שילוב מכוון בין מסות, ממדים ונפחים, שימוש בחומרים טבעיים לצד תעשייתיים, פלטת צבעים מונוכרומטית ומדויקת וחזיתות שחודרות את המבנה והופכות לחלק אינטגרלי מהמרחב הפנימי הם רק חלק ממאפייני הבית שתכנן מושיק חדידה, בעליו של משרד המתמחה באדריכלות ועיצוב פנים, עבור משפחתו.

 

ברוכים הבאים לביתם של מושיק חדידה, בעליו של משרד לאדריכלות ועיצוב פנים, רעייתו מנהלת החשבונות ושלושת ילדיהם הבוגרים – בית שמייצג נאמנה את מנעד הסגנונות הרחב שמאפיין את חתימת ידו של חדידה, זה הנע מהניאו-קלאסי ועד המודרני-תעשייתי. אל הבית החדש שנבנה ממסד ועד טפחות במהלך שלושת גלי הקורונה, עברו בני המשפחה מדירתם שבקריית אונו וניכר שחדידה הצליח לתרגם את רשימת הרצונות והצרכים לכדי סביבת מגורים נעימה ומכילה מחד ועוצמתית מאידך.

 

 

 

“אחרי שנים במהלכן חיינו בדירה, בשלה העת להגשים את החלום המשפחתי ולעבור לבית פרטי רחב ידיים בו אוכל לממש את הרצונות והמאווים שלי כמתכנן וחשוב לא פחות, של כל אחת ואחד מאיתנו”. הוא אומר. “מטרת העל היתה לייצר מרחב פרסונלי, עם גינה היקפית שתאפשר לנו להנות מהשקט שמסביב. חשוב היה לי לייצר מרחבים משמעותיים ועם זאת מכילים ובד בבד לממש את הידע והכלים הטכניים והיצירתיים שצברתי לאורך השנים. בניגוד לבתים שאני מתכנן לאחרים כאן לא נדרשתי לפענח את הצרכים לבנות פרוגרמה מאפס- הבנתי מהר מאוד כיצד הבית יראה ברמה התכנונית ואכן השינויים שקרו באופן טבעי לאורך הדרך היו מינוריים בהיבט הזה. האתגר הגדול יותר מבחינתי היה לבחור מבין אינסוף חומרי הגמר אליהם נחשפתי במהלך השנים אבל אני מאמין שהתוצאה הסופית ממחישה את הבחירה המאוזנת שמייצרת מכלול שלם והרמוני”.

 

 

 

 

“הקו מאוד ברור, מינימליסטי ומהודק, החללים גדולים ומוארים והאלמנטים עשויים רובם ככולם מחומרים טבעיים כמו עץ, אבן וברזל לצד חומרים תעשייתיים כמו אלומיניום ובטון שיוצרים יחד נראות אורגנית עתירה בהרבה טקסטורות ורבדים”.
בניגוד לרבים מהבתים החדשים בישראל, בהם הקשר הבלתי אמצעי בין החוץ לפנים הוא נגזרת של מבטים פתוחים ונטולי חסמים בין שתי הזירות, בביתו הפרטי השכיל חדידה לבטא את הקשר בינן באופן נוסף: הוא רתם את החזיתות כאלמנט חזותי- הן חודרות את המבנה והופכות לחלק אינטגרלי מההוויה של חללי הפנים. הגבולות בין האגפים מטשטשים והארכיטקטורה נשזרת והופכת לחלק בלתי נפרד מעיצוב הפנים.

 

 

“הבית מורכב מכמה גושים, חלקם עשויים מבטון חשוף וחלקם חופו בשליכט. את החזית שפונה לרחוב ביקשתי להותיר כמה שיותר מינימליסטית וצנועה ומאידך, ככל שמתקדמים פנימה לעומק המגרש החוויה משתנה והפתיחות בין הבית לחצר האחורית ולאזורי האירוח היא בשיאה”.

 

 

 

 

 

“עם פתיחת שער הכניסה נגלה שביל שמוביל לדלת הכניסה הצדדית שמעליה יצרתי גגון א-סימטרי מתכתי, דמוי קיפול נייר שנובע ממישור הטיח. את הדרך אליה מלווים צמחיה מצד אחד ומהעבר השני מעקה ברזל עם מילואת רשת לולים קשיחה שמאפשר לאור הטבעי לחדור באין מפריע פניה לתוך החצרות האנגליות שבהיקף המפלס התחתון”.
“דלת הכניסה חפה מקישוטיות ועשויה מאלומיניום חלק בגוון שחור. מיד עם פתיחתה נגלים החלל הציבורי שמתמר לגובה של 6.8 מטרים ו-וויטרינות הענק שצופות לגינה ולבריכה. הממדים בחלל הזה הם בהחלט עוצמתיים אך הפרופורציות הן נכונות לכן אינך מרגיש חשוף או מאוים”.

 

 

 

 

 

מימין לכניסה ממוקם המטבח הפרללי שמורכב מחזית ארונות גבוהים מחופה בפורמייקה בטקסטורה מחוספסת בגוון מתכתי, הטומנת בחובה את מוצרי החשמל, שפע של מקומות אחסון ונישה נסתרת שנפתחת לפי צורך ובה משטח עבודה נוסף. את האי בחר לחפות חדידה בחזיתות פורניר מושחר ובמשטח אבן טבעית.
מעברה השני של הדלת נמצא הסלון המשפחתי עבורו יצר חדידה קיר כוח ורטיקלי בו שקועים הקמין ומסך הטלוויזיה. “ציר זה מעצים את מימד הגובה ומייצר אתנחתא ברצף חלונות הוויטרינה שבהיקף החלל”, הוא מסביר. “בחרתי לעבוד עם חיפוי שיש מסוג black cosmic מכיוון שיש לו מרקם מעט גס ומחוספס והוא מאגד לא מעט מהיסודות והגוונים ששילבתי בבית- יש בו אגרגטים מיוחדים וחלקיקי ברזל ולמרות שהאלמנט מורכב מכמה פלטות הגידים הם המשכיים וככאלה הם מייצרים משטח במראה מאוד טבעי. פינת האוכל ניצבת במקביל לסלון ונושקת לבריכת השחייה. היא גדולה במיוחד ועשויה מפלטת עץ טבעי ורגלי נירוסטה.

 

 

 

 

 

 

בין פינת האוכל לגרם המדרגות חוצצים עמוד בטון וספריית ברזל דו כיוונית: “על קיר הבטון המרכזי מתחנו חוט תאורה וורטיקלי ודקיק שמתחיל ברצפת המפלס התחתון, חודר את הפודסט וממשיך כל הדרך מעלה עד לתקרת החלל הכפול- אלמנט עיצובי שמדגיש את מימד הגובה ויוצר נופך דרמטי, בפרט כשהערב יורד”, אומר חדידה. “זאת ועוד, בחרתי לעבוד עם מדרגות מברזל מכיוון שהן מייצרות תחושה קלילה, כך גם מעקות הברזל בהם שילבתי רשתות נירוסטה צבועות בשחור. הציר הכהה הזה מתכתב עם הפתחים ועם קורת הפלדה שחוצצת בין הוויטרינות התחתונות לאלה העליונות ובד בבד מעגנת את הפרגולה החיצונית”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

בסמוך למטבח תוכננה מבואה נסתרת ואינטימית שמובילה לאגף פרטי, שם תוכננו שירותי האורחים, הממ”ד, סוויטת השינה של הבן הבכור ומאסטר ההורים. את המסדרון מלווה חזית עץ פורניר מושחר שמסתירה ציר של פתרונות אחסון, את ארונות החשמל והתקשורת ודלת נסתרת שמובילה לממ”ד.
מאסטר ההורים רחב הידיים כולל חדר שינה ובו קיר דומיננטי בגב המיטה מחופה אבן בזלטינה בשלושה גדלים שונים שנפרסו בפריסה רנדומלית. המעברים לחדר הארונות ולחדר הרחצה נטולי דלתות ועם זאת הם נותרים אינטימיים. חדר הרחצה של בני הזוג חופה בפלטות גרניט פורצלן גדולות (1.6/3.2 מ’) שיוצרות מראה המשכי של אבן שיש פראית. המקלחון הזוגי מוסגר בפרופיל מתכת שחור וארון האמבט, הכולל כיורים לו ולה, חופה פורניר עץ שמוסיף חמימות בחלל.

 

 

 

 

 

בקומה העליונה תוכנן אגף נפרד לשני הילדים הצעירים הכולל שני חדרי מאסטר גדולים ומרפסת משותפת מפנקת לאירוח. הרצפה חופתה בפרקט עץ בדוגמת פישבון וחדרי הילדים עוצבו בקו שנותר נאמן לסגנון המודרני השולט בבית, בשילוב נגיעות של אלמנטים וחפצים שמייצגים את הצבעוניות החביבה, האהבות והתחביבים של כל אחד מהם. עבור כל אחד מהם תוכנן חדר רחצה משלו שחופה באריחים מדוקקים מרצפה עד תקרה בגוון אבן בהיר. יחידות הנגרות מחופות פורניר אלון מושחר- אלמנט שחוזר על עצמו בחלקים שונים של הבית. המרפסת המשותפת מסוגננת ומוקפדת והריהוט, שמותאם לסביבת החוץ, מייצר קונטרסט יפה אל מול גושי הבטון שבמעטפת.
היציאה לחצר האירוח שבמפלס הקרקע נעשית דרך הוויטרינות שבאזור פינת האוכל והסלון. לבני המשפחה ואורחיהם ממתינים סלון חוץ שיושב תחת פרגולה מתכתית, פינת אוכל ומטבח חוץ הכולל עמדת B.B.Q.
“בריכת השחייה נושקת לפינת האוכל הביתית והיא מורגשת מכל רחבי הקומה. בתוך כך היא ממוקמת בפוזיציה האופטימלית מבחינת כיווני האור והשמש”, מסביר חדידה. “את אזור האירוח חיפיתי בריצוף גרניט פורצלן צף שיוצר מישור המשכי בין הסלון שבפנים לבריכת הגלישה, שסביבתה רוצפה באבן בלו סטון. זהו אזור שמהווה נקודת בהייה ממנה נגלים כלל האלמנטים המיוחדים שתוכננו בבית כמו גוש הבטון החשוף שחודר פנימה והחלון האופקי שמתחיל באזור סלון החוץ וממשיך פנימה לאורכו של הקיר בסלון הביתי, כך שלא תמיד ברור היכן ניצבים, אם בכלל, הגבולות בין החוץ לפנים. בפאה הצרה של הבריכה ישנו משטח רביצה ובו מיטות שיזוף ובפאה הארוכה המים נשפכים במחזוריות למפלס הנמוך”.

היכן: גני תקווה
עבור: ביתם הפרטי של מושיק חדידה- בעל משרד לאדריכלות ועיצוב פנים, רעייתו ושלושת ילדיהם (24, 20 ו-15)
שטח המגרש: כחצי דונם, שטח בנוי: כ-420 מ”ר
צילום: עודד סמדר

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
דבר נציבות הסחר האיטלקית
עיצוב פנים ישראלי
דבר נציבות הסחר האיטלקית
  קוראים/ות, אדריכלים/ות ומעצבים/ות יקרים/ות, לאור החברות העמוקה והמתמשכת בין איטליה וישראל, אני שמח
OPIFICIO SERICO FIORENTINO SRL / l’Opificio
עיצוב פנים ישראלי
OPIFICIO SERICO FIORENTINO SRL / l’Opificio
ה-Opificio מבטיח שליטה מוחלטת בשרשרת האספקה ​​האנכית, עיצוב וייצור קולקציות של בדים וקטיפות לריהוט
כוחו של קיר: שינוי חללים בעיצוב הקירות המרכזיים
עיצוב פנים ישראלי
כוחו של קיר: שינוי חללים בעיצוב הקירות המרכזיים
רעיון זה מדגיש את העובדה שעיצוב פנים אינו מסתכם רק בבחירת רהיטים או אביזרים

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*