לפני 20 שנה תכנן האדריכל דן ישראלביץ בית מגורים, אשר כעת, ביחד עם אשתו הילה וצוות המשרד, הם תכננו את ביתם המפואר החדש הנוכחי. בית המגורים שייך לבני זוג בשנות ה-50 המוקדמות לחייהם. הוא יזם נדל"ן מצליח והיא בעלת מקצוע חופשי. לשניים 4 ילדים מתבגרים. את ביתם הקודם תכננן עבורם דן ישראלביץ ממש עם סיום לימודיו בפקולטה לארכיטקטורה, זה היה הפרויקט הראשון שלו ובמובנים רבים מדובר בסגירת מעגל.

 

 

הבית ממוקם באזור השרון על מגרש של 1.3 דונם. שטחו הבנוי הוא כ-420 מ”ר והוא מחולק לשתי קומות- קרקע ומרתף. שטחה של קומת הקרקע הוא כ-285 מ”ר ובה פטיו כניסה רחב ידיים ומרשים במיוחד (עליו נרחיב בהמשך), מטבח, פינת אוכל, סלון וסוויטת השינה של בני הזוג.
בקומת המרתף, ששטחה כ-135 מ”ר, 4 סוויטות שינה לארבעת הילדים וכן חדר משפחה ובילוי מרכזי. ייחודה הגדול של קומה זאת היא החצרות האנגליות המרוצפות שמקיפות אותה. אורכן כ-3 מטרים ולמעשה, מבחינת תחושה, כל אחת מהן מקבלת אחוז אור ואוויר מירביים והן משמשות כפינות ישיבה אינטימיות ומרגיעות לילדים.

 

 

 

 

 

המגרש עליו בנוי הבית היא מרובע. החזון היה ליצור בית קלאסי עם תכנית העמדה בצורת L, זאת על מנת ליצור מפתח גדול שימקסם את מבנה המגרש ויאפשר מרחב גדול לבריכת השחיה ומרפסת חיצונית מרוצפת ומקורה, רחבת ידיים, המשמשת את בני המשפחה שמרבים מאוד לארח ולבלות במרחב החיצוני. בכך, הצליחו האדריכלים ליצור את הקשר המיטבי בין חוץ לפנים והם משתלבים באופן הרמוני האחד בשני. תהליך הבניה ערך כשנה.
איזור הכניסה לבית מגבה תפיסה אדריכלית שדוגלת ביצירת מרחב בו רב הנסתר על הגלוי. ביקשנו ליצור חזית שכלפי חוץ נתפסת וויזואלית כמסתורית ומסקרנת, אינה חושפת את המתרחש בפנים ומאפשרת לבני המשפחה פרטיות מירבית. חזית הכניסה במרכזה דלת אינטגרלית, עשויה חיפוי עץ בקו לינארי-אופקי. עם פתיחתה נוצרת דרמה טוטאלית ונגלה בפני הבאים עולם שלם, שונה לגמרי מהחוץ.
הפטיו החוצץ בין החזית החיצונית המרשימה לבית עצמו יוצר אתנחתא בין הפונקציות. הוא שקוף לחלוטין ומשקיף ישירות לאיזור הבריכה. התחושה שמתקבלת היא של פתיחות, FUN, חופש, אור ואוויר, תחושה שמלווה את השוהים בו לכל אורכו. הצחיה שנשתלה בו מעצימה את גודלו ותורמת גם היא לתחושה הרצויה.
את הפטיו חותמת חזית שקופה במרכזה שער בנוי המקדם את פני הבאים ומגדיר במרומז את הכניסה הרישמית לתוך הבית עצמו. אריחי רצפת הבזלת הגדולים (בגודל של 1.2/1.2 מ’) יוצרים תחושה של המשכיות ועוגן בשל צבעם הכהה.
הפונקציות המרכזיות נפרדות – עם הכניסה מהפטיו, בחלקה השמאלי של הקומה ממוקמים המטבח ופינת האוכל (שלאחריו חניה מקורה) ומימינה לו הסלון וסוויטת השינה של בני הזוג. גרם המדרגות שמוביל לקומת סוויטות הילדים, נסתר מהעין ותחום במעקה זכוכית שמשמר את הקונספט האוורירי.
בני הזוג ביקשו ליצור חציצה בין הפונקציות בקומה ולתת מקום של כבוד ודגש לכל אחת מהן.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

המטבח ופינת האוכל ממוקמים בחלל גדול של כ-50 מ”ר. המטבח פרללי וכולל שתי יחידות נמוכות ארוכות מאוד מחופות משטחי דקטון וחזיתותיהן עשויות פורניר עץ אגוז. אורכו של האי הוא 5.3 מ’ והוא משמש כציר מרכזי עבור בני המשפחה. שם הם אוכלים, נהנים מבילוי משותף וצופים בטלווזיה שנמצאת מעל משטח העבודה. עוד במטבח, חזית בהירה מחופה חיפוי קלאסי ובו דלת סתרים שמובילה לחניה וכן עמדת קפה מאובזרת, גם היא נסתרת על פי דרישה, שחזיתה הפנימית מחופה דקטון, המשך ישיר של משטחי העבודה.
תקרת החלל גבוהה במיוחד, כ-4.2 מ’. למרכזה נבחרו גופי תאורה מלבניים, גיאומטרים ומרפים עשויים מתכת, שמשדרים מחד עוצמה ומאידך מותירים את החלל פתוח ומואר.
לפינת האוכל הסמוכה נבחר שולחן אוכל עם משטח זכוכית המורכבת משלוש שכבות ורגלי עץ בעיצוב גיאומטרי, מעוקל ופיסולי.
קשה להתעלם מהסלון רחב הידיים, במיוחד לאור העובדה שקיר הטלוויזיה מורכב מחלק מרכזי בנוי ומשני צידיו קוביות זכוכית, בסמטירה מושלמת ביחס אילו, בהן נשתלו עצי במבוק. קיר זה יוצר את השילוב המושלם בין תחושה ביתית חמימה ומגוננת לבין יצירת קשר מיטבי בין חוץ לפנים. התחושה שמקבלים היושבים בשטחו היא יחודיית, מזמינה ונעימה במיוחד. עוד בחלל, תקרת מונמכת, מנותקת מתקרת המבנה. במרכזה גופי תאורה צרים ונסתרים בגאומטריה ישרה שיוצרת קונטור מעניין וכן רמקולים שקועים.
מוטיב בולט נוסף בחלל היא הספריה שחוצצת בין הסלון לגרם המדרגות שמוביל למפלס התחתון. היא תוכננה בקומפוזיציה א-סימטרית מרצפה עד תקרה ועשויה משילוב של פח ועץ. בין התאים הפתוחים שולבו גם תאים סגורים שמאפשרים אחסון אלגנטי לפריטים שונים.
הספות בחלל עמוקות ומפנקות במיוחד ומרופדות קטיפת Blue Velvet רכה ונעימה. השולחנות במרכז, שעשויים משטחי בטון ורגלי מתכת, תוכננו בהשראת סגנון הרטרו.

 

 

 

החזית האחורית, שמובילה למתחם הבילוי מורכבת מדלתות סרט עשויות זכוכית התחומות בין עמודי פלדה שחורים שיוצרים חלוקה אלגנטית ומעניקים תחושת עוגן והיציאה למרחב החוץ ניתנת למעשה מכל פינה שהיא. הריצוף עשוי אריחי בטון בגודל זהה לריצוף הפנימי מה שיוצר תחושת המשכיות. כך גם פירטי הריהוט שמקבילים למתקיים בתוך הבית. הפרגולה מעל עשויה אלומניום ומשתלבת היטב בתפיסה האדריכלית של המבנה כולו.
מעברה השני של הבריכה, ולצד כיסאות הערסל הקז’ואלים, נבנתה יחידת מחסן המשמשת כעמדת שירות לבריכה ולכלי הגינון. היא עוצבה בצבעוניות זהה לזאת של הבית ונראית כהמשך ישיר שלו.

הילה ודן ישראלביץ’ אדריכלים

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
בית קפה דו מימדי צבעוני ראשון
עיצוב פנים
בית קפה דו מימדי צבעוני ראשון
                           
בית הקפה הפיוטי Café Party שעיצבו Goodd, אדינבורו
עיצוב פנים
בית הקפה הפיוטי Café Party שעיצבו Goodd, אדינבורו
                       
פגמים איכותיים / מעצב הפנים ניצן הורוביץ
עיצוב פנים
פגמים איכותיים / מעצב הפנים ניצן הורוביץ
העיצוב התעשייתי יכול לייצר מגוון רחב של תתי סגנונות. עושה רושם שכולם משלבים בדרך

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*