרית

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
פתרונות אחסון עם פרקטיקה ועיצוב
עיצוב פנים
פתרונות אחסון עם פרקטיקה ועיצוב
  בעידן של שפע, הקשר בין הדברים להם אנחנו באמת זקוקים לבין התכולה בפועל
בית רומנטי בשרון / אדריכל בועז שניר
עיצוב פנים
בית רומנטי בשרון / אדריכל בועז שניר
  ברוכים הבאים לבית שנבנה בשנות ה-80 של המאה הקודמת, נרכש על ידי זוג
מרכז כנסים בהשראת צעיף כלה בחתונתה, סין
עיצוב פנים
מרכז כנסים בהשראת צעיף כלה בחתונתה, סין
  מעטפת המעוצבת כצעיף, מספקת מרחב פרטיות ומפרידה בין פעילויות האירוע לרקע הרועש של

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*