לא תקראו עליו בטורי הרכילות והוא מצליח לחמוק מתחת לרדאר התקשורתי, אבל הוא כיום שם חם בקרב בעלי דירות היוקרה: המעצב הישראלי אריק אביב נולד בישראל וגדל בצרפת, הספיק להתגורר בתשע מדינות שונות, שם עבד, רכש את התרבויות המקומיות והטמיע אותן בעיצוב שלו. לאחר תקופה בה עבד לצידו של האדריכל אילן פיבקו, הוא יצא לעצמאות ותוך שש שנים הפך למותג, המשלב יוקרה עם עומק תרבותי. 

המעצב אריק אביב: “הרצון הגדול שלי הוא לבנות לכל אדם בית, בהתאמה מדויקת ומושלמת – להוליד עולם שלם המייצר בית” (הקליקו על התמונה למעבר לאתר של המעצב)

 

המסע העצמי של אריק אביב בכל העולם, הביא אותו לשלב בין התרבויות השונות ולייצר את הלב הפועם מאחורי המותג AVIV ARIK. מותג, המשלב ערכים עמוקים של תרבות ומסורת, לצד נוחות מודרנית, כל אלה מסתכמים בעיצוב קלאסי, על-זמני ועמיד בפני שינויים אופנתיים. צבעים והדפסים ממרוקו יחד עם ניקיון חזותי אירופאי, מסורות וסגנונות חיים אצלנו בכפיפה אחת הרמונית. עבודתו מאופיינת בדיוק, ירידה לפרטים הקטנים ושאיפה לשלימות, תוך יצירתיות לעתים נועזת וסקרנית, בשילוב בין חומרים וגמישות מחשבתית.
את ההשקפה שלו הוא מכנה “שיטת חמשת החושים”, המייצרת אווירה הוליסטית הנתמכת על חמשת החושים של האדם: ראייה, ריח, טעם, שמיעה ומישוש.
אנשים שעובדים איתו מתארים אותו כ”מנומס, עדין, שונה בנוף הישראלי”. יש משהו כמעט מיסטי בכך, שהאיש שנדד בתשע מדינות בחיפוש אחרי בית, מצליח טוב כל כך ליצור בתים מושלמים לאחרים: “הרצון הגדול שלי הוא לבנות לכל אדם בית, בהתאמה מדויקת ומושלמת – להוליד עולם שלם המייצר בית”, הוא אומר בפשטות.

לאתר של אריק אביב
אינסטגרם
פייסבוק

 

RH apartment

ערבוב סגנונות ותרבויות, המזוהה כל כך עם העיצוב של אביב, ניכר בדירה זו. בעל הדירה, המתגורר בקנדה, רכש דירה מעוצבת על-ידי אדריכל מוכר. הוא ביקש תחילה לבצע התאמות קלות בעיצוב הקיים ולבסוף, נתן לאריק אביב להכין תכנית חדשה ולעצב את כל הדירה מחדש.
הרצפה, שסבלה מרטיבות, הוחלפה ביציקת טראצו על פלטת פליז אחידה, שממשיכה החוצה, ללא שיפועים – רעיון מקורי של המעצב והקבלן.

 

דירה המקרינה חמימות ושלווה אינטימית, בסביבה אורבנית

 

רעיון עיצובי מקורי ומיוחד נוסף, היה תקרה אקוסטית שלא נראית לעין, בכל הדירה, אשר העניקה תחושה אינטימית וביתית.
הגג היווה אתגר בפני עצמו, מאחר וועד הבניין התנגד בכול תוקף ליצירת גינה עם דשא אמיתי וכאן מצא את עצמו המעצב, בתפקיד של פסיכולוג או פוליטיקאי ופתר את המחלוקת בצורה יצירתית: הוא יצר גינה תלת ממדית (יחד עם תמא פיתוח נוף), רק עם דשא וללא שום ריהוט, מלבד מסך שמוקרן מהרצפה ורמקולים.
צילום: אסף פינצ’וק
קבלן: תומר אסטה
גינה: תמא פתוח נוף
תכנון תאורה: ציפי פרנק

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


TA house

בדירה היו אתגרים עיצוביים שדרשו יצירתיות. למשל, גרם מדרגות במרכז הדירה, מנע מהסלון להיות מרווח והמעצב פתר זאת באמצעות יצירת ספסל בנוי וספה ממול וכך לייצר חלל נעים.

 

שילוב של יצירות אמנות בחללי הפנים, הוא חלק חשוב מהסביבה שמייצר אריק אביב

 

 

רחבת החניה נתפסה על ידי קולנוע ביתי שלא היה בשימוש והמטבח מוקם במעבר ולכן לא היה פרקטי. הוחלט לוותר על הקולנוע וליצור מטבח עם סגירה אמיתית, צעד ששדרג את הנוחות בבית משמעותית.
בעליית הגג יצר המעצב חלל אחד גדול המשמש כסוויטת הורים. מערכות המיזוג מוקמה בקירות הנמוכים ואחריהם מוקמו הארונות (עם מגירות נשלפות לנוחות) וכך נוצל החלל בצורה מיטבית. במקום קיר ארונות המשכי, עמוס ומשעמם, יצר המעצב נישות, גם לישיבה וגם לטלוויזיה וכך נשבר הרצף והפך להיות גם שימושי.

צילום: רגב כלף

 

 

 

 

בקומת המרתף יש ללקוחות חלל סטודיו עם שימושיות דואלית – לבעל הוא משמש כסטודיו לזן ולאישה לטיראקס. כדי לייצר עיצוב שיכול לשמש לשניהם, בחר המעצב בעיצוב בהשראת דוג’ו יפני.
הדירה מעוצבת בצורה נעימה וגם חכמה, עם אלמנטים הניתנים להזזה וכך למשל אפשר להסתיר את שימושי הסטודיו השונים, תקרה אקוסטית ושימוש בחומרים טבעיים בלבד.
תקרה מרחפת, עשוייה רשת (מוטיב חוזר אצל אריק אביב), משמשת את הילדים כאזור מנוחה ומשחק.

 

 

 

 

 

 


NZ APARTMENT

משפחה צעירה עם ארבעה ילדיהם, עברו לגור בחו”ל וביקשו להשאיר את דירתם בנווה צדק, לנופש בביקורי המולדת שלהם. עיצוב דירה כזו לכן, יכול היה להיות מיוחד יותר ולא לשים דגש על הפרקטיקה היום יומית. מאחר וההתנהלות ואופיים של הלקוחות עדינים ומעודנים, אביב בחר להשתמש בחומרים עדינים, כמו למשל חיפוי בטיח טדלק עדין כמשי, בכל הקומה הראשונה (קירות, תקרה ורצפה).
מיטת הילדים הפכה לטריטוריה מיוחדת, שובבה ומהנה, באמצעות מתיחת רשתות מעל חלל המדרגות, נוצר אזור משחק כמו גם מנוחה, קריאת ספרים. סקיילייט צמוד אפשר להנות מאור טבעי באזור זה.
החלטה אמיצה של המעצב, הייתה ריצוף הרצפה באריחי טרה קוטה, שאמנם הם אופנתיים, אך דורשים מיומנות רבה ליישום. התוצאה הצדיקה את המאמץ והרצפה מוסגרה באבן טרוורטין, כדי לכסות אם הקצוות הלא ישרים.
חלק מהריהוט ואלמנטים שלו, נעשה בהתאמה אישית כחלק מהבנייה – ספסלים, מיטות, מטבח, אלה אומנם ייקרו את תהליך הבניה, אך חסכו מתקציב הריהוט והמטבח.
הבחירה בבניית אלמנטים של ריהוט וחיפוי בטדלק, הייתה גם בחירה עיצובית, כדי להתחבר לשפת המקום, נווה צדק.

צילום: אבי סלוק – חברת בייסיק
תכנון תאורה: ציפי פרנק

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
בית קפה דו מימדי צבעוני ראשון
עיצוב פנים ישראלי
בית קפה דו מימדי צבעוני ראשון
                           
בית הקפה הפיוטי Café Party שעיצבו Goodd, אדינבורו
עיצוב פנים ישראלי
בית הקפה הפיוטי Café Party שעיצבו Goodd, אדינבורו
                       
פגמים איכותיים / מעצב הפנים ניצן הורוביץ
עיצוב פנים ישראלי
פגמים איכותיים / מעצב הפנים ניצן הורוביץ
העיצוב התעשייתי יכול לייצר מגוון רחב של תתי סגנונות. עושה רושם שכולם משלבים בדרך

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*