משרדי חברת "סלע לוגיסטיקה" עוצבו מחדש והפכו ביתיים ומזמינים בשיטת "הפוך על הפוך", בעזרת מאפיינים וחומרים מתחום עיסוקם, כולל מכולה אדירת ממדים שנצבעה מחדש. 

 

 

עוד טרם הכרזת חברת “פנטון” העולמית על הגוונים הנבחרים לשנת 2021, אפור וצהוב, היו אלה גווני הבטון המחוספס והצהוב המחשמל שעשו כניסה מרהיבה אל תוך משרדי חברת “סלע לוגיסטיקה”, חברה וותיקה ומובילה בתחום הפתרונות הלוגיסטיים. הנהלת החברה החליטה, עוד לפני שפרצה הקורונה לחיינו, להתחדש במשרדים מעוצבים, שיהוו תפאורה מרעננת ונעימה עבור העובדים המסורים. אדריכלית מרינה רכטר-רובינשטיין, שלה רזומה מרשים בתחום עיצוב חללי מסחר ותעשייה, נבחרה למשימה המאתגרת. אך במקום להחליט ללכת על כיוון אסתטי אחר ממה שמציעים המשרדים הלוגיסטיים, היא בחרה “לא להילחם בהם אלא להצטרף אליהם”, ולהעניק טוויסט אלגנטי ומפתיע לחומרים המאפיינים את העבודה היומיומית. כך נכנסו חומרים כמו עץ, אלומיניום, צינורות גלויים, זכוכיות ואפילו מכולה שלמה אל תוך המשרדים.

 

 

“התייחסתי אל החומרים בקונוטציה אחרת ואני גאה בשילוב שיצרתי. כזה שלכאורה לא קשור ולא מתחבר – אבל הפך למשהו חדש, מעניין שמתחבר מצוין”. והתוצאה, ביתית ועוטפת. “בעיניי התוכנית היא הכי חשובה”, היא אומרת. “אם היא נכונה ומדויקת לחלל, משם כל הויז’ן זורם. הכל מתחיל מהתוכנית עצמה, והשאר פשוט כמו פאזל שנכנס למקום ומשלים את התמונה, ליצירת חללים נעימים”.
מכיוון שהקורונה הפציעה תוך כדי העבודה על הפרויקט, הוא התארך ונמשך פי שתיים מהזמן המתוכנן. אבל התוצאה המרהיבה מעידה כי היה שווה לחכות. רכטר-רובינשטיין מסבירה כי התכנון שלה היה ליצור חלל שמעודד סביבת עבודה יצירתית, צעירה ומלאת חיים, במקום חלל משרדי בנאלי ומשעמם. הבריף הראשוני, שהועבר מפי כמה מבעלי החברה התמקד בתכנון חלל שמדגיש את זהות הקבוצה ואת האופי והערכים בהם הקבוצה דוגלת. האסתטיקה המעודנת, חרף החומרים הגסים, מעבירה את המסר בצורה נהדרת.
רכטר-רובינשטיין מציינת שדווקא על רקע התקופה הנוכחית, מבינים כמה ערך יש ליצירתיות. “חברה חייבת לשמור על יצירתיות ולבצע התאמות כדי להישאר רלוונטית, במיוחד החברה הזו, שקיימת כבר 40 שנה ודואגת לשלב את ערכי החדשנות כחלק מערכיה ומהחזון שלה”, היא אומרת.

 

 

“מכיוון שזו אינה חברת הייטק ויש בה חומרים שמשדרים לואו טק, בחרתי במודע בחומרים הפשוטים האלה, חלק מהדי אן איי של החברה. מאוד רציתי שהם יהוו את הזהות בקונוטציה חדשנית, מודרנית ואלגנטית”, היא מוסיפה.
ואכן, שפת העיצוב של המשרדים המעוצבים משלבת את אותה חדשנות מודרנית בעזרת שימוש במכולות ובחומרים פשוטים כמו קרשים, אלומיניום וזכוכית, תוך שנוצקו להם מאפיינים רעננים, כאלה שלא מזכירים מחסן או אתר בנייה, בעזרת צבעוניות וצורניות מותאמת. חיפויי עץ, מנורות מתכת וצבעוניות רכה מבססים את התוצאה הביתית, הפסטורלית ועם זאת תעשייתית שביקשה רכטר-רובינשטיין ליצור.
למרות שלוגו החברה הוא בצבעי צהוב, שחור ואפור, רכטר-רובינשטיין קיבלה את הצעתם של סטודיו hube להכניס אותו בצורה מעודנת יותר “בחרתי להשתמש בו בצורה קצת אחרת, יותר מרומזת, במקום לראות את הלוגו ‘מרוח’ בכניסה, בחרנו להציב ארבע תמונות, כל אחת מהן עם צבע אחר של הלוגו ובהמשך את הלוגו כמו שסטודיו hube הציעו, בלי צבע, בלבן נקי. כך שהלוגו משודר בתת מודע של הבאים, עד שהם ‘פוגשים’ בו”. רכטר-רובינשטיין מציינת כי זוהי דרך אלגנטית, ייחודית ומרתקת יותר להציג את סממני החברה. לוגו “נקי”, ולצדו הצבעים שמאפיינים אותו, כמו נגיעות של שחור, גופי תאורה בצהוב וקיר בטון אפור.
אין ספק כי התוספת המעניינת מכל בעיצוב החדש היא המכולה, “אביזר” לא שגרתי בעליל. “הלכנו ובחרנו מכולה מהמחסן בחצר”, היא מספרת. “בכוונה בחרתי במכולה שאינה מושלמת, עם ‘דפיקות’ ופגמים”. המכולה אדירת-הממדים הפכה לאתגר בפני עצמה, כשביקשו להכניסה לתוך המשרדים. “היה מאוד לא פשוט להכניס אותה פנימה, גם בשל ממדיה העצומים וגם בגלל שהקומה עצמה לא גבוהה, דבר שהיווה אתגר נוסף”, מסבירה רכטר-רובינשטיין.

 

 

בסופו של דבר המכולה נחתכה, נפתחה מצדה האחד וחופתה בחלונות זכוכית, כך שתהפוך למעין חדר נוסף, שחושף, מצדו האחד, את המחסן הגדול, לב החברה. מצדו האחר חלונות אל החוץ, משקפים את הנוף בצורה לא-שגרתית ומרתקת. המכולה שצבעה המקורי היה בורדו נצבעה מחדש בגוון כחול-רויאל אלגנטי, והוצמדו לה, מצדו האטום של האלומיניום, גופי תאורה שמעניקים לה מראה ביתי וחמים.
אתגר התקרה הנמוכה הביא לפירוק התקרה הקיימת ולחשיפה של צינורות ביוב, שהיו מאוד בולטים באיזור הכניסה. רכטר-רובינשטיין בחרה לתלות תקרות אקוסטיות תלויות בצורה אלכסונית, באופן שמסתיר את הפגמים ומטשטש את המראה הפחות מושך.
בסופו של דבר, בחירת הריהוט, שהשתלבה היטב עם יתר הבחירות בחללים המעוצבים, ו”זריעת” אלמנטים גרפיים בחללים השונים – הפכו את המשרדים הללו למשהו אחר ממה שלרוב הם משדרים. ניכרת, ללא ספק, הערכה לעובדים, והתייחסות כאל משפחה, שהחלל משמש לה כמו בית שני.

אדריכלות, תכנון ועיצוב: מרינה רכטר-רובינשטיין
שטח המשרדים: 1,000 מ”ר
צילום: ליאור טייטלר

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
הקיר העיוור הפך לקונספט העיצובי של הבית
עיצוב פנים
הקיר העיוור הפך לקונספט העיצובי של הבית
בני הזוג רכשו את הקרקע. כאמור, השטח מאוד צר והם פיקפקו ביכולת אפשרות של
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
עיצוב פנים
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
הכיתות מוארות באור השמש החולף, מטיל צללים למרחבי הלמידה. כל קומה מארחת שלוש כיתות,
חנות התכשיטים Fortune Farm Store מטרקוטה, באחמדאבאד / של museLAB 
עיצוב פנים
חנות התכשיטים Fortune Farm Store מטרקוטה, באחמדאבאד / של museLAB 
                           

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*