אנו עדים בשנים האחרונות לארגון מחדש של סביבת העבודה, באופן שונה ואף מנוגד לצורות המסורתיות שאפיינו אותה בעבר. בדקנו מה למעצבים יש לומר על עיצוב המשרדים העכשווי ועתידה של סביבת העבודה.

הבנת הצרכים החדשים ויצירת תשובות ישימות. אופי חדש של עבודה מצריך סוג אחר של חלל, משוחרר מן ההיררכיות המרחביות של העבר, בכדי ליצור סביבה פתוחה, גמישה ומרתקת יותר, אשר תקל על התהליך היצירתי הדרוש בכדי להתמודד עם אתגרים חדשים. המשרד כיום הופך ל”מרחב חשיבה” בהיפוך פשוט לסביבת עבודה.

 

 

המשרד הוא מקום יצרני ולכן הוא צריך להיות שטח פונקציונלי. אחד האתגרים הגדולים ביותר הוא לבטא את המהות של החברה, במקום פשוט ליצור עיצוב של מקום “מסוגנן”.

 

Yahoo! Japan in Tokyo, by Flooat and Specialnormal. Photo Nacása & Partners

 

חללי משרד דורשים צורה כלשהי של הסתגלות, עיצוב המשרד הוא, ברוב המקרים, קצר מועד ומוגבל בזמן, לעומת מבנים שבהם יוצרים עיצוב נצחי. זה צד חולף של עיצוב פנים, יותר תאטרוני, מה שמאפשר לנו לחקור, לבחון ולנסות רעיונות חדשים ודרכים חדשות של יצירת החלל.

 

Lightspeed in Montreal, by ACDF Architecture. Photo Adrien Williams

 

הפעילות הראשונה היא לחפור עמוק, לגלות את האמת של הלקוחות שלנו, לשאול הרבה שאלות ולחקור את הגורמים עליהם צריך לענות העיצוב – מעצבים רבים מדי להתחיל לעצב מהר מדי, לפני שעשו מחקר כזה. על מנת שעיצוב יהדהד באמת, הוא צריך להיות מושרש באמת אצל הלקוח.

 

MVRDV House in Rotterdam, by MVRDV. Photo Ossip van Duivenbode

 

כל עיצוב סביבת העבודה חייב לתרום להתקדמות החברה. הפיתוח של משרדים חדשים הוא ציון דרך חשוב מאוד לחברה ועיצוב משרד טוב, הוא פרויקט המעודד חברה ואת צוות העובדים שלה להתפתח – מבלי לוותר על תרבותם, ההיסטוריה וערכי הליבה שלהם.

 

Dropbox in San Francisco, by Rapt Studio. Photo Eric Laignel

 

העיצובים חייבים תמיד לבטא את הזהות ואת התרבות של ארגונים. מכיוון שהתרבות מוגדרת על ידי סביבתה, מטרת המעצבים היא לקבל תחושה מעמיקה של הפרט, תהליכי העבודה והארגון עצמו. תוצאת העיצוב היא אנרגיה ממוקדת יותר ויצירתיות מוגברת באמצעות השראה וחוויה של רווחה.

 

Nakagawa Masashichi Shoten in Tokyo, by Schemata Architects. Photo Kenta Hasegawa

 

הודות לטכנולוגיה המשרדים שלנו הופכים ריקים. לוחות שנה ומכשירי פקס נכחדו; נייר, מחשבים שולחניים וטלפונים קוויים, נמצאים ברשימה בסכנת הכחדה. זה מוביל לתופעה חדשה ומוזרה: משרד רפאים. בערב, אחרי שכולם הולכים הביתה, לא נשאר זכר לבני אדם. במובן מסוים זה פואטי.

 

Joolz in Amsterdam, by Space Encounters. Photo Jordi Huisman

 

זה גם אומר שאנחנו צריכים לעצב משרדים אחרת. לדוגמה, רצפת המשרד המודרני יכול להיות קומפקטית יותר. ההתפתחות הטכנולוגית תמשיך להאיץ, עבודות רבות יתפסו בסופו של דבר על ידי מכונות. בעתיד ולכן תכונות אנושיות אופייניות כמו היכולת לחשוב ולפעול באופן יצירתי ולעבוד בצוותים, הופכים חשובים יותר ויותר, “שיתוף היצירתיות” ישפיע על עיצוב המשרד. עבודת העיצוב מתמקדת בעידוד שינויים ביחסים בין אנשים. על מנת להפוך את הנוכחות של אחרים לחוויה חיובית.

 

DMM.com in Tokyo, by teamLab Architects. Photo Tomooki Kengaku

 

העבודה מהבית וביצוע עבודה ממרחק, מציאות וירטואלית, חדר ישיבות אינטליגנטי, הולוגרמות, מכשור דיגיטלי ועוד כלים טכנולוגיים רבים, ימשיכו לשנות את הרגלי העבודה שלנו במהירות מסחררת. משרד העתיד צריך להציע גמישות למגוון רחב של משתמשים. שטחים שקופים יותר, פתוחים, צבעוניים, חברתיים, שיתופיים וברי קיימא יותר. אלה יתמקדו יותר בפונקציות משותפות, צורכים פחות אנרגיה ויהיו חללים לאינטראקציה, עם איזון של חללים קולקטיביים ויחידים בתחום העבודה.

 

Waterweg Wonen in Vlaardingen, by Zenber Architecten. Photo Roos Aldershoff

 

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
בית קפה דו מימדי צבעוני ראשון
עיצוב פנים
בית קפה דו מימדי צבעוני ראשון
                           
בית הקפה הפיוטי Café Party שעיצבו Goodd, אדינבורו
עיצוב פנים
בית הקפה הפיוטי Café Party שעיצבו Goodd, אדינבורו
                       
פגמים איכותיים / מעצב הפנים ניצן הורוביץ
עיצוב פנים
פגמים איכותיים / מעצב הפנים ניצן הורוביץ
העיצוב התעשייתי יכול לייצר מגוון רחב של תתי סגנונות. עושה רושם שכולם משלבים בדרך

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*