עם גוף עבודות עשיר שהוא זוקף לזכותו, המעצב ירון טל מתקשה לציין במדויק כמה עיצובי מסעדות עשה, שכן מדובר במספר מכובד מאד. בשנה האחרונה נוספו עליו עוד שתיים - מסעדת נישי ברמת פולג וניהון נו-בה, בר מסעדה יפני של השף שגב משה במתחם שרונים שבהוד השרון.

שתי המסעדות משתייכות לז’אנר האסיאתי ובה בעת שונות זו מזו, כשנישי מתאימה גם לבילוי של משפחות וניהון נו- בה, מובחנת יותר בהגדרתה כבר-מסעדה הפועל רק בשעות הערב.
כל חלל בדרכו מציג עיצוב עשיר באלמנטים, בחומרים, במרקמים וצבעים, אך בראש ובראשונה, אומר טל “חלל מסעדה חייב להיות עשוי כהלכה מבחינה טכנית וזהו למעשה האתגר הגדול. שום עיצוב ואטרקטיבי ככלל שיהיה, לא יכול לפצות על תפעול לקוי שפוגם בחוויה”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מסעדת נישי ממוקמת במפלס הרחוב, מתחת למלון WEST, ברמת פולג ומכילה חלל הסעדה רחב ידיים, תחום בויטרינות גדולות החושפות את נוף הים הסמוך וכן אזור ישיבה חיצוני.
בכניסה פנימה שובה את העין תמונת קיר ססגונית מפסיפס, המהווה רמז לבאות – למפגש עם חלל נעים משובץ באלמנטים מקוריים, שתורמים לו עניין רב אך אינם משתלטים עליו. פלטת הצבעים נשאבה מצבעי התבלינים של המזון, כמו גם מקרבת הים, עם נוכחות דומיננטית של גון ירקרק חלוד.
הריצוף משלב עץ וגרניט פורצלן בגון פטינה שתואם לקיר והתאורה מגיעה מגופים דקורטיביים תלויים, שעוצבו ייעודית (עיצוב: אוהד בנית) מזכוכית בעבודת ניפוח, עם צמחי אוויר “שנשפכים” מהם ומספוטים המפיצים אור מנצנץ כעין כוכבים.
את אזור הבר במקום תוחמת-מגדירה ממעל מסגרת עשויה פליז ובין הבר לבין אזור הישיבה חוצצת אדנית עשויה ברזל ובטון, כעין “מחיצת צמחייה” מעודנת, שמוסיפה ממד של טבע רענן. בקיר שמאחורי דלפק הבר, משתלב פתח אופקי גדול הפונה למטבח אחורי גדול במיוחד וחלקו העליון מעוצב כמוקד של עניין יצירתי: מפני שטחו, שעברו צריבה להקניית גון פטינה ירקרק-קורוזיבי, מגיחות “סנדות” (מהסוג  המוכר מתנועת הנוער) שהוצמדו אליו בהברגה, כאשר בשילוב עם התאורה ש”נזרקת” לכיוונו מתקבל מופע מקורי, ייחודי ומיוחד. בעומק החלל משתלב אזור אינטימי המוגדר באמצעות מחיצה עשויה פח חלוד בחיתוך לייזר, כשקירותיו המחופים בלוחות פח חלודים בחיתוך לייזר ותקרתו הזהובה מבדלים אותו כסוג של אזור פרימיום נפרד מכלל המרחב.
השולחנות בנישי משלבים עץ ופליז בעיצובים שונים, הכיסאות שמצוותים אליהם הם בגווני אדום, אפור וסגול, ועמדות השירות של המלצרים מוטמעות בין עמודי בטון, כך שהן אינן מפריעות לזרימתו האסתטית של החלל מסביר הפנים.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

הכניסה לניהון נו-בה, בר-מסעדה יפני במתחם קניון שרונים שבהוד השרון, נועדה “להותיר את החוץ בחוץ” והמעבר פנימה, אכן מעניק תחושה של עולם אחר בתכלית מזה של הקניון שבחוץ: דרמטי ואפלולי, וספוג אווירה של חיות (י’ שרוקה) דינמית כאחד.
כיאה למקום ששם דגש על משקאות וקוקטילים, הבר הוא השחקן הראשי בו: ממוקם במרכז החלל, נמוך מהמקובל ומעוצב מעץ עטוף משטח מדוקק דמוי שיש עם טקסטורה פראית. מעל הבר מתפתל-מרחף אלמנט פיסולי גדול עשוי מנחושת מקומטת בגוון ברונזה-זהוב, אשר מלווה את כל אורכו כנקודת מיקוד של ‘שואו’ תיאטרלי, כמו גם קונטרה לעיצובו הנקי של הבר תחתיו.
השולחנות ממוקמים משני עברי הבר ובניצב אליו, כך שהם מעודדים תקשורת ישירה בגובה העין עמו ועם ההתרחשות הערה של הכנת הקוקטיילים האקזוטיים. עיצובם מזכיר סגנון ישיבה בדיינר, שמיועד למספר סועדים, ובסמוך לקיר ניצבים גם שולחנות לשניים, למבקשים אינטימיות.
לריצוף החלל משמשים אריחי גרניט פורצלן בשחור מט עם דיגום פסים ועניין עיצובי עשיר ומשתנה מייצרים הקירות והתקרה.
בכניסה לחלל מקבל את פני הבאים קיר מעוצב כעין כוורת מעץ, שבתאיה משתלבים אגרטלי קרמיקה כסופים המכילים עלים ירוקים; הקיר הסמוך לשולחנות הקטנים מחופה בקורות עץ ומשטח התקרה משתלשלים וילונות חוטים שחורים, המוסיפים נופך דרמטי. בין אזור הישיבה לבין המעבר לשירותים חוצץ קיר שנבנה מלבני טרקוטה אופקים במספר גוונים. הנחתן זו על זו נעשתה על הדופן הצרה במשחק בין אנכי ואופקי ולצד הגוונים השונים המראה שמתקבל מדמה משרבייה מעניינת ולחלופין מעלה אסוציאציה כלשהי של דיגום תחרה.
תאורת החלל אפלולית, נמנעת מהצפה ומייצרת אווירה שתואמת את אופיו הלילי כבר הפועל בשעות הערב. שולחנות הסועדים מאידך, מוארים בתאורה ממוקדת, שמופצת מגופים תלויים עשויים מעץ צבוע בשחור עם טבעת פליז בקצותיהם (עיצוב: אסף ויינברום) – שכן אחרי הכול, את האוכל, המעוצב ומוגש באותה שפה מקורית ויצירתית שמובילה את החלל, צריך ובהחלט גם כדאי לראות.

מסעדת ניהון
עיצוב תאורה אדריכלית: אורלי אלקבס אברון
קרמיקה וחיפויים: דור וצורי
גופי תאורה: אסף ויינברום
טקסטיל: עילית בדים

מסעדת נישי
עיצוב תאורה אדריכלית: אורלי אלקבס אברון
רהיטים: פנטהאוז
קרמיקה וחיפויים: דור וצורי
גופי תאורה: אסף ויינברום
נגרות: נקסט דור
מטבח: קיטשן ארט
חיתוכים: ג’ט לייזר
פרקטים: ווד גלרי

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
פגמים איכותיים / מעצב הפנים ניצן הורוביץ
עיצוב פנים
פגמים איכותיים / מעצב הפנים ניצן הורוביץ
העיצוב התעשייתי יכול לייצר מגוון רחב של תתי סגנונות. עושה רושם שכולם משלבים בדרך
הקיר העיוור הפך לקונספט העיצובי של הבית
עיצוב פנים
הקיר העיוור הפך לקונספט העיצובי של הבית
בני הזוג רכשו את הקרקע. כאמור, השטח מאוד צר והם פיקפקו ביכולת אפשרות של
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
עיצוב פנים
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
הכיתות מוארות באור השמש החולף, מטיל צללים למרחבי הלמידה. כל קומה מארחת שלוש כיתות,

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*