עיצוב משרדי חברת הבנייה ביקש לשדר את הפוטנציאל הטמון באותם רחובות ובניינים הזקוקים לחידוש. החלל עצמו ייצג את המבנים המתיישנים והמעצבים תמכו בקירות, הגדילו פתחים, הנגישו מעברים והאירו חללים.

 

2

 

התכנון החל בחזית המבנה ובפתח הכניסה. המטרה הייתה להסב את תשומת הלב לנקודת הפריצה של המבנה ומשם לעומקו של החלל ולהסיט את מבטו של המבקר, או החולף ברכבו, מהמבנה עצמו. בהשראת המונחים “תמיכת מבנים קיימים”, “התווספות על הקיים” ו “חידוש חזיתות”, השתמשנו בלוחות פלדה מסיביים, אשר ידגישו את הכניסה ויעניקו את התחושה שהמבנה קיים בשביל הכניסה ולא להפך.

 

3

 

חיפוי המבנה בכורכר ספרדי, אשר נחתך בלוחות הפלדה קיבל משמעות מודרנית ועדכנית. על מנת לחזק את נקודת הפריצה, יצרנו פרספקטיבה של קושרות פלדה, הלוכדות אל תוך המבנה את מצנפת הגשם אשר ממשיכה את הגריד הקיים של חזית האלומיניום של המבנה. קושרות הפלדה של מצנפת הגשם מחדירות את מבטו של המתבונן אל תוך הלובי, שבו שוכן אלמנט התאורה של לובי הכניסה, שנראה כהמשכו הישיר של קושרות הפלדה. כך אדריכלות ואופי המבנה שהיו זרים לאופי המודרניסטי של עיצוב הפנים, התחברו באופן נכון יותר. במרכז הפתח על-גבי לוח הפלדה המרכזי, ממוקם לוגו החברה בפליז טבעי – בוא המבקר ייתקל שוב בלובי הכניסה.

 

4

 

5

 

6

 

7

 

חזית ודלת הכניסה היוו את הפילטר הראשון של המבקר בחלל , לובי הכניסה היווה את הפילטר השני והחשוב לא פחות. הגדרנו את לובי הכניסה כ”צומת דרכים” המפצל לשני יעדים –  האחד, משרדי התחדשות עירונית  והשני, לובי המעליות, שדרכו מגיעים לכל הקומות המשרתות את חברת אלמוג.
הגדרת הלובי כצומת דרכים, היוותה לנו כמתכננים דפוס חשיבה מהותי בתכנון ובעיצוב שלו. צומת צריך להיות ברור והחלטי, כזה שהעובר ושב בתוכו, יקרא ויבין מיד, הן מבחינת תרשים הזרימה והן מבחינת האלמנטים שבונים את הצומת. בצומת לא מתעכבים הרבה, ככל שהרושם הראשוני שהצומת  משאיר, יהיה ייחודי ומרשים יותר – כך גם ייחרט עמוק יותר בזיכרון עמוק.
את כל התפיסות הראשוניות הללו איגדנו לתוך קונספציה של “מינוף הבנייה” .

 

8

 

9

 

האלמנטים שמרכיבים את הלובי הם: שתי דלתות כניסה, אלמנט תאורה, דלפק קבלה, פינת המתנה, שני פתחי מעבר פנימיים לבניין.

 

10

 

אלמנט התאורה מהווה תרגום מינימליסטי ומודרניסטי למנופי הבנייה. אותו אלמנט תאורה מלווה את החלל ומתנקז לשני פתחי המעבר לתוך הבניין. מעליו תקרה שחורה עמוקה המייצרת את תחושת האינסוף, מתחתיו רצפת בטון מוחלקת אשר מייצגת את חומר הבנייה הבסיסי ביותר, מצדו הימני של אלמנט התאורה קיר מראה טוטאלי, אשר משכפל את גל המינוף של פסי התאורה ומייצר אשליה של עומק והמשכיות – זאת על מנת להעניק תחושה רחבת ידיים לחלל הלובי שגודלו לא עולה על 45 מ”ר. בצמוד לקיר המראות הונח דלפק קבלה בחיפוי פליז טבעי אשר מהווה חיבור וויזואלי למוטות התאורה ומשמש כ eye catcher – כמכווין למבקר בפעם הראשונה.

 

11

 

12

 

את הפתחים הפנימיים החלטנו להדגיש באותו אופן בו הדגשנו את הכניסה לבניין, בלוחות פלדה אשר חותכים את הקיר הלבן ומייצרים תחושת התמצאות מידית. כך נעשה חיבור ישיר בין הנעשה בחוץ לנעשה בפנים החלל. פתח המעבר הפונה לחזית הכניסה, מוביל לחלל המשרדים של “התחדשות עירונית”. אותו ואת לובי המעליות התבקשנו לתכנן.
משרדי התחדשות עירונית באופן טבעי ומתבקש היוו המשך קונספטואלי ללובי הכניסה. הפרוגראמה הכילה בתוכה דלפק מזכירות, 8 משרדים, חדר ישיבות, מטבחון, חדר שירותים וחדר הדפסות.
דלפק המזכירות מקבל את פני המבקר בכניסה לחלל ומאחוריו קיר בטון יצוק אשר משמש כאלמנט החלוקה המרכזי בחלל ומייצג באופן חד וחלק את מהות המשרדים של “אלמוג התחדשות עירונית”.
רצפת הבטון הנמשכת מלובי הכניסה מרגישה כאילו נזלה מאותם קירות, או שלחילופין אותם קירות בטון צמחו ממנה.

 

13

 

חדר הישיבות מפצל בין שתי שורות המשרדים שברקעו ויטרינה מבורזלת שמהווה המשך כמעט ישיר לפתח הכניסה בחזית הבניין. בסמוך לחדר הישיבות ממוקם חניון הבניין , אשר “טושטש” ע”י צמחיה.
החלל שנוצר בין חדרי העובדים ובין חדר הישיבות מייצר תחושה אימפריאליסטית, אשר מחוזקת בתקרה שחורה שמשתפלת לפינת ההמתנה, בה ממוקם שוב לוגו החברה בפליז טבעי.
את התחושה האורבאנית שנוצרת מקירות הבטון החשופים, חיזקנו במוטות תאורה עוקבים, אשר מייצרים את אפקט “התנועה” ע”י השתקפויות חוזרות ונשנות על-גבי קירות הזכוכית. מבחינתנו תפקידן היה להפר את הסדר והאיזון של הפרוגראמה.
פתח הכניסה השני הפונה לכיוון קיר המראות, מוביל ללובי המעליות, אשר התחיל כחלל קטן וקלסטרופובי. על מנת ליצור תחושת מרחב ולבטל את תחושת הניתוק מהלובי הראשי ומהרחוב יצרנו פאטיו שדפנותיו מחופות בזכוכית לבנה שמשכפלת ברכות את תאורת התקרה ואת צמחיית הפנים.

 

14

 

15

 

שם הפרויקט: משרדי אלמוג – התחדשות עירונית
מיקום: יבנה
שטח הפרויקט: 245 מ”ר
שנת הקמה: 2016
פרוגראמה: לובי כניסה ומשרדי חברה
קונספט: עיצוב פנים במסווה של ארכיטקטורה
עיצוב ותכנון: הילי לזרוב, רועי קדרנל – סטודיו other : wise
צילום: אביעד בר-נס
קונסטרוקטור: אלכס כצמן
יועץ חשמל: אורן סיני
יועץ מיזוג – אוויר: שאול שמיל
אדריכלות נוף: אמדו אדריכלות נוף
קבלן מבצע: ע.מ ח.מ הנדסה ובנייה

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
הקיר העיוור הפך לקונספט העיצובי של הבית
עיצוב פנים
הקיר העיוור הפך לקונספט העיצובי של הבית
בני הזוג רכשו את הקרקע. כאמור, השטח מאוד צר והם פיקפקו ביכולת אפשרות של
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
עיצוב פנים
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
הכיתות מוארות באור השמש החולף, מטיל צללים למרחבי הלמידה. כל קומה מארחת שלוש כיתות,
חנות התכשיטים Fortune Farm Store מטרקוטה, באחמדאבאד / של museLAB 
עיצוב פנים
חנות התכשיטים Fortune Farm Store מטרקוטה, באחמדאבאד / של museLAB 
                           

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*