אם אתם נוהגים להסתיר את מסך המחשב שלכם, עם החצי העליון של הגוף, כך שעמיתיכם לא יוכלו להבין עד כמה אתם לא חלק מעבודת הצוות – סימן שאתם עובדים במשרד פתוח.

 

 

אתם במשרד פתוח, אם אתם מנסים לכתוב דוא”ל רגיש, כשעמיתכם החביב נעמד לצדכם, בכדי לשתף אתכם במשהו וזה גם יכול להיות בדיוק, כאשר אתם מנסים לנסח תובנה מבריקה שבדיוק הבזיקה במוחכם ועוד רגע תתאדה לה.
כולנו הרי מבינים שהתכנון הזה של המשרד לא בדיוק משרת אותנו, כאשר אנחנו מנסים לנהל שיחה פרטית או לקבוע פגישה עם הגניקולוג. לכן, לא ברור מה תורם לנו הרעיון הזה של משרדים פתוחים, אשר למשל, כ-70% מהמשרדים בארצות הברית, הארץ אשר אשמה במחדל הזה, בנויים בצורה זו.

 

אבל כמו תמיד, בעתות של מצוקה אנושית, המדע בא לעזרתנו (תנו למדע לנצח) ועכשיו הוא נחלץ גם לסייע לעובדים המדוכאים במשרדים פתוחים – זאת באמצעות כיסאות בצורת ביצים ותקרות שמסוגלות לגלגל ולהקפיץ את הצרחות שלך בחזרה אליך ולאלץ אותך להירגע. סוג של טריק בפסיכולוגיה אקוסטית.
ואני לא אומרת זאת זה סתם. חוקרים באוסטרליה, העוסקים בטיפולים נפשיים אקוסטיים, גילו כי חללי עבודה המתוכננים פתוח, יכולים להפיק תועלת נוספת מסגולות רפואיות הטמונות באקוסטיקה.
באופן ספציפי, חוקר אוסטרלי אחד, Manuj Radav מאוניברסיטת סידני, השקיע זמן יקר מחייו ומצא דרך לעמעם את רעשי הפטפוטים, העיטושים, הצלצולים והוויכוחים בחיי המשרד הפתוח והוא הסכים לחשוף אותם עתה, באסיפה של האגודה האקוסטית האמריקנית במיניאפוליס.

 

ראשית, יש לו כיסא בצורת ביצה, שמטרתו להגן על האדם המכונס בפנימו, בפני הקולניות החיצונית.
יש לו גם דיקט בציפוי מיוחד לתקרה המכונה “retroreflective”, אשר מחזיר קול בחזרה לכיוון המקור, או הדובר שלו, מה שמשפיע על הדוברים להנמיך את קולם (ההפך קורה כאשר מנסים לדבר בזמן שמרכיבים אוזניות – אנחנו נשמעים רק שקטים יותר לעצמנו).
גם הכיסאות שלו, מעודדים את הדוברים להוריד את עוצמת הקול שלהם, כך טוען Radav, על ידי החזרת הקול אל הדובר.
אני בטוחה שעתה אתם מעלים בדמיונכם, סיטואציות מחיי המשרד שלכם, להם פתרונות אלה יכולים להיות שימושיים ויעילים במיוחד.
ידב ועמיתיו בדקו את הציפויים והכיסאות שפיתחו, באמצעות בובות שהרכיבו עליהן אזניות, מיקרופונים ורמקולים. הם מצאו כי הכיסאות למשל, חסמו רעש חיצוני בערך של 10 דציבלים, שזה בערך כמו שתכסו את האוזניים שלכם בידיים. הם מקווים, כי באמצעות המחקר שלהם, יצרנים יוכלו לייצר עתה כיסאות משרד טובים יותר.
כל זה הוא חלק מהחיפוש הקדחתני אחר טכנולוגיה, שעשויה להפוך משרדים פתוחים לפחות מאמללים. לדוגמא, כמה חוקרים בודקים שימוש ב”רעש טבעי”, כמו מים זורמים, כדי לעמעם רעשים במשרד. פיתוח סביבות עבודה המאפשרות לעובדים אפילו לזוז, ויותר מזה – ללכת ולהוציא אנרגיה, בתוך שטח משרד המסוגל להשתנות ואשר אינו סטטי. ביופיליה – מגמה חשובה שמתחילה רק עכשיו – להביא את הטבע למבנים.
כל ההמצאות האלה, לא מושלמות ככל שיהיו, יצטרכו לספק אותנו עכשיו. לפחות עד אשר הרובוטים יחליפו אותנו ויעשו את העבודה שלנו במקומנו. אז הם יצטרכו לקחת מאתנו גם את המשרדים הפתוחים שלנו.

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית מהעולם
+כתבות מומלצות
האישה המצוירת ביותר בעולם
תרבות
האישה המצוירת ביותר בעולם
  סולידור הייתה לסבית גלויה ולא פחדה לשיר בשנסונים שלה על מה שהיא מרגישה.
כדאי לעלות לרגל: מדרגות הרחוב האומנותיות היפות בעולם
תרבות
כדאי לעלות לרגל: מדרגות הרחוב האומנותיות היפות בעולם
ביירות, לבנון: קבוצה קטנה של מעצבים בשם Dihzahyners, אשר שמם לקוח מאיות פונטי של
בית קפה דו מימדי צבעוני ראשון
תרבות
בית קפה דו מימדי צבעוני ראשון
                           

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*