את הבית הזה לא תרצו לפספס. משחקים של שחור ולבן, בטון חשוף, גופי תאורה שרוקדים ביחד ושירותי אורחים שמייצרים חוויה מיוחדת

יש בתים שמהרגע שאנחנו נכנסים אליהם, אנחנו לא נותנים לעיניים שלנו לנוח. בכל מקום אנחנו פוגשים אלמנט עיצובי מרהיב אחר או ביצוע נכון של טרנדים המשתלבים אחד עם השני והופכים בית לבית מיוחד. הבית הפרטי אליו הגענו, הממוקם במגרש פינתי בשכונה שקטה בגוש דן, נראה מבחוץ כבית מודרני, הבנוי על מגרש צר וארוך. “זאת הסיבה שבחרנו באדריכלות מלבנית ונקייה, במטרה לנצל את כל המלבן שמותר לנו לבנות בו”, פותחת הילה ישראלביץ’ שיחד עם בן זוגה דן, אחראים על התכנון האדריכלי והעיצוב של הבית.

 

 

“במבנה עצמו עשינו שימון בבטון חשוף שרואים אותו בחוץ ובפנים הבית, כחלק מהרעיון שהחוץ והפנים ממשיכים ביניהם”, היא ממשיכה. “השתמשנו בעירוב חומרים, של בטון חשוף וקירות לבנים, בפנים ובחוץ הבית. הבטון החשוף הוא מודרני אבל הבאנו אותו בנגיעות עדינות ומודרניות ולא באופן ברוטלי”.

 

 

 

קומת הקרקע כוללת את הסלון, מטבח, שירותי אורחים ומזווה, שמתוכננים כך שהסלון והמטבח פתוחים אחד לשני. מול דלת הכניסה מוקמה פינת האוכל שמעליה תלוי גוף תאורה מיוחד במינו, העשוי פליז ותלוי בגובה שתי קומות – מהחלק העליון של הבית. “הדבר הראשון שפוגשים בכניסה לבית הוא שולחן אוכל עם גופי תאורה משמעותיים”, מספרת ישראלביץ’. “מול הכניסה יש קיר בטון חשוף עם מדרגות מרחפות מינימליסטיות עשויות פלדה שכמעט נעלמות בזכות השימוש בחומר דומה מאוד לבטון החשוף בקיר, ולצדן כבלים ממתכת המהווים את המעקה למדרגות. בכל החלל הזה נוצר ריקוד – ריקוד בין גופי התאורה וריקוד משולב במיתרי המעקות. כך יצרנו משחק מאוד מעניין כבר במבט הראשון כשמסתכלים לתוך הבית”.

 

 

 

 

 

קיר הבטון החשוף ממשיך לתוך הסלון והוא נקי לגמרי, למעט טלוויזיה התלויה עליו. כחלק מהמשק המונוכרומטי של הסלון, העיצוב נע בין צבעים בהירים בקירות הבטון והקירות הלבנים, בפריטי הריהוט וברצפה בגוון אוף וויט בהיר, לבין ספריה המורכבת מברזל שחור ועץ, המייצרת איזון לגוון הבהיר של הסלון ומכניסה אליו חום. הספרייה מתכתבת גם עם המטבח השחור, שעשוי בגימור ננו שחור בעל מראה רך, כמעט מט, המעניק תחושה של מגע משי. במרכז המטבח נישה עם אבן והקיר שלו מסתובב לכיוון המדרגות ועולה לקומה העליונה. “רצינו שהקיר במטבח יהפוך להיות חיפוי שמשלים סוג של קובייה שעולה עד למעלה, כי גם שעולים במדרגות ממשיכים לראות את הקיר שמגיע מהמטבח”, מסבירה ישראלביץ’.

 

 

 

 

כשאנחנו מגיעים לשירותי האורחים, ישראלביץ’ מדברת עליהם בהתלהבות. “שירותי האורחים הם יחסית לא מרווחים ולכן החלטנו לעשות קיר של מראה מושחרת שגם מגדילה את החלל וגם מייצרת חוויה אינטימית מיוחדת בשירותים. בנוסף הצבנו בשירותים כיור פרי סטנדינג עשוי אבן ולידו מראה שחורה שעל גבה שתי נישות ברזל מרחפות, שתלויות למעשה בתוך המראה. אנשים בד”כ לא חושבים ולא משקיעים בשירותי אורחים וחבל, כי אפשר לייצר שם אווירה מיוחדת”.

הסגנון העיצובי נשמר גם בחצר, כשמחוץ לסלון אזור אירוח עם בריכת שחייה. “העיצוב בחוץ הוא מחומר שונה אבל שומר על המראה מהפנים – מראה שמשתקף בזכות כך שבסלון יש המון זכוכיות והוא למעשה שקוף. למרות שהבית הוא במיקום מרכזי, הוא עדיין מאוד פתוח. יצרנו אווירה של מרחב, ריאה ירוקה והרבה חופש”.

בקומה העליונה המחופה ברצפת פרקט פישבון, יש הפרדה בין שני אזורים – אזור ההורים ואזור הילדים, בו עוצבו 3 חדרי שינה ל-4 ילדים, שהסגנון העיצובי נשמר בכולם, אך בצבעים שונים. חדר ההורים כולל חדר מקלחת, אזור ארונות וחדר שינה שבו יש אמבט העומד חופשי בחלל. בגב המיטה נוצר חיפוי קיר מיוחד מאוד עם לייסטים שחורים ומנורות משתלשלות בצבע שחור-פחם. ארונות הבגדים, הממוקמים באזור המיועד להם, הם בעלי דלתות זכוכית, כשאחד הארונות בעל מראה מושחרת, המייצרת מרחב. בחדר המקלחת, בדומה למה שנעשה גם בחדר המקלחת של הילדים, נעשה שימוש בפרקט של הרצפה בקומה – בחזיתות הארונות במקלחת, כשהשניים מתכתבים באופן מושלם.

תכנון אדריכלי ועיצוב: דן והילה ישראלביץ’ אדריכלים
מגרש: חצי דונם
בנוי: 400 מ”ר כולל פטיו
דיירים: זוג + 4 ילדים
צילום: עודד סמדר

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית מקומות
+כתבות מומלצות
הקיר העיוור הפך לקונספט העיצובי של הבית
עיצוב פנים
הקיר העיוור הפך לקונספט העיצובי של הבית
בני הזוג רכשו את הקרקע. כאמור, השטח מאוד צר והם פיקפקו ביכולת אפשרות של
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
עיצוב פנים
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
הכיתות מוארות באור השמש החולף, מטיל צללים למרחבי הלמידה. כל קומה מארחת שלוש כיתות,
חנות התכשיטים Fortune Farm Store מטרקוטה, באחמדאבאד / של museLAB 
עיצוב פנים
חנות התכשיטים Fortune Farm Store מטרקוטה, באחמדאבאד / של museLAB 
                           

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*